2012-02-24, 21:27
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Dessa hann jag aldrig testa? Dem vill man ju prova!

Kern:s 25mg:are är ju annars ok Dock innehåller väl dom nånstans emellan 20-25mg...
Har inte sett MSJ's på hur länge som helst, FP borde ta in dem.

Aldrig prövat Kern's, men dom är nog helt OK!
Citera
2012-02-25, 13:45
Medlem
Jackxasss avatar
hej hej..
Efter många års dålighet så fick jag nu pröva stesolid. fick 20mg som jag skulle ta 10mg per gång för att testa dom och det som hände var att jag först vart dåsig och sen så började känslan av avslappning och lugn och ro komma vilket är perfekt men det höll inte i så länge och efter 5-6 timmar var ångesten tillbaka men avslappningen håller i sig fortfarande en del.. det jag undrar är om jag kan be docktorn att ta doser på 20mg direkt för att se om det hjälper mot att hålla deppen och ångesten borta längre eller kommer dom höja ögonbrynet då? har ingen aning vad som är en normal dos för en man som är ganska stor. För läkaren kommer ringa senare idag och fråga om dom hjälpte och det jag vill säga är att det gjorde dom men att det kändes lite svagt och att jag skulle vilja pröva högre dos, kan jag säga så tror ni?

dövade min ångest/oro/depp förut med smärtstillande men det funka ju inte längden så därför jag fick detta nu. Så alltså vad är en normal dos inom vården så jag inte föreslår nått som är helt utom ramarna.
Citera
2012-02-25, 13:50
Medlem
ChinxMes avatar
Tror inte det första du ska göra är att be om högre dosering. De läkare jag har varit hos (och det är en del) höjer på ögonbrynet om man ber om högre dos. Bättre att lägga orden så att läkaren föreslår det självmant
Citera
2012-02-26, 19:56
Medlem
Va På Sri Lanka för ett tag sen!
Ville ha lite sömntabbar (Diazepame) till flyget hem, dom frågar på medecinaffären hur många jag vill ha o tar fram en ganska liten burk!
Frågar va hela burken kostar o priset e ca 10sek, köper så klart en hel oöppnad burk, o ja lovar att min underkäke va i nivå med magen när jag såg att burken innehöll 1000tabs på 5mg

Och ja, dom funkar, märker ingen skillnad på 2 av dessa eller en 10mg blåvalle
Citera
2012-02-27, 13:03
Medlem
monk89s avatar
MSJ Diazepam är de bra grejer?
Citera
2012-02-27, 14:20
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monk89
MSJ Diazepam är de bra grejer?
Du kunde inte läst några inlägg högre upp?

Skitbra grejer.
Citera
2012-02-27, 14:28
Medlem
monk89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Du kunde inte läst några inlägg högre upp?

Skitbra grejer.

Ojj haha! såg nu! Fan vad bra! Är dina köpta från "Mr Jay" ? ;D
Citera
2012-02-27, 14:29
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Va På Sri Lanka för ett tag sen!
Ville ha lite sömntabbar (Diazepame) till flyget hem, dom frågar på medecinaffären hur många jag vill ha o tar fram en ganska liten burk!
Frågar va hela burken kostar o priset e ca 10sek, köper så klart en hel oöppnad burk, o ja lovar att min underkäke va i nivå med magen när jag såg att burken innehöll 1000tabs på 5mg

Och ja, dom funkar, märker ingen skillnad på 2 av dessa eller en 10mg blåvalle
1000 diazepam för 10kr? vilket jävla pris va, extremt
Citera
2012-02-27, 15:07
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monk89
Ojj haha! såg nu! Fan vad bra! Är dina köpta från "Mr Jay" ? ;D
Inte handlat därifrån utan åt dessa för 1½ år sedan cirka. Några av de bästa jag testat.
Citera
2012-02-27, 15:38
Medlem
Kan ngn snälla försöka förklara rus/potensskillnaden mellan 30mg valium, och 2mg ikovril? (rivotril roche)

Stor skillnad på styrka? Kan man kontrollera sig på iktovril? Mer euforikänsla av ikto?

Gillade inte valiums "dumhets" känsla, vill kunna prata ordentligt med folk och känna mig någorlunda kvick i skallen men ändå lugn så att säga, ungefär som etiz (förutom att man somnade på etiz om man tog dom på kvällar och kopplade av)
Citera
2012-02-27, 16:17
Medlem
ChinxMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untitled2k
H*n nämnde Oxascand, Stesolid och Xanor som tänkbara preparat för mina problem, ev kombinerat med en betablockerare typ Inderal/Seloken.

Vi kom överens om att gemensamt prova oss fram till rätt medicin och dos så jag tänker nog föreslå Xanor nästa gång...

Om du fått 5.or Stes brukar dom inte va pigga på att ge Xanor. Vet inte om Xanor finns i 5.or (?) men jag fick 10.or och hej vad det svängde. Min läkare sa att en 10a Xznor är som 15.mg Stesolid. grattis om du får dom
Citera
2012-02-27, 16:46
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Kan ngn snälla försöka förklara rus/potensskillnaden mellan 30mg valium, och 2mg ikovril? (rivotril roche)

Stor skillnad på styrka? Kan man kontrollera sig på iktovril? Mer euforikänsla av ikto?

Gillade inte valiums "dumhets" känsla, vill kunna prata ordentligt med folk och känna mig någorlunda kvick i skallen men ändå lugn så att säga, ungefär som etiz (förutom att man somnade på etiz om man tog dom på kvällar och kopplade av)
10 mg Diazepam (Valium, Stesolid etc) motsvarar någonstans mellan 0.5 och 1 mg Klonazepam (Iktorivil, Rivotril). Snarare 1 mg än 0.5 mg, men som sagt, någonstans mitt i.

Jag gillar Klonazepam bättre, även om jag upplever de båda rusen som snarlika. Det "ruset" du beskriver att du är ute efter beror på tolerans m.m. Personligen anser jag att både Diazepam och Klonazepam är bensodiazepiner man kan bete sig på utan att känna sig korkad eller helt borta. Givetvis spelar dosering in. Jag upplever att Klonazepam slår klart hårdare och har bättre muskelrelaxerande egenskaper. Egentligen får jag väl säga att jag tycker Klonazepam har bättre ångestdämpande egenskaper också, men jag har aldrig behövt tillämpa Klonazepam mot ångest om jag haft exempelvis Diazepam till hands. Båda substanserna har också väldigt lång verkningstid.

Som skrivet, det är två bensodiazepiner som är väldigt lika varandra. Jag får ett mjukt och skönt, avslappnat rus.
Senast redigerad av Mandic! 2012-02-27 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in