2011-02-01, 14:18
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Okej, ja säger desamma dessa och Mano 10 ifrån Thailand är bättre än Stess 10or.
Ruskigt bra mao. Inte långt ifrån Apaurine vallar. MSJ är alltså något att köpa om det behövs i framtiden. Vet du/någon var dom är producerade någonstans?
Citera
2011-02-01, 16:54
Medlem
möböks avatar
Har en fråga angående valium. Har ett par blåa 10mg vallar hemma och har imorgon två uppträdanden jag är tämligen nervös inför, vill därför bara ta bort lite utav nervositeten utan att göra mig nämnvärt ofokuserad, eftersom jag måste vara något kvicktänkt under uppträdandena. Problemet är att det ena är klockan 15:00 och det andra klockan 20:00. Valium håller väl bara i sig i drygt fyra timmar? Så hur bör jag göra, kan jag ta en runt kl 13:00 och sedan en till klockan 19:00? Eller kommer det bli för mycket för huvudet och kommer ta bort mitt fokus?

Eller kanske en halv till den första och sedan en hel innan andra omgången?

Tipps uppskattas!
Citera
2011-02-01, 17:57
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av möbök
Har en fråga angående valium. Har ett par blåa 10mg vallar hemma och har imorgon två uppträdanden jag är tämligen nervös inför, vill därför bara ta bort lite utav nervositeten utan att göra mig nämnvärt ofokuserad, eftersom jag måste vara något kvicktänkt under uppträdandena. Problemet är att det ena är klockan 15:00 och det andra klockan 20:00. Valium håller väl bara i sig i drygt fyra timmar? Så hur bör jag göra, kan jag ta en runt kl 13:00 och sedan en till klockan 19:00? Eller kommer det bli för mycket för huvudet och kommer ta bort mitt fokus?

Eller kanske en halv till den första och sedan en hel innan andra omgången?

Tipps uppskattas!
Du äter inte Valium annars? Ta en en halvtimme+ innan framträdandet, det bör inte göra dig påverkad, men lugnt och nervositeten kommer släppa. Valium ska hålla längre än så, om effekten är full längre än 4 timmar vet jag dock inte.. Men ta med en halv till och känn efter om du behöver fylla på.
Citera
2011-02-01, 18:15
Medlem
Holktomtens avatar
Fråga till de som beställer från FP. Hur får man det levererat?
Citera
2011-02-01, 18:28
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holktomten
Fråga till de som beställer från FP. Hur får man det levererat?
I ett Vadderat kuvert, diskret.
Citera
2011-02-01, 19:14
Medlem
möböks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Du äter inte Valium annars? Ta en en halvtimme+ innan framträdandet, det bör inte göra dig påverkad, men lugnt och nervositeten kommer släppa. Valium ska hålla längre än så, om effekten är full längre än 4 timmar vet jag dock inte.. Men ta med en halv till och känn efter om du behöver fylla på.

Nepp, äter aldrig i vanliga fall. Men denna gång känner jag att jag behöver något som dämpar stressen för att kunna utföra uppgiften till bästa förmåga. Men grejen är den att det är ju som sagt 5 timmar mellan de båda framträdandena. Då den på kvällen är den viktigaste. Kanske ta en halv innan första och sedan en hel innan den på kvällen? Men det stora problemet är ju då om 15mg Valium kan göra mig seg och trögtänkt.

Kan tillägga att jag är runt 190 lång och väger 83 kg, och någon tolerans mot valium eller andra benzo har jag förstås inte.
Citera
2011-02-01, 21:48
Medlem
Fick idag ut ett 100 paket stesolid 5 mg, jag går med i klubben. Har 20 mg snurrandes i systemet atm
Citera
2011-02-01, 21:54
Medlem
Astenikers avatar
Diazepam är med på Världshälsoorganisationens (WHO:s) lista över de 140 viktigaste, mest väsentliga medicinerna som överhuvudtaget finns att tillgå. Tjohoo!

http://apps.who.int/emlib/MedicineDisplay.aspx?Language=EN&MedIDName=104%40d iazepam
Citera
2011-02-02, 07:56
Medlem
knoxahs avatar
Hur mycket är två mg alprazolam "i" diazepam i brist på bättre ord? Mellan 20 och 40 mg har jag läst på olika ställen, men vilket är rätt och finns det någon källa för det?
Citera
2011-02-02, 08:08
Medlem
FPs Msj Diazepam tar ju bort ångest och det, själv är jag inte ute efter ruset. Vill ba må bra men de fattar ju inte läkarna. Jag rekomenderar MSJ Diazepam till dem som inte vill ha effekt men ändå vill bli av me sin ångest och må bra. Men dem som vill ha effekt så tycker jag inte dem gav mig nån särskild effekt. Som sakt äter 1-3 om dan men försöker hålla mig till 2. Kanske inte ger effekt för sista jag åt var 50burk 2mg depot xanor från ett annat land inom norden. Men jag är glad att ångesten och depprissionen försvann..

P.S. Förlåt men menar att jag får effekt men inte rus effekt, men är inte ute efter rus som jag sa.

//Ganja-Klick
Senast redigerad av Ganja-klick 2011-02-02 kl. 08:50.
Citera
2011-02-02, 17:04
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Hur mycket är två mg alprazolam "i" diazepam i brist på bättre ord? Mellan 20 och 40 mg har jag läst på olika ställen, men vilket är rätt och finns det någon källa för det?
0.5 mg alprazolam motsvarar 10 mg diazepam. Alprazolam är alltså 20 ggr mer potent, så i detta fallet skulle det vara 40 mg diazepam.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganja-klick
FPs Msj Diazepam tar ju bort ångest och det, själv är jag inte ute efter ruset. Vill ba må bra men de fattar ju inte läkarna. Jag rekomenderar MSJ Diazepam till dem som inte vill ha effekt men ändå vill bli av me sin ångest och må bra. Men dem som vill ha effekt så tycker jag inte dem gav mig nån särskild effekt. Som sakt äter 1-3 om dan men försöker hålla mig till 2. Kanske inte ger effekt för sista jag åt var 50burk 2mg depot xanor från ett annat land inom norden. Men jag är glad att ångesten och depprissionen försvann..

P.S. Förlåt men menar att jag får effekt men inte rus effekt, men är inte ute efter rus som jag sa.

//Ganja-Klick
Ja, dom är ruggigt bra, inte provat dom mot ångest ännu då jag inte har ångest så ofta. Att flumma på funkar dom utmärkt, tog 15 mg igår och vinglade runt och tyckte livet var underbart roligt, skrattade åt allt osv. Ingen tolerans.. Förväntar mig att dom fungerar utmärkt mot ångest, jag känner av 10 mg väldigt väl.
Citera
2011-02-03, 07:05
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
0.5 mg alprazolam motsvarar 10 mg diazepam. Alprazolam är alltså 20 ggr mer potent, så i detta fallet skulle det vara 40 mg diazepam.

Ja, dom är ruggigt bra, inte provat dom mot ångest ännu då jag inte har ångest så ofta. Att flumma på funkar dom utmärkt, tog 15 mg igår och vinglade runt och tyckte livet var underbart roligt, skrattade åt allt osv. Ingen tolerans.. Förväntar mig att dom fungerar utmärkt mot ångest, jag känner av 10 mg väldigt väl.
Värt att nämna är även att jag var påverkad av en del tjack när jag intog vallarna, sedan somnade jag efter nån timme eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in