2011-11-21, 02:37
Medlem
Hej.

Jag har 3x150mg Lyrica utskrivet /dag. Det funkar väldigt bra mot min generella ångest (GAD) - äter gärna inte benzo med tanke på hur personlighetsförändrad jag blir då. Nu är det såhär att jag är nyfiken på hur Gabapentinet fungerar, men eftersom jag redan har Lyrica utskrivet är min läkare inte förtjust i att ge mig ett paket - ens på prov. Så jag undrar om ni vet var man kan hitta detta i dagsläget?

Mvh
Citera
2011-11-21, 13:58
Medlem
Suleymans avatar
Jag snodde typ 7 stycken GABAPentin från sjuksköterskeexpeditionen en gång och på sådär 3-4 piller blir man skönt avslappnad och kickad.
Citera
2011-11-21, 13:59
Medlem
Suleymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
Hej.

Jag har 3x150mg Lyrica utskrivet /dag. Det funkar väldigt bra mot min generella ångest (GAD) - äter gärna inte benzo med tanke på hur personlighetsförändrad jag blir då. Nu är det såhär att jag är nyfiken på hur Gabapentinet fungerar, men eftersom jag redan har Lyrica utskrivet är min läkare inte förtjust i att ge mig ett paket - ens på prov. Så jag undrar om ni vet var man kan hitta detta i dagsläget?

Mvh

Det är enkelt att få utskrivet, många läkare känner inte ens till att man blir svängd av det, så gå in på Fass för föreskrivare och läs på ang. vad medicinen används till och diskutera dina "symtom" på en vårdcentral. Givetvis hade du GABAPentin innan och det hjälpte jätte jättemycket.
Citera
2011-11-21, 14:02
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Hej.

Mvh

https://www.flashback.org/f317
Citera
2011-11-21, 21:00
Medlem
Angeliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoct1
jag blir så grymt lös i magen av gabapentin,, med det är det värt

Åh yes! Jag brukar i snitt bara skita en gång i veckan så nu jävlar ska jag testa och hoppas att fetman inte knackar på dörren. (och JA det är sant, du vet vem du är din gnälliga skitunge, ingen här i tråden dock)
Citera
2011-11-24, 07:17
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Hej.

Mvh

Inga problem Methinks, jag behövde bara visa mig på neurologen så fick jag det utskrivit i hög dos.
Citera
2011-12-02, 15:23
Medlem
Glomgolds avatar
Är det lika lång onset-tid på gabapentin som på lyrica? ca 2 timmar?
Citera
2011-12-02, 16:54
Medlem
Sezlows avatar
Jag har ingen aning, eftersom jag inte har erfarenhet från Lyrica, och jag tar Gabapentin kontinuerligt varje dag.

Men, jag gav några kapslar till en polare, det tog nog 1 – 2 timmar innan han sade att han kände något.
Citera
2011-12-02, 18:47
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Är det lika lång onset-tid på gabapentin som på lyrica? ca 2 timmar?
Ja ungefär 2 timmar, lite snabbare än så men iallafall 1½ timme.
Citera
2011-12-02, 20:12
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Jag har ingen aning, eftersom jag inte har erfarenhet från Lyrica, och jag tar Gabapentin kontinuerligt varje dag.

Men, jag gav några kapslar till en polare, det tog nog 1 – 2 timmar innan han sade att han kände något.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ja ungefär 2 timmar, lite snabbare än så men iallafall 1½ timme.
Tack.
Citera
2011-12-20, 22:56
Medlem
Angeliques avatar
Bumpar tråden svinhårt. Tog en kapsel (vettefan vilka milllegram det rörde sig om) under eftermiddagen. Kan jag ta amfetamin nu till natten utan att något mysko/otrevligt händer med mig? Måste dryga ut förrådet under den hårda julen.
Citera
2012-01-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoct1
jag har både lyrica och gabapentin enligt fass är max dos lyrica 600mg dag och gabapentin 3600mg dag

själv utan tollerans 6-7g gabapentin känns som 2,4g lyrica

jag har ordinerat 1500 mg gabapentin mot smärta och 900 mg lyrica mot ångest....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in