Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hymnx
Fungerar utmärkt. Illamåendet fanns kvar för mig, men all huvudvärk och trötthet och skit försvann.
Sen var det bara att pallra sig till grillen och trycka i sig en hamburgermeny, sen var bakfyllan fixad.

Ta gabapentin och postafen tillsammans (gå till vårdcentral om du orkar och få 100 packs utskrivna) så försvinner illamåendet också!
Citera
2013-01-26, 20:48
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Ta gabapentin och postafen tillsammans (gå till vårdcentral om du orkar och få 100 packs utskrivna) så försvinner illamåendet också!
Vad får man ut postafen mot? Brukar köpa på apoteket, men kostar 60kr för 10st.

Känner att jag kan ha lite svårt att få ut det på recept, klantat till det förr och fick stämpel i journalen.
Självklart är jag medveten om att dessa inte skapar något rus, men de är väl ganska associerade till opioidbruk? Eller är de omedvetna om det?
Citera
2013-01-26, 21:17
Medlem
Citat:

Känner att jag kan ha lite svårt att få ut det på recept, klantat till det förr och fick stämpel i journalen.
Självklart är jag medveten om att dessa inte skapar något rus, men de är väl ganska associerade till opioidbruk? Eller är de omedvetna om det?
Postafen hjälper jätte bra mot illamående. tog 2 st postafen 20 min innan jag drog min första subutex lina och illamåendet fanns inte alls där
Citera
2013-01-26, 23:42
Medlem
Citat:

Mjo, det har du nog rätt i då jag får tramadol utskrivet nuförtiden sade jag till läkaren att jag mår illa av tramadolet och frågade om jag kunde få postafen utskrivet och då fick jag det bara så där. Om du nu har en stämpel så vet jag inte hur de resonerar men om du säger att du mår illa några gånger i veckan och tycker att det blir alltför dyrt med ett paket då och då, dels för att det är så få tabletter men också att de är så dyra. Men risk är väl att de vill istället undersöka dig?

Edit: Kanske ljuga om att vinterkräksjukan pågår hos er? Eller om du har något barn eller är nära ett och säga att denne smittar dig / er ganska ofta med olika bakterier?
Senast redigerad av Dicevy 2013-01-26 kl. 23:44.
Citera
2013-01-27, 00:05
Medlem
rEEgs avatar
Inte för att jag är så sugen på att testa Gabapentin om jag inte råkar stöta på det nånstans helt random, men är det nån som har märkt av nån korstolerans på Gabapentin+*vilken drog som helst* ?
Citera
2013-01-27, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Inte för att jag är så sugen på att testa Gabapentin om jag inte råkar stöta på det nånstans helt random, men är det nån som har märkt av nån korstolerans på Gabapentin+*vilken drog som helst* ?
Märkt att jag får sämre effekt utav oxcasand och behöver dricka löjliga mängder alkohol för att bli påverkad, innan gaba blev jag påverkad av enbart 1-2 glas vin. Osäker på om gaba är boven till sämre effekt utav oxcasanden.
Citera
2013-01-27, 22:51
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Jag har noterat en viss korstolerans med bensodiazepiner.
Kan vara inbillning, men det har väl även Lyrica?

Och ja, Lyrica.
Citera
2013-01-28, 00:14
Medlem
Citat:
Jag har noterat en viss korstolerans med bensodiazepiner.
Kan vara inbillning, men det har väl även Lyrica?

Och ja, Lyrica.

Helt korrekt.
Citera
2013-01-28, 01:28
Medlem
leifips avatar
Citat:
Det är olika för de flesta, för vissa funkar det inte alls. För mig befriar det från ångest(gjorde), man blir glad och snurrig, typ som en torr fylla utan negativa effekter. 6-8kr? Skulle jag tro, cirka 600-800kr för en 100x burk skulle jag tro.

Okej, tack för svar. Har en polare som hade ett par uttag på detta, och han visste inte vad det var. Han fick det i samband med en olycka då han fick mycket oxycontin/norm samt dessa. Men han använde sig knappt av något. Och oxy'n var jag snabb att köpa från honom. Men tror jag skippar dessa.
Citera
2013-01-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Okej, tack för svar. Har en polare som hade ett par uttag på detta, och han visste inte vad det var. Han fick det i samband med en olycka då han fick mycket oxycontin/norm samt dessa. Men han använde sig knappt av något. Och oxy'n var jag snabb att köpa från honom. Men tror jag skippar dessa.

Ett tips dock är att gabapentin samt lyrica kan potentiera ruset och därmed krävs lägre doser oxy, samt man kan nodda på väldigt små doser.
Citera
2013-01-28, 17:10
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ett tips dock är att gabapentin samt lyrica kan potentiera ruset och därmed krävs lägre doser oxy, samt man kan nodda på väldigt små doser.

Oxy'n har jag inte så mycket kvar av. Skulle fått dom mot kostnaden på apoteket. Samt att han snart nått högkostnad. Så 90% rabatt på det. Men jag gillar inte lyrica på något vis, så skippar dessa som sagt. Tacka vet jag rent diazepam.
Citera
2013-01-28, 19:54
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Relativt riskfritt att blanda med lägre doser tramadol?
150mg tram samt 900mg gabapentin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in