Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är mest småaktigt och elakt att inte önska Per-Ola och Louise lycka till.
Paret verkar passa varandra väldigt bra och dom verkar vara väldigt lyckliga.
Sen att Bonde söker fru är ett trist skitprogram är en annan femma.........
Paret verkar passa varandra väldigt bra och dom verkar vara väldigt lyckliga.
Sen att Bonde söker fru är ett trist skitprogram är en annan femma.........
Att önska dem lycka till och att misstro att deras förhållande har nån chans på längre sikt är väl två helt olika saker. PO har en rätt väldokumenterad historia av att springa efter varenda kvinna som han tror han har nån chans att få på rygg, och det vet jag av människor som är i hästsvängen och har känt honom i många år och som har sett honom bete sig så. Redan när det blev känt att han skulle vara med i Bonde så fick jag höra av dessa hur han stött på än den ena och än den andra kvinnan och hur han ofta dessutom stött på småtjejer. Hans rykte i hästvärlden är ju inte direkt som en trevlig gentleman utan mer som en sliskig typ som kvinnor helst håller sig undan ifrån.
Sen vet man ju inte hur länge hon tycker det är kul att behöva leva med en massa ekonomiska trix för att han ska hålla undan sina tillgångar från KFM. Visst, det kan ju bli så att hon är ett under av ordning och reda och kommer in i hans liv och reder upp hans ekonomi, men det är ju inte säkert. Jag tycker det är rätt avslöjande hur hans förhållningssätt till ekonomi är att han uppenbarligen inte ens öppnat brev han fått från gäldenärer eftersom han inte själv visste om att hans skuld hos KFM var på väg att öka med - vad var det, 30000? - pga av uteblivet underhåll till hans egna barn. När han i en tidningsintervju konfronterades med detta så sa han att han inte visste om det, fast tidningen hade inte haft några som helst problem att få fram den informationen vilket ju innebär att han har fått ett antal brev från KFM om saken eftersom uppgiften redan var en offentlig handling. Han har noll koll på sin ekonomi alltså, och missköter den grovt och det spräcker ofta förhållanden.
Så visst önskar man dem lycka till, men tror jag att de har nån större chans? Nej, tyvärr...