2011-12-15, 08:29
  #3049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är mest småaktigt och elakt att inte önska Per-Ola och Louise lycka till.

Paret verkar passa varandra väldigt bra och dom verkar vara väldigt lyckliga.

Sen att Bonde söker fru är ett trist skitprogram är en annan femma.........

Att önska dem lycka till och att misstro att deras förhållande har nån chans på längre sikt är väl två helt olika saker. PO har en rätt väldokumenterad historia av att springa efter varenda kvinna som han tror han har nån chans att få på rygg, och det vet jag av människor som är i hästsvängen och har känt honom i många år och som har sett honom bete sig så. Redan när det blev känt att han skulle vara med i Bonde så fick jag höra av dessa hur han stött på än den ena och än den andra kvinnan och hur han ofta dessutom stött på småtjejer. Hans rykte i hästvärlden är ju inte direkt som en trevlig gentleman utan mer som en sliskig typ som kvinnor helst håller sig undan ifrån.

Sen vet man ju inte hur länge hon tycker det är kul att behöva leva med en massa ekonomiska trix för att han ska hålla undan sina tillgångar från KFM. Visst, det kan ju bli så att hon är ett under av ordning och reda och kommer in i hans liv och reder upp hans ekonomi, men det är ju inte säkert. Jag tycker det är rätt avslöjande hur hans förhållningssätt till ekonomi är att han uppenbarligen inte ens öppnat brev han fått från gäldenärer eftersom han inte själv visste om att hans skuld hos KFM var på väg att öka med - vad var det, 30000? - pga av uteblivet underhåll till hans egna barn. När han i en tidningsintervju konfronterades med detta så sa han att han inte visste om det, fast tidningen hade inte haft några som helst problem att få fram den informationen vilket ju innebär att han har fått ett antal brev från KFM om saken eftersom uppgiften redan var en offentlig handling. Han har noll koll på sin ekonomi alltså, och missköter den grovt och det spräcker ofta förhållanden.

Så visst önskar man dem lycka till, men tror jag att de har nån större chans? Nej, tyvärr...
Citera
2011-12-15, 21:56
  #3050
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Borde inte fogden bara för sakens skull göra en utmätning för P-O och ta ringarna som det stoltseras om på Ab att de kostar 85tkr?
Hennes ring kan de väl inte röra men hans iaf?

Riktigt lågt att nolltaxera, skulder hos kronokalle och sen figurera som en jävla Wannabe-stekare i Ab.

Pajas
Citera
2011-12-16, 00:06
  #3051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Borde inte fogden bara för sakens skull göra en utmätning för P-O och ta ringarna som det stoltseras om på Ab att de kostar 85tkr?
Hennes ring kan de väl inte röra men hans iaf?

Riktigt lågt att nolltaxera, skulder hos kronokalle och sen figurera som en jävla Wannabe-stekare i Ab.

Pajas
Har man skulder för bl.a uteblivet underhållsbidrag, ska man fan inte kunna köpa vigselringar för 85 pix. Ska det fungera så här i Sverige? Att inte göra rätt för sig mot sina barn, som man satt till världen, men att lägga pengar på en sån sak. Han är ett riktigt äckel P-O.
Citera
2011-12-16, 11:33
  #3052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Riktigt lågt att nolltaxera, skulder hos kronokalle och sen figurera som en jävla Wannabe-stekare i Ab.

Ja, och han är ju inte speciellt smart som skriver på sin hemsida att han håller ridlektioner och förmedlar saluhästar. Tror ni hans elever får kvitton på sina ridlektioner...

Apropå ringarna, så är det säkert sponsorpengar som har betalat dem. TV4 och Rock By Sweden gissar jag på...
Citera
2011-12-16, 12:56
  #3053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AaNnNnAa
Ja, och han är ju inte speciellt smart som skriver på sin hemsida att han håller ridlektioner och förmedlar saluhästar. Tror ni hans elever får kvitton på sina ridlektioner...

Apropå ringarna, så är det säkert sponsorpengar som har betalat dem. TV4 och Rock By Sweden gissar jag på...

Ja, men vem äger ringarna? Är det fortfarande TV4 och brudparet bara har dem till låns? Annars är en så dyr vigselring ett utmätningsbart objekt...
Citera
2011-12-16, 12:58
  #3054
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaNnNnAa
Ja, och han är ju inte speciellt smart som skriver på sin hemsida att han håller ridlektioner och förmedlar saluhästar. Tror ni hans elever får kvitton på sina ridlektioner...

Apropå ringarna, så är det säkert sponsorpengar som har betalat dem. TV4 och Rock By Sweden gissar jag på...

Ja visst är det så men de är ju fortfarande hans och ett värde som går att utmäta. Allting annat står väl på hans föräldrar antar jag.
Citera
2011-12-16, 13:28
  #3055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Ja visst är det så men de är ju fortfarande hans och ett värde som går att utmäta.

Absolut! Men jag tänkte mest på detta inlägget: Har man skulder för bl.a uteblivet underhållsbidrag, ska man fan inte kunna köpa vigselringar för 85 pix.

Konstigt att inte Kron-Olle har plockat Pelles ring än.
Citera
2011-12-16, 16:01
  #3056
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaNnNnAa
Absolut! Men jag tänkte mest på detta inlägget: Har man skulder för bl.a uteblivet underhållsbidrag, ska man fan inte kunna köpa vigselringar för 85 pix.

Konstigt att inte Kron-Olle har plockat Pelles ring än.

Nej där håller jag absolut med, jag skulle fan skämmas ögonen ur mig om jag inte betalade mitt underhåll men ställde upp i aftonblaskan med ringar som skulle kunna bekosta det jag är skyldig. Oavsett vilka som betalat ringarna så ser det förjävla skabbigt ut.
Citera
2011-12-16, 18:03
  #3057
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
P-O kommer få snylta på Ma&Pa resten av livet nu blir det ev förmånsbeskattning för bröllopet.

Hästbonden riskerar ny skattesmäll
Han jagas redan av kronofogden och utreds för utmätning.
Och efter det storslagna bröllopet som TV4 bjöd Pär-Ola Nyström och Louise Löfgren på kan en skattesmäll på 100 000-tals kronor vänta för hästbonden.
- Det talar för att det kan bli frågan om beskattning, säger Pia Blank Thörnroos, rättslig expert på skatteverket.

http://www.expressen.se/noje/1.2654231/hastbonden-riskerar-ny-skattesmall
Citera
2011-12-16, 20:27
  #3058
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
P-O kommer få snylta på Ma&Pa resten av livet nu blir det ev förmånsbeskattning för bröllopet.


men satan, 300 loppor för ett bröllop. Och dessutom få det betalt av TV4. Självklart ska detta beskattas som inkomst av tjänst, allt annat är skandal.
Att de inte plockat vigselringen av honom beror säkert bara på att den på pappret är någon annans. Dum verkar han då inte vara när det gäller att smita ifrån sina skyldigheter, så han "hyr" den nog bara av sin farsa eller något sådant.
Citera
2011-12-16, 20:46
  #3059
Medlem
Konstigt att dom inte har sköntaxerat hans tränarverksamhet än, men det kommer väl.
Citera
2011-12-17, 01:36
  #3060
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Nej där håller jag absolut med, jag skulle fan skämmas ögonen ur mig om jag inte betalade mitt underhåll men ställde upp i aftonblaskan med ringar som skulle kunna bekosta det jag är skyldig. Oavsett vilka som betalat ringarna så ser det förjävla skabbigt ut.

Jaså ?

Jag har själv struntat i att betala underhållet för sonen när han var liten, fick jag inte vara med och ha delad vårdnad automatiskt och bestämma om umgängestider mm så inte fan tänkte jag betala då heller.

Nu betyder det noll, sonen är vuxen och han får pengar av mig regelbundet och det rakt ner i hans egen ficka, precis som det ska vara.

Vad gäller Per-Ola så vet inte vi ett skit om vilka ex han har, det kan vara världens jävla häxor som regelbundet saboterar allt dom kan.

Vem fan har lust att öppna plånboken då?

Försäkringskassan betalar ut pengar till mamman så henne går det knappast någon nöd på, Per-ola blir däremot skyldig för underhåll.

Herregud, karln har 92 000kr i skuld, det är inte hela världen.

Visst är han sliskig men vi ska inte önska det nygifta paret något ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in