2011-12-09, 12:33
Medlem
knullklassons avatar
Jag måste ge cred till DN för denna artikelserie. Dåren Reinfeldt får; svara på relevanta och obekväma frågor/försvara obekväma sanningar. Jag tycker DN målar upp en ganska så rättvis bild av invandringen. Det enda jag saknar är att man (ännu?) inte berört invandrarnas överrepresentation i brott.
Citera
2011-12-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Förklaringen till varför Reinfeldt vill ha ökad invandring är mycket enkel.

“It’s just obvious, that you can’t have free immigration and a welfare state.” -Friedman

När gemenskapen i ett land slås sönder och det skapas enorm segregation mellan etniska grupper så minskar viljan att betala för en kollektiv välfärd. Moderaterna har tittat på USA och sett hur högerdominerad politiken där är och att medelklassen faktiskt röstar på Republikanerna.

Segregationen är oundviklig då alla exempel runtom i världen visar att MENA och sydamerikaner hamnar längst ner medan vita och nordostasiater hamnar högst upp i samhällets klassystem.

Det som är förvånande är att Socialdemokraterna så totalt missbedömt konsekvenserna av invandringen, på 20 år slås det folkhem de byggt upp sönder. Nu röstar bara 20% av de arbetande på S och trots att invandrarna röster vänster så hjälper inte det när majoriteten av svenskarna går till höger.

Visst handlar det delvis om att fullständigt krossa Sverige som ett modernt, västerländskt, välfungerande och välmående välfärdsland. De vill ösa in enorma mängder med mer eller mindre värdelösa icke-vita från jordens mest primitiva, destruktiva och kaosskapande folkslag. Resultatet blir att systemet kollapsar och välfärden blir omöjlig. All solidaritet mellan medborgarna försvinner, lönedumpning blir oundvikligt och brottsligheten ökar till nya rekordnivåer.

Så kallad "serviceekonomi" är dessutom som alla förstår ett skämt. Serviceekonomi producerar generellt inget egentligt värde. I ett land där en stor majoritet av de som faktiskt jobbar ägnar sig åt att städa, klippa folks hår, kleta kebab, konsulta IT, häxa batik, putsa fönster, köra taxi, massera fötter, laga mat, vakta och skydda olika saker, snacka skit och suga kuk så genereras inget värde. Ett sånt land kommer oundvikligen att vara fattigt, primitivt och dåligt på olika sätt. Det som faktiskt genererar verkligt värde är saker som jordbruk, gruvor, skogsindustri och tillverkningsindustri. Det är såna sektorer som skapar värdet och som skapar ett överskott som gör det möjligt att betala även för frisörer, kebabkletare, taxichaufförer, fotmassörer, väktare, skitsnackare, batikhäxor och kuksugare. Vem som helst som tänker lite inser ju att 100 personer (isolerade på en bördig ö) som ägnar sig åt att massera, vakta och prata IT med varandra inte producerar något värde och snart skulle svälta ihjäl. Samma sak gäller på nationell nivå, även om en del bondfångare och häxdoktorer till "nationalekonomer" försöker prata bort denna uppenbara och självklara sanning.

Sverige skall alltså göras om till ett fattigt, otryggt och sunkigt låglöneskitland med en icke-vit majoritetsbefolkning.

De nyliberala sjukligheterna må vara en del av drivkraften men det huvudsakliga skälet till att Reinfeldt & Co medvetet kör Sverige i botten är att judarna vill ha det så. Det hela handlar primärt om att helt enkelt förstöra Sverige som en vit nation och göra svenskar till en maktlös minoritet i sitt eget land. Direktiven och instruktionerna för den medvetna ödeläggelsen av Sverige får såna som Reinfeldt av sina polare och chefer inom globalistmaffian. Bilderbergruppen och liknande skumraskorgan är en del av den i grunden judiska strävan efter att förstöra jordens vita folk och på sikt uppnå total global makt och kontroll.

Varför just Sverige kanske en del frågar sig? Varför har just vi drabbats extra hårt (länder som Holland är dock de facto mycket värre drabade än Sverige) och av ovanligt onda och sinnessjuka makthavare? Jag har tänkt en del på det och jag tror att globalistmaffian ser Sverige som ett strategiskt viktigt land att förstöra. Sverige har länge varit och är fortfarande den naturliga och självklara ledarnationen i Norden. Det Tyskland är för Centraleuropa och hela Europa är Sverige för Norden. Det har åtminstone varit så tidigare. Norge är en smal remsa med lite lirare i lusekoftor som innan de hittade olja förlitade sig mycket på fisk och får och Norges större städer och samhällen har man snart också förmörkat och förstört. Danmark är en liten plätt med lite jordbruk och rödbrusiga danskar. Finland ligger avsides och är halvvägs till Ryssland. Om Sverige förstörs och helt tappar sin naturliga roll som nordisk ledarnation och motor så finns inte så mycket kvar och det blir nog lättare att få hela Norden att implodera i kaos för att sen förslavas.

Sverige och Norden är också symbolsikt viktigt ur en raslig synpunkt. Judarna hatar och fruktar vita germanska nordeuropéer mest av allt och vet att värdet och styrkan ligger just i rasen. Om de symboliskt såväl som bokstavligt kan bajsa på Sverige, en symbolisk ledare för Norden och ett symboliskt såväl som faktiskt hem för nordeuropeiska vita, och förvandla en majoritet av befolkningen till ospecificerade rashybrider och svartskallar så har de för all framtid eliminerat en viktig del av den nordeuropeiska folkstam som de hatar, föraktar och fruktar så mycket.
Senast redigerad av Varnagel 2011-12-09 kl. 13:00.
Citera
2011-12-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Nej, det kommer han inte. Allt försvar av massinvandringspolitiken är heligt.

Men visst, vad Reinfeldt egentligen säger är afghaner/somalier ska få en liknande roll som latinos har i USA. Enkla servicearbeten som hembiträden, klippa gräsmattan, skotta snö, osv. Frågan är om ens detta är möjligt. Somalier har som sagt mycket hög arbetslöshet även i USA. Vem vill ha ett fundamentalistiskt, analfabetiskt spöke i sitt hus som hembiträde?

Latinos må vara extremt destruktiva och kriminella men vissa sydamerikanska länder är eller var åtminstone någon slags halvfungerande samhällen. Somalia och Afghanistan är två av jordens värsta rövhål och soptippar, präglade av av fanatiska islamister, stråtrövare, åsneknullare, kameltjuvar, mördare, pederaster, primitiva klanfolk och allsköns djävulskap och vidrigheter. Att Somalia och Afghanistan är kroniska kaosländer beror naturligtvis till stor del på folket som bor där. Nu öser man in dessa folkgrupper i Sverige...

Citat:
Ursprungligen postat av Nationalist
Han är helt jävla galen, all verklighetsuppfattning är som bortblåst.

Nej, han har hela tiden varit fullt medveten om vad som händer och vad han håller på med. De vill att det som händer skall hända. Det hela är avsiktligt och planerat sedan lång tid tillbaka.
Senast redigerad av Varnagel 2011-12-09 kl. 12:50.
Citera
2011-12-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoxPopulis
Så länge människor hellre läser skvaller än nyheter så kan han fortsätta med sina experiment. I verkligheten så har hans åsikter ingen folklig förankring.

Visar man bekanta några av hans mer utmärkande uttalanden så blir reaktionerna ofta något i stil med "vad menar han? Jag förstår inte?" - Bilden av honom och Borg som "regeringsdugliga" är en genialisk plan som fungerat så bra att människor helt enkelt inte tror sina öron när de hör hur han resonerar.

Det är pga detta som "demokrati" och allmän rösträtt är fullständigt vansinne, särskilt när illasinnade judar dominerar media och "det offentliga samtalet". En stor majoritet även bland den etniskt svenska befolkningen har tyvärr inte de själsgåvor som krävs för att kunna tänka långsiktigt och fatta ansvarstagande beslut baserade på fakta, logik och rationalitet.
Citera
2011-12-09, 13:02
Medlem
Jeff.Becks avatar
Kan inte diskussionen om rasblandning och judiska konspirationer tas i de relevanta forumsdelarna?
Citera
2011-12-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oex3men
Jag tror dock att om man stoppade flyktinginvandringen och den okvalificerade arbetskraftsinvandringen helt tror jag dock att man skulle kunna integrera dom som finns i förorterna idag.

Det går inte att integrera och/eller assimilera den enorma mängd med etniskt främmande människor som redan finns i Sverige utan att det svenska samhället och folket försämras och förstörs. Det är helt omöjligt. Det absolut enda som kan rädda det svenska folket och Sverige som ett någorlunda väl fungerande i-land är att stoppa i princip all icke-vit och icke-västlig invandring och att repatriera den absoluta merparten av de utomeuropeiska (och övriga invandrade problemgrupper) människor som finns i Sverige idag.

Det finns helt enkelt ingen annan lönsing. Det är det enda som någonsin kan fungera.
Senast redigerad av Varnagel 2011-12-09 kl. 13:09.
Citera
2011-12-09, 13:10
Medlem
Ferraridatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag måste ge cred till DN för denna artikelserie. Dåren Reinfeldt får; svara på relevanta och obekväma frågor/försvara obekväma sanningar. Jag tycker DN målar upp en ganska så rättvis bild av invandringen. Det enda jag saknar är att man (ännu?) inte berört invandrarnas överrepresentation i brott.
För 6 år sedan Invandrare överrepresenterade i brottsstatistiken.
Citera
2011-12-09, 13:11
Medlem
ToxicAliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Och i riksdagen stödjer SD herr Reinfeldt i nio av tio frågor!
Åkesson skulle kunna skapa en total regeringskris men låter istället nedmonteringen av den svenska modellen ånga på.
Nån som förstår varför?
SD hjälper Reinfeldt att stanna kvar som statsminister och genomföra sin massinvandringspolitik istället för nyval.
Citera
2011-12-09, 13:13
Bannlyst
Jag tror att Reinfeldt mår väldigt psykiskt dåligt inuti. Han vet själv att han är en lands förrädare och han vet mycket väl vad svenska kvinnor och män måste utstå i vardagen p g a mångkulturen. Hur skulle ni själva bete er, han måste vända kappan efter vinden för att inte riskera bli kallad rasist och samtidigt vinna nya gruppers röster för att inte oppositionen skall ta över makten, även om jag knappast anser ljugholt vara något speciellt hot emot nuvarande regeringen. Du kan aldrig lita på en politiker, oavsett färg. Hata politiker!
Citera
2011-12-09, 13:15
Medlem
Fanimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Jag är inte så säker på att han kommer tycka det är "oerhört intressant" om tio år. Som ett jävla experiment. Men det är inte labbråttor som ska utforska huruvida det fungerar eller inte. Det är människor, och framtida generationer som får leva med utfallet.
Vi är varken labbråttor eller deltar i ett socialt experiment. Det är noggrant iscensatt med facit i förhand av judiska herrar, bland annat David Schwarz, och som tyvärr medvetet efterlevs av dagens etablissemang för egna politiska ändamål.
Citera
2011-12-09, 13:19
Bannlyst
Man kan inte annat än förbryllas över vad Reinfeldt egentligen vill få ut, är detta hans väg till ett bra land? Att köra det i botten först så att det kan börja om på nytt?

Vissa politiker förtjänar ett nackskott.
Citera
2011-12-09, 13:25
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioaktiv
Jag tror att Reinfeldt mår väldigt psykiskt dåligt inuti. Han vet själv att han är en lands förrädare och han vet mycket väl vad svenska kvinnor och män måste utstå i vardagen p g a mångkulturen. Hur skulle ni själva bete er, han måste vända kappan efter vinden för att inte riskera bli kallad rasist och samtidigt vinna nya gruppers röster för att inte oppositionen skall ta över makten, även om jag knappast anser ljugholt vara något speciellt hot emot nuvarande regeringen. Du kan aldrig lita på en politiker, oavsett färg. Hata politiker!
Detta hör man gång på annan, att moderaterna egentligen vill minska invandringen men kan inte. Om inte artikeln du precis läste är ögonöppnare nog så vet jag inte vad som kan hjälpa dig att se sanningen. Moderaterna VILL ha en hög invandring, detta är det enda sättet att få svensken mindre benägen att betala skatt. Genom att splittra landet och föra in massvis med "arbetskraft" villiga att arbeta för slavlöner så uppnår man till slut ett låglöneland, där var man bryr sig mer om sig själv än för samhället då man inte har något gemensamt med sina grannar. Ett egoistiskt, kapitalistiskt jävla skitsamhälle, precis vad moderaterna alltid drömt om. Varför tror du att Reinfeldt öppnat upp för arbetskraftsinvadring av städare?! I slutändan så kommer konkurrensen pressa ner lönerna, och med ett krossat välfärdssamhälle så kan inte facken hålla lönerna uppe, man tvingas att jobba för skitlöner för att få mat på bordet. Där har du Reinfeldts "servicesamhälle", en massa drängar och livegna skoputsare som slavar åt kapitalet.

Vad som är mer egendomligt är varför sossarna och vänstern så gärna vill ha en hög invandring. Vaför moderaterna vill ha det ser jag som uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in