2011-12-09, 13:28
Medlem
BlackSundays avatar
Reinfeldt:
"Jag tycker mig ha sett att främlingsfientlig*heten byggts på i länder som låtit högerextrema partier få inflytande."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/reinfeldt-vi-har-valt-ratt-vag-i-asylpolitiken

- Kan detta vara underlag till ett nobelpris?
Citera
2011-12-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSunday
Reinfeldt:
"Jag tycker mig ha sett att främlingsfientlig*heten byggts på i länder som låtit högerextrema partier få inflytande."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/reinfeldt-vi-har-valt-ratt-vag-i-asylpolitiken

- Kan detta vara underlag till ett nobelpris?

Notera att han säger "i länder som har låtit högerxetrema partier få inflytande". Vad folket tycker är alltså helt ointressant och regimen bör göra allt den kan för att inte låta folkets "högerextrema" önskningar eller åsikter få något genomslag i politiken och samhället. Det är äkta demokrati det.
Citera
2011-12-09, 13:35
Medlem
TheJokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkaRagnos
Reinfeldt är en idiot. ALLT ska dras ner på UTOM massinvandringen enligt ''Alliansen''.

Skola, sjukvård och äldrevård är oviktigt jämfört med massinvandringen av somalier, afghaner, kurder och andra klanfolk resonerar ''Alliansen''.

Visst fan är det så. Jag blir så förbannad! Ett svek är vad det är. Att folk inte fattar vad deras skattepengar går till är tamefan ett mysterium.
Citera
2011-12-09, 13:36
Medlem
BlackSundays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Notera att han säger "i länder som har låtit högerxetrema partier få inflytande". Vad folket tycker är alltså helt ointressant och regimen bör göra allt den kan för att inte låta folkets "högerextrema" önskningar eller åsikter få något genomslag i politiken och samhället. Det är äkta demokrati det.

Vad trevligt att någon förstår direkt, utan att jag behöver förklara.

Jag trodde att de flesta skulle hugga på de facto att mer reklman ger mer kännedom - vilket alltså inte var min poäng - utan snarare den ignoranta synen på demokrati.

Reinfeltd belyser återigen sin illvilja till att förändra PK demokratin, också kallad godtycklig demokratiregim.
Citera
2011-12-09, 13:52
Medlem
Oformads avatar
Om 50 år har vi facit i hand, då får vi se om Reinfeldts profetia stämmer.
Citera
2011-12-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
...kleta kebab, konsulta IT, häxa batik...
Nu även som verb?

För övrigt är DN-intervjun en loska i ansiktet på alla normalbegåvade, anständiga svenskar. Man undrar faktiskt hur det står till med statsministerns mentala hälsa. Bristande logik, storhetsvansinne, total avsaknad av verklighetskontakt samt ett gränslöst förakt för väljarna/skattebetalarna.

Det som behövs är ett extra val, pronto.
Citera
2011-12-09, 13:54
Medlem
MonsieurRafs avatar
Han bekräftar gång på gång det vi redan vet: han vill förgöra den här nationen och skapa ett hedniskt friland för kriminalitet, droger, gated-communities och låga löner - Frihet enligt moderaternas partiprogram. Att den här personen besitter det yttersta av hat för folket, kulturen och historiken är solklart; inte minst bevisas det genom hur han själv sköter sitt hem där sönerna ränner runt och syndar på Stureplan. Folkhem, familj och sammanhållning? Nej tack. Inte på bekostnad av självförakt, hat, splittring och utländskt kapital.
Citera
2011-12-09, 14:04
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Jag är inte så säker på att han kommer tycka det är "oerhört intressant" om tio år. Som ett jävla experiment. Men det är inte labbråttor som ska utforska huruvida det fungerar eller inte. Det är människor, och framtida generationer som får leva med utfallet.

Precis min första tanke. Reinfeldt anser att det är intressant, men det saknar helt tillstymmelse till rationalitet. Detta jävla experimentet kan inte inverteras när det väl har gått för lång tid.
Citera
2011-12-09, 14:07
Medlem
Tack så mycket Reinfeldt:

Citat:
Bristen på korttidsplatser leder till att äldre skickas iväg för vård utanför kommunen. I nuläget finns ett tjugotal vårdtagare på korttidsboenden i andra kommuner.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1588069/Aldre-blir-hanvisade-till-andra-kommuner.html

Citat:
500 tjänster försvinner när Skånes universitetssjukhus ska spara 450 miljoner kronor under nästa år.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1586361/500-tjansterBRbort-fran-Sus.html
Senast redigerad av Konkurrent 2011-12-09 kl. 14:10.
Citera
2011-12-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsieurRaf
Han bekräftar gång på gång det vi redan vet: han vill förgöra den här nationen och skapa ett hedniskt friland för kriminalitet, droger, gated-communities och låga löner - Frihet enligt moderaternas partiprogram. Att den här personen besitter det yttersta av hat för folket, kulturen och historiken är solklart; inte minst bevisas det genom hur han själv sköter sitt hem där sönerna ränner runt och syndar på Stureplan. Folkhem, familj och sammanhållning? Nej tack. Inte på bekostnad av självförakt, hat, splittring och utländskt kapital.

Jodå, men bara hans egen familj och eventuellt några andra stenrika jävlar från bastuklubben, resten får gärna dö i rännstenen. I övrigt håller jag helt med.
Citera
2011-12-09, 14:12
Medlem
HalvSvenskens avatar
Reinfeldt är inte dum han och alliansen vet precis vad dom gör. Frågan är bara om den så kallade vänster kan få ballar nog att skrota hela denna multikulti cirkusen och inse att dom har fel. Jag blir mer och mer övertygad om att massinvandringen är ett sätt att dumpa löner och krossa alla välfärdssamhällen för att elit kapitalisterna ska kunna tjäna mer pengar. Det är så genialt och enkelt uttänkt och man kan helt enkelt jobba ostört p.g.a att vänster väljer att stödja detta vansinne. Men fortsätt för all del att jaga RASISTER medan försämringarna sker framför era ögon. Ni borde fan skämmas allihopa som kallar er själva vänster och stödjer detta när ni medvetet i värsta kapitalist anda sparkar på folket som ligger ner och går ut på häxjakt mot dom som protesterar mot detta. Allt ni en gång stod för har ni övergett i förmån för detta sinnessjuka experiment
Citera
2011-12-09, 14:18
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkaRagnos
Sen när blev svenska killar kompisar med invandrarflickor i skolan? När jag gick i skolan för bara några år sedan umgicks inga svenska killar med invandrartjejer.

Beror väl på att praktarslen inte vågar ta kontakt med folk som är olika.
Jag umgicks med invandrare redan i mellanstadiet, jag är över 40.

allt beror väl på vem man är och hur intresserad man är av andra.
Står man med sin rädsla för främlingar så blir man också ensam, eller så umgås man bara med som som tycker lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in