Resultat: .
0%
röster
2011-08-15, 17:56
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Tror du att El Sharaawy kommer att spela i deras mittfält? Jag tror mer att han är tänkt som en Trequartista som har en fri roll.

Nej, tror som du att han skulle spela trequartista eller i någon sorts fri roll med startläge på en kant MEN han hade fortfarande fyllt funktionen att knyta ihop mittfältet med anfallet. Som jag antar vi diskuterar när vi snackar om "kreativa mittfältare" som är ett rätt vagt begrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Som sagt, Scampia får gärna komma med faktafelen han påstår att jag rör mig med, annars vore en ursäkt på sin plats. För inte står han väl och ljuger?

Men herregud, håll dina privata vendettor i PM istället.
Senast redigerad av 4522 2011-08-15 kl. 17:59.
2011-08-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Napoli verkar ha gjort klart med intressante Cristian Chavez från Argentina. Teknisk ytter/anfallare som liknar sin idol Lavezzi i spelstilen. Helt klart skön värvning, har efterfrågat en talang ett tag nu. Det enda som egentligen saknas är en Vice-Cavani innan laget är redo för CL-spel.

Vad fan är det här för lirare då? Jag trodde att det var Cristian Chavez från Boca Juniors det rörde sig om. Har därför suttit i en timme nu & förberett ett inlägg om denne, så skulle jag bara gå in på Gazzettan & kolla så att affären verkligen var bekräftad & läser då att det är en annan Cristian Chavez man värvat!

Har aldrig hört talas om denne spelare från San Lorenzo som tydligen refereras till som Cristian Gabriel Chavez, den jag tänkte på heter Cristian Manuel Chavez & hade kunnat vara en väldigt bra värvning.

Citat:
Ursprungligen postat av 1772
Har Napoli tagit över rollen från Inter att ge argentinska landslaget en chans att spela ihop sig inför turneringarna?

Nej, den här Chavez har aldrig spelat i landslaget. Den andre Cristian Chavez, i Boca Juniors, har gjort det. Fan, i mitt planerade inlägg om Boca-Chavez hade jag lyckats hitta ännu en anledning till att posta en bild på Cristina Fernandez Kirchner så att anhängarna till MILF:ar i direktörsstil hade fått sitt kvällsrunk. Men det sket sig.

Någon som har nått vettigt att skriva om den här, för mig okände, Cristian Gabriel Chavez?

Ha Ha! När jag skulle googla för att kolla upp San Lorenzo-Chavez så visade det sig att det även finns en mexikansk sångare med samma namn som inte bara ser enormt bögig ut, utan även är öppet homosexuell. Bara för att förtydliga för dom som eventuellt gör en bildsökning så är det absolut inte den Chavez. Napolis värvning ser mer ut som någon sorts zigenarunge.
2011-08-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Vad fan är det här för lirare då? Jag trodde att det var Cristian Chavez från Boca Juniors det rörde sig om. Har därför suttit i en timme nu & förberett ett inlägg om denne, så skulle jag bara gå in på Gazzettan & kolla så att affären verkligen var bekräftad & läser då att det är en annan Cristian Chavez man värvat!

Har aldrig hört talas om denne spelare från San Lorenzo som tydligen refereras till som Cristian Gabriel Chavez, den jag tänkte på heter Cristian Manuel Chavez & hade kunnat vara en väldigt bra värvning.

Nej, den här Chavez har aldrig spelat i landslaget. Den andre Cristian Chavez, i Boca Juniors, har gjort det. Fan, i mitt planerade inlägg om Boca-Chavez hade jag lyckats hitta ännu en anledning till att posta en bild på Cristina Fernandez Kirchner så att anhängarna till MILF:ar i direktörsstil hade fått sitt kvällsrunk. Men det sket sig.

Någon som har nått vettigt att skriva om den här, för mig okände, Cristian Gabriel Chavez?

Ha Ha! När jag skulle googla för att kolla upp San Lorenzo-Chavez så visade det sig att det även finns en mexikansk sångare med samma namn som inte bara ser enormt bögig ut, utan även är öppet homosexuell. Bara för att förtydliga för dom som eventuellt gör en bildsökning så är det absolut inte den Chavez. Napolis värvning ser mer ut som någon sorts zigenarunge.

Vet även jag väldigt lite om denne Chavez. Här är ett klipp från Napolis SvenskaFans-sida där han gör ett skapligt mål i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=kGl7DcdMvic&feature=player_embedded#at=18
2011-08-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Vet även jag väldigt lite om denne Chavez. Här är ett klipp från Napolis SvenskaFans-sida där han gör ett skapligt mål i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=kGl7DcdMvic&feature=player_embedded#at=18

Jävlar!! Sanslös känsla i chippen där. Fast det är en Division 2-match. Det är inte någon särskillt meriterad spelare vad jag förstått. Känns spontant som en märklig chansvärvning.
2011-08-15, 20:36
Medlem
vad tror ni om ett köp av emre eller fellanii till milan
2011-08-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfdfdsdefssd
Har inte hört nånting alls om Emre de senaste åren, därmed har han förmodligen inte gjort något större väsen av sig och bör därför heller inte spela i Milan. Dessutom är han väl mest en bollvinnare (?) och där har Milan redan Gattuso, Van Bommel, Boateng mfl som kan spela.

Fellaini har jag inte heller hört så mycket om på ett tag, tror han var skadad förra året. Men runt säsongen 09/10 var han ju riktigt hype:ad. Han skulle nog vara en bra värvning, men som Serie A-älskare hade man blivit vansinnig om det var han som var Milans mister X.

Varför undrar du?
2011-08-15, 21:27
Medlem
Fanns ju någon serie i den där ungdomstidningen Buster när jag var grabb som handlade om en kille från Argentina som hade samma namn som en känd fotbollsspelare & värvades till ett engelskt lag för att en skum agent hade lurat dem!

Nåja, den här Chavez verkar ju ändå vara en bra spelare, rycket & chippen i Scampias klipp var fan inte att leka med. Han har ju också gjort en del matcher med San Lorenzo, men att bli utlånad till klubbar som Godoy Cruz & Atletico Tucuman bådar inte direkt gott. Godoy Cruz gjorde dock sin bästa säsong i klubbens historia förra året & kom trea i Primeran, möjligen att denne Chavez spelade där då. Om han var tongivande där & lyckats föra dem till 3:e plats så är han fan bra, för det brukar vara ett skitlag.

Annars hade den andre spelaren som jag tänkte på varit en höjdare. 4522 har ju snackat en del om Catanias Alejandro Gomez & att han skulle passat bra hos Napoli. Bocas Cristian Chavez är en väldigt explosiv spelare som påminner mycket om just Gomez & ligger nog på samma nivå, om inte bättre, som denne.

Citat:
Ursprungligen postat av sfdfdsdefssd

Eeh va?! Emre?!

Tänker vi på samma spelare eller har det blivit ett missförstånd till?
2011-08-15, 22:09
Medlem
emre är ju kung! ha det
2011-08-15, 22:09
Medlem
Nyss hemkommen, familjen störtade i säng, medan jag nostalgiskt smålullig ser tillbaka på några sköna veckor. Med viss hjälp av vin och andra godsaker...

Jag utnyttjar trådens bredd till att blanda in lite litteratur tills jag hunnit läsa in mig på trådens diskussioner.

Min semesterlitteratur handlade inledningsvis mycket om John Foot, som undervisar om modern italiensk historia vid University Collage London.

Först läste jag ”Winning at all costs” med tillägget ”A scandalous history of Italian soccer”. (Ja, jag vet att man bör undvika böcker med ordet soccer). En tegelsten på ca 600 sidor där han går igenom calcions historia och drar paralleller till Italiens framväxt till dagens samhälle. Dessutom med fantastiskt många sköna anekdoter. Tack vare historiebeskrivningen och anekdoterna, som är väl underbyggda, så är den mycket läsvärd. Men…

Däremot tycker jag att han misslyckas med att placera in Italien i världen, eftersom han verkar leva i illusionen att England och resten av världen består av Fair Play och frånvaro av alla sorters av fusk och annan ful påverkan. T ex använder han VM 2002 som exempel på hur paranoida italienarna blivit efter alla år av skandaler och fusk i Italien. Därav det absurda i att italienska tidningar och fans anklagade domarna för gli Azzurris misslyckande…

Slutkommentaren skulle nog ha varit Calciopoli, där Moggi slutgiltigt begravde spillrorna av calcio. VM 2006 är uppenbart tillskriven i efterhand och passar inte riktigt in, eftersom det ska handla om calcio i förfall och hur ruttet det moderna Italien är. VM 2006 sabbade slutsatsen, vilket verkar störa honom…

Mycket bättre lyckas han i ”Pedalare! Pedalare!”, där han använder samma grepp, men utifrån cykelsporten. Även här anslår han en dyster ton om dagens förfall. Men i stort en briljant bok. Inte minst är biten om Coppi och Bartali strålande. Något för Cyberkalle?

Perfekt för stranden är ”Giulietta è ´na zoccola” av Cristiano Militello. 500 banderoller där bakgrunden förklaras för varje. Inbillar mig att det är en i en serie, eftersom jag läst minst en liknande bok tidigare.

En briljant bok är ”101 gol che hanno cambiato la storia del calcio italiano”. Målen är uppdelade per lag i bokstavsordning, och avslutas med gli Azzurri. Något för alla att minnas och njuta av. Cagliari har t ex tre mål, alla såklart av Gigi. Mot Udinese då de 1964 för första gången gick upp till Serie A, sedan mot Bari 1970 då lo Scudetto säkrades och sist då Cagliari förnedrade Inter på San Siro hösten 1970. (Han har ytterligare ett då Italien säkrade EM-guldet 1968). Fantastisk bok och perfekt för sommaren eftersom den består av 101 fristående kapitel.

Annars så läser jag i Italien dagligen La Gazzetta och CdS, samt köper en stor mängd tidskrifter. Men det jag njuter mest av är diverse ultrasmagasin typ Fan’s Magazine och Supertifo.

Lillgrabben älskar statistik så han investerade i Panini böckerna ”Il Libro Ufficiale Milan Campione” och framförallt den 800 sidor tjocka ”Almanacco illustrato del Calcio 2011”, som är en bibel för calcio. Fullspäckad med statistik och information. Dessutom köpte han en bok som kom tillsammans med La Gazzetta (3 euro), en varje vecka under sommaren. Bara de stora var med som t ex Maradona, Zico osv men även spelare som ännu är aktiva typ Del Piero, Totti eller som grabben valde, Ibra…
2011-08-15, 22:26
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Eeh va?! Emre?!

Tänker vi på samma spelare eller har det blivit ett missförstånd till?

Haha, Emre. Det låter osannolikt men i verkligheten så skulle det kunna hända. Jag är nämligen bekant med en snuskigt rik turk som lever La Dolce Vita i Milano, nu snackar vi inte medelsvensson med hus i Djursholm och Volvo S80, utan extrema tillgångar. Den här killen brukar på rätt regelbunden basis festa dels med Hakan Sükur (vilken king! ) men även med just Emre. Finns många bra historier om hur han sätter sprätt på sina pengar och hur Emre brukar ha vissa problem med att hålla vikten i hans sällskap. Han lärde känna dom båda under deras korta sejourer i Inter. Till råga på allt så är han även extremt bra vän med Berlusconis kusin.

Nu kommer det givetvis inte bli någon övergång men det var en liten parentes i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Klockren litteraturgenomgång...

Välkommen hem och tack för tipsen. Ska leta upp några av dom där.
Senast redigerad av 4522 2011-08-15 kl. 22:32.
2011-08-15, 22:37
Medlem
mm turkarna kommerhehe=
2011-08-15, 22:55
Medlem
FabioAugustos avatar
Möcke bra, Brille.

Kom förresten på att jag inte kunde komma på någon tränare som varit speciellt länge i sin klubb, så jag kollade upp det. 12 tränarbyten bara inför den här säsongen, och av de åtta som fått sitta kvar sen förra säsongen är det bara två stycken som suttit längre än en hel säsong; Mazzarri och Tesser (Novara). Bägge två kom sommaren/hösten 2009... Svårt att skaffa kontinuitet med sådana stora förändringar hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in