Resultat: .
0%
röster
2010-09-22, 23:27
Medlem
wrathexs avatar
Roma har knappt råd att sparka Ranieri.
2010-09-22, 23:32
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ser mörkt ut för Roma, Julio Sergio bröt foten, Mexes utvisad och noll poäng mot nykomlingarna ikväll. Nu väntar Inter och sedan Napoli borta. Inga lätta matcher det inte.

Slog på Brescia-Roma mot slutet och fick nästan ont i kroppen själv när Julio Sergio stod och grät på planen under matchens sista minuter. De fick ju tejpa ihop hela foten för att han skulle kunna slutföra matchen. Så fick han stå där och lida otroligt mycket. Synd om killen.
2010-09-22, 23:43
Medlem
Ozknybergs avatar
Oj oj, har varit iväg på träning och vad ser man när man kommer hem? Inter 4-0 mot Bari känns väldigt väldigt bra och att Milito äntligen får måla, underbart!
2010-09-22, 23:57
Medlem
Maaans avatar
Ranieri verkar ha kommit på en vinnande strategi:

1. Ta över ett lag i kris.

2. Lyckas så pass bra att du får fortsätta ännu en säsong.

3. Vara så omöjligt värdelös så att du får sparken.

4. Låtsas vara arg, ledsen, missförstådd och motverkad av klubben medan pengarna på pizzakontot rullar in.

5. Sitta framför tv:n med en vesuvio och skratta åt Milan, som han förmodligen ser som en möjlig framtida klubb att scama.
2010-09-23, 00:03
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaan
Ranieri verkar ha kommit på en vinnande strategi:

1. Ta över ett lag i kris.

2. Lyckas så pass bra att du får fortsätta ännu en säsong.

3. Vara så omöjligt värdelös så att du får sparken.

4. Låtsas vara arg, ledsen, missförstådd och motverkad av klubben medan pengarna på pizzakontot rullar in.

5. Sitta framför tv:n med en vesuvio och skratta åt Milan, som han förmodligen ser som en möjlig framtida klubb att scama.

Haha, så sant. Ranieri är en ynkrygg.

I övrigt, ett par frågor: Chievo - vad händer? Udine - vad händer?
Albin, spelade han idag och isåfall hur? Eller är han skadad som vanligt?
2010-09-23, 00:08
Medlem
Om inte FIGC tar bort Mexes avstängning blir det hela en ännu större skandal. Fucking skitliga.
2010-09-23, 00:10
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Om inte FIGC tar bort Mexes avstängning blir det hela en ännu större skandal. Fucking skitliga.
Fick vi någon avstängning upphävd förra säsongen? Burdisso fick 2 matcher för en avstängning som borde ha resulterat i 8 o ni klagar för att er sämsta jävla kvinna på plan blir borta en match.. Mamma mia.
2010-09-23, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Haha, förvirrad minst sagt. Kommer inte hända.
2010-09-23, 00:25
Medlem
Jag missade vad resultatet blev mellan fiorentina-genoa, vad blev det?

Milans match: Ett steg framåt för milan skulle jag vilja säga. Matchen mot Catania var inte alls bra och spelet stämde sällan. Idag däremot så spelade milan hyfsad fotboll då och då, dock inte nog många gånger för att slå Lazio borta på olympico. Defensiven var okey. Nesta och silva var hyffsade, dock hade nesta lite problem då och då, inte riktigt van att se honom osäker. T.silva skulle ingripit bättre vid lazio´s mål, vilket förövrigt var ett riktigt fint mål. Abate var väl okej, inte mer dock, måste träna inlägg, hans inlägg är bedrövliga. Det duger inte på denna nivå. Zambrotta var väl rätt bra ändå. Fyllde inte upp på kanten som han borde dock. Men defensivt var han rätt bra. Rätt klurigt att hålla reda på hernadez(stavning?) Abbiati var riktigt bra idag. Agerade riktigt säkert! Kul att se. Har annars tvivlat på abbiati.

Innan matchen när jag fick se laguppställningen så blev man frustrerad. Att se både seedorf, gattuso och Pirlo samtidigt på plan kändes inte bra. Dock så funkade! Trodde milans mittfält skulle säcka ihop och att KPB skulle få springa skiten ur sig för att täcka upp för pirlo och seedorf. Dock så tog pirlo en stor defensiv roll. Och därifrån skötte han sig riktigt fint. Fick till någon fin långboll då och då. Samtidigt så skötte han defensiven fint. Täckte upp bra för backarna osv. Seedorf får en svag 6 av 10 totalt. Han skötte sitt men inte så mycket mer. Gattuso sprang mycket och var jobbig för lazio,s mittfält och deras speluppbyggnad. Han passade ofta sina kortpassningar rätt, dock hans försök på långbollar mot forwards borde han lägga ner. Han har tyvärr ingen vidare känslig högerfot. KBP kämpade bra, fick dock inte samma utdelning som mot catania. Nu blev det en del slarvfel för kbp men i övrigt kämpade han bra. Men inte lika skärpt i passningsmomenten som mot catania. Han kan bättre.

Ronaldinho, fan ronnie du måste bättra dig! Var långt ifrån så bra han kan vara. Han valde att hålla i boll allt för mycket istället för att passa många gånger under matchen. Samt så fick han aldrig riktigt till nån av dribblingarna han försökte sig på, vilket är synd, för när ronnie ska försöka dribbla stannar han upp anfallsspelet för Milan vilket inte är bra. Dock så blixtra han till då och då. Då går det fort, men det hände alldeles för sällan idag! Zlatan var väl bra? tror jag iaf? Gillar ärligt talat inte zlatan så detta kan bli lite vinklat. Men jag är ärlig och säger att han gjorde en bra match. Han gjorde ju ett mål och han visade än en gång prov på sin fysiska styrka mot lazio spelarna. Gjorde även många skickliga nertagningar och några fina pass. Saknar dock löpviljan hos zlatan när milan inte har pato på planen. Då måste han löpa mer.

Vettfan varför jag skriver allt detta, det blir oftast dåligt och jag vinner inget själv på det. Men tja.
Trevlig torsdag på er.
2010-09-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Fick vi någon avstängning upphävd förra säsongen? Burdisso fick 2 matcher för en avstängning som borde ha resulterat i 8 o ni klagar för att er sämsta jävla kvinna på plan blir borta en match.. Mamma mia.

Jag håller med om att Burdissos straff var mild, det borde ha varit 3 matchers avstängning och böter, men inte mer. Sen är du inte rätt man att uttala sig om fusk och liknande, hela säsongen 07/08 var en ren skamfläck i fotbollens historia.
--

Jag hoppas grovt på att denna domare som dömde matchen blir avstängd en viss tid. Rosetti kommer jag ihåg blev 2 månader avstängd och förbjuden att döma Roma mer under förra säsongen. Den mannen har sänkt Roma en massa gånger.
Senast redigerad av ForvirradUnge 2010-09-23 kl. 00:44.
2010-09-23, 01:23
Medlem
Milan gör inte en speciellt bra match och om de hade vunnit hade det varit orättvist. Det är som tha-rock säger, ett fall framåt för Milan, Lazio borta är aldrig en lätt match, och så som Lazio har spelat under inledningen av säsongen så är 1p klart godkänt, tror att övriga storlag kommer ha problem på den blåa delen av Olimpico denna säsongen. Kul att Zlatan fick göra ett mål, visst hade det inte gjort något om det inte hade kommit idag, han kommer göra sina mål förr eller senare, det är Zlatan nuförtiden. Man blir inte orolig om han går mållös några matcher, eller om han försvinner ur matchbilden, han har tillräckligt med kvalite för att vara osynlig i 85 utav 90 minuter och sen göra 2 drömmål sista 5 och vara hjälte. Milan behöver en spelare som både kan springa med bollen, utan bollen och passa en simpel 5 meterspassning på mittfältet. Gattuso tappar bollen oftare än ett spädbarn tappar nappflaskan, Pirlo slår fler felpass än random fotbollsknatte, Pirlo slår fler bakåt/sidledspass än fucking Daniel Andersson. Seedorf är inte Seedorf längre, han orkar inte mer, han gör en bra sak i den här matchen och det är passen till Zlatan, annars var han helt under isen. Roonie behöver en nytändning....Igen.... KPB springer och sliter bra, han är duktig.. Tror inte att milan har några pengar att spendera i Januari, men om det här spelet fortsätter hela säsongen så måste man byta ut hela mittfältet till nästa säsong.

Vill se milan spela så här
---------Zlatan - Pato------

Roonie--------------------Robinho

--------Ambro-----KPB

Antonini---Nesta--Thiago---Zambrotta
--------------Abbiatti
2010-09-23, 08:52
Medlem
Jag tycker mig ana hur hela tråden skälver av föväntan inför ännu ett inlägg från mig om Cagliari.

Det står ju alltmer klart för oss alla att det är Cagliari som tar upp kampen mot Inter. De enda två obesegrade lagen, även om Inter läcker som ett såll och har släppt in dubbelt så många mål.

Cagliari har nu mött Palermo(b), Roma(h), Bari(b) och Sampdoria(h). Kvar att möta är Juventus(b) och Chievo(b) innan Inter får bekänna färg på Sardinien.

Cagliari har släppt in ett mål (så onödigt), och som vi alla vet har Cagliari rekordet i Serie A med endast 11 insläppta mål på en hel säsong. Naturligtvis var det senast de vann lo scudetto (och jo Vivoli, visst vann Luigi Riva skytteligan det året också).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in