Resultat: .
0%
röster
2011-05-23, 22:39
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Mazzarri drar till Sampdoria. Alla vill till Sampdoria. Iachini och Montella är dom senaste som sägs gå dit. Alla fascineras av denna klubb. Till och med Genoafansen bryr sig! http://www.youtube.com/watch?v=0Pqfe3mJh2g

Det där är faktiskt riktigt roligt.

Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Vet inte vad man ska tro, men enligt denna sida som kört en liverapport på förhandlingarna så verkar det som att Mazzarri stannar kvar ännu ett år.

http://www.tuttomercatoweb.com/roma/...d&idtmw=269738

Det stämmer, CdS rapporterar att Mazzarri och De Laurentiis kör vidare ett tag till. Då lutar det åt att Gasperini tar över Palermo trots allt. Frågan är var Delio Rossi hamnar i så fall? Haha, snacka om Domino-effekt när väl en tränare bestämmer sig för att byta jobb.

Noterar även att en viss "Grandolfo Francesco" inkasserade en blygsam 9:a i betyg i helgen.
Senast redigerad av 4522 2011-05-23 kl. 22:45.
2011-05-23, 22:39
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det vore mycket goda nyheter! Frågan är bara om det är hållbart, i så fall måste endera parten gjort någon form av pudel, och det känns inte som att det är De Laurentis...

Ja du, för både lagets och fansens skull så hoppas jag att De Laurentis har sett Garrones stolthet som han inte kunde svälja i vintras som ett avskräckande exempel.
2011-05-23, 22:46
Medlem
El Kabir avslutade sin allsvenska karriär med att göra två mål på Djurgården idag. Tror inte det säger något, vem som helst kan väl stänka dit några på dem? Eller vad säger du F.G? Äh vafan tycker inte om att lirare som F.G och zach bara försvinner in i dimman sådär...

Nå nu väntar la dolce vita på den vackra ön.

Jag är lite orolig att Matri ut (€18 milj) och El Kabir in (€2,2 milj) är den förändring som kommer att ske på forward-sidan. Kanske kan Nene ersättas men det är tveksamt. Vafan!
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
...
Noterar även att en viss "Grandolfo Francesco" inkasserade blygsam 9:a i betyg i helgen.
hmm... nej, Cagliari har ju Ragatzu... fast Grandolfo är ett namn som är i klass med Ragatzu.. lika gamla, Grandolfo tom några månader yngre... nej för fan, forza Ragatzu.
2011-05-23, 22:53
Medlem
Villons avatar
Citat:
Noterar även att en viss "Grandolfo Francesco" inkasserade en blygsam 9:a i betyg i helgen.
Var det tonåringen som smackade in ett hattrick för Bari på sin första ligastart? Imponerande, men Bologna har ju knappast varit den hårdaste nöten de senaste veckorna. Kan tänka mig att det inte direkt flög tänder och benpipor i den matchen.
2011-05-23, 23:08
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Var det tonåringen som smackade in ett hattrick för Bari på sin första ligastart? Imponerande, men Bologna har ju knappast varit den hårdaste nöten de senaste veckorna. Kan tänka mig att det inte direkt flög tänder och benpipor i den matchen.

Korrekt, i och med dom målen så gick han även upp på en andraplats i den interna skytteligan.

Han ska tydligen ha tackat nej till Liverpool och han jämför sig själv med Gilardino. Det är ändå jävligt bra att göra ett hattrick i debuten, jag kan inte komma på när någon gjorde det i Serie A senast. När Matteo Serafini blev värvad till Brescia (där han förövrigt föddes) så satte han ett hattrick mot Juventus i debuten men det var ju i Serie B.
Senast redigerad av 4522 2011-05-23 kl. 23:16.
2011-05-23, 23:22
Medlem
Villons avatar
Citat:
Han ska tydligen ha tackat nej till Liverpool och han jämför sig själv med Gilardino.
Vafan, jag brukar jämföra mig själv med James Dean, men inte fan hjälper det...

Nämen visst, tre mål i debuten är imponerande, inget snack om saken. Om inte annat ett bra sätt att stärka sina aktier inför nästa säsong i Serie B. Känns som en skaplig grogrund för att slå igenom.
2011-05-24, 00:38
Bannlyst
Milan fortsätter att hålla sina pensionärer bakom ryggen. Man har nu förlängt med Nesta, V.Bommel, Ambrosini, Flavio och Inzaghi. Galliani uttalade sig om att man gör allt för att försöka behålla Seedorf. Gattuso verkar stanna tills kontraktet utgår 2012.

Jag trodde Milan skulle börja storsatsa? Det håller inte att förnya kontrakt med spelare som är över 30 med undantag av Inzaghi, Ambro och Nesta som är profiler. Känns som att truppen går samma öde som Inter har gjort tidigare, generationsväxlingen går sent och italienska spelare är i majoritet vad gäller åldern 30+.

Jag hoppas Flamini är den första som lämnar. Han håller inte på den här nivån.
Senast redigerad av hape 2011-05-24 kl. 00:40.
2011-05-24, 00:45
Bannlyst
Palermo president Maurizio Zamparini has stated that €40m would be sufficient only as a down-payment on the Argentina schemer.

Vilket jävla spån.
2011-05-24, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Palermo president Maurizio Zamparini has stated that €40m would be sufficient only as a down-payment on the Argentina schemer.

Vilket jävla spån.

Minst sagt tragiskt. Och även en president med brist på insyn till en spelares värde. Det finns dock två förklaringar. Han sätter ett högt värde av att simpelt nog markera att Pastore stannar. Andra scenariot är dock att han allvarligt talat tror någon klubb vill köpa en Pastore som faktiskt avslutat säsongen högst mediokert, men inte nog med att han inte är i närheten av att vara värd det priset.

Det är fullkomligt absurt hur bland annat Udinese tackade nej för 35 miljoner euro på Sanchez. Om enda anledningen är att behålla stjärnan så förstår jag givetvis, men jag hoppas innerligt att han inte säljs för ett dyrare pris. Det visar endast hur tragisk fotbollen har blivit av en relativt oprövad talang som fortfarande har en hel del att bevisa.
2011-05-24, 07:35
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Nja. Njä. Nu ska tydligen Melo bort, men jag tycker det vore skönt att bygga ett centralt fält med Marchisio, Melo och Pirlo. En löpande bandiera, en destruktiv idiot och en passningsfot. Å andra sidan är jag faktiskt svag för Sissoko, han hade kanske passat bättre ihop med Marchisio och Pirlo. Jag kommer inte ihåg vem som sa att Sissoko skulle vara världens bästa fotbollsspelare om det inte funnits en fotboll på planen, men någon var det iallafall.

Prandellis senaste landslagstrupp. Ingen Parolaliknande saker denna gång:

2011-05-24, 08:46
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Milan fortsätter att hålla sina pensionärer bakom ryggen. Man har nu förlängt med Nesta, V.Bommel, Ambrosini, Flavio och Inzaghi. Galliani uttalade sig om att man gör allt för att försöka behålla Seedorf. Gattuso verkar stanna tills kontraktet utgår 2012.

Jag trodde Milan skulle börja storsatsa? Det håller inte att förnya kontrakt med spelare som är över 30 med undantag av Inzaghi, Ambro och Nesta som är profiler. Känns som att truppen går samma öde som Inter har gjort tidigare, generationsväxlingen går sent och italienska spelare är i majoritet vad gäller åldern 30+.

Jag hoppas Flamini är den första som lämnar. Han håller inte på den här nivån.

Jag ogillar verkligen den här synen på saker och ting, att bara städa upp som om det vore boskap, glöm aldrig vad dessa spelare gjort för Milan. Sedan håller dom fortfarande en bra nivå och klagar inte nämnvärt om dom blir placerade på bänken. Varför värva någon svindyr brasse istället för att kräma ur det sista ur hjältar som Ambrosini, Seedorf och Nesta?

Citat:
Ursprungligen postat av troxie
Det är fullkomligt absurt hur bland annat Udinese tackade nej för 35 miljoner euro på Sanchez. Om enda anledningen är att behålla stjärnan så förstår jag givetvis, men jag hoppas innerligt att han inte säljs för ett dyrare pris. Det visar endast hur tragisk fotbollen har blivit av en relativt oprövad talang som fortfarande har en hel del att bevisa.

"Relativt oprövad talang"? Spel i Europa, startman i VM och given i Serie A och när han spelade i River Plate räcker inte eller? Du vill ha en talang som spelat i England, Spanien, Italien samt avgjort en Champions League-final?
Senast redigerad av 4522 2011-05-24 kl. 08:48.
2011-05-24, 09:00
Medlem
Citat:
Jag ogillar verkligen den här synen på saker och ting, att bara städa upp som om det vore boskap, glöm aldrig vad dessa spelare gjort för Milan. Sedan håller dom fortfarande en bra nivå och klagar inte nämnvärt om dom blir placerade på bänken. Varför värva någon svindyr brasse istället för att kräma ur det sista ur hjältar som Ambrosini, Seedorf och Nesta?
...
Håller fullständigt med. Och det skulle vara främmande för Milan att bete sig på det sättet.

Att Pirlo lämnar handlar om att Allegri vill spela på ett nytt sätt, inte en "föryngring". Pirlo är yngre än alla namnen som nämndes dvs Nesta, van Bommel, Roma, Ambrosini, Gattuso, Sedorf, Pippo osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in