Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men om de stöder din tes att Enrique och Zeman spelar ett likartad spel, så borde det ha hejdat dig... Barcelona-satsningen var fel. Både du och David blundar för det. David verkar t ex helt övertygad om att hela konflikten med Totti bara var skapad av media. Du verkar övertygad om att Enrique och Zeman spelar likartat.
Nejnej, jag säger inte LE och Zemans filosofi är kopior av varandra (men vart man hittar tecken på feghet hos LE är för mig en gåta...), utan som jag precis skrev så lär ju tempot vara en av skillnaderna även framöver. Finns fler, offsidefällor utan press på bollhållaren är en annan, men den är jag rätt nöjd med att vi inte ser... Men det jag retar mig på är allt onyanserat snack om Barcelona light, när ingen bemöter det när jag ex frågar varför isf andra inte fått liknande epitet, typ Mancini som Svennis 2.0 eller Miha som Mancini B osv.
Och varför satsning mottas med såna negativa känslor från andra, när många romanisti är fantstiskt nöjda, förvånar mig. Vad vet andra som vi missat? Jag och många med mig ville ha en enda sak, nåt som garanterade vårt fristående (och givetvis behöll vårt romerska arv). Vi fick det, men inte ens det uppskattas, utan hade varit bättre med en romersk gangster och vi för alltid varit dömt till nån nickedocka för andra. För vår "amerikanska satsning" är ju sååå svår att hantera och acceptera, så alla billiga poäng ska tas, men få bemöter faktumet (förmodar jag) att Roma fortfarande har fler romanisti i klubben än andra har motsvarande i sina klubbar ex.
Istället så avfärdas det, utan att bemötas, med att Roma tappar det romerska som alltid funnits där.
Är lite som med Totti. Många vägrar ta till sig, andra har inte kulor att ens ta diskussionen. Det kan bli sporadiska inlägg fyllda av agg, men i helvete att man vill stå på sig om man får mothugg. För de vill behålla sin åsikt om att Roma är calcio modernos fanbärare. Samtidigt som de är i stort sett de enda som utmanar Maroni om TdT.
Är dock inte menat till dig personligen Brille, men det hoppas jag du vet.
Och måste hålla med dig om ledningens flexibilitet. Visst är det härligt! Kan Totti få ett större erkännande...? Men vet inte om man bara ska se det som att LE bara ”vek sig”. Personligen så gillar jag de som kan ändra sig, är ett tecken på styrka och ödmjukhet, och Bojan va ju faktiskt kass mot Cagliari, medan Totti varit (bortsett från Intermatchen) en av de bättre, och då är det ju samtidigt en självklarhet att Bojan borde stiga åt sidan och Totti få fortsatt förtroende. Nåt att ge LE cred för kanske tom, men tar emot så väntar med det...
Och å andra sidan trivs jag med ideen att Totti spelar för att man inte vågar annat... Den illusionen gör mig så stolt så jag håller fast vid den. Fast either way, hittar vi nån Totti-typ i Barca...? Eller för all del, hittar vi nån defensiv regista i Barca som har boll så pass som De Rossi har i Roma?
FabioAugusto
Ditt inlägg är värd mer uppmärksamhet, dock inte nu. Får hoppas på nån av de andra nördarna här inne.