2011-08-13, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ur förhör med brevbäraren, sid 658 i FUP:

""Jag såg ett vykort en gång… två nakna rumpor på framsidan – adresserat till Fredrik.
Konstig text, det stod ngt. liknande:
Grattis till frigivningen, du har suttit inne oskyldig.
Göm nu kroppen av Marina ordentligt.
Hoppas att du får ersättning för att du suttit inne.

Jag tyckte det var hemskt – detta var efter att allt hade hänt.""

Samme man väntar på att FS skall släppas så de kan dricka bärs ihop (enl. ett community). Den man FS bodde hos efter han blev frisläppt första gången. Varför finns det inget förhör med honom? Jag tycker det är märkligt.

De förhör som hålls och som inte är relevanta för utredningen hamnar i slasken.
Citera
2011-08-13, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
vallnings cd:n

http://www.megaupload.com/?d=5X9PRV2Z

fick regga ett nytt konto. Den sista cd:n kan jag inte heller ladda upp, kan jag skicka den till någon direkt??.

det e en rar fil, endast en film på 3 min. Där kvinnan i den familjen som bor i marinas hus visar hur hon gjorde när hon tog upp madrassen i sängen. Värd 120:- NOT

Det låter inte så intressant. Det finns stillbilder på det i fuppen. Har du betalat 120:- för den filmen??

Tack för den andra filmen
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-13 kl. 09:49.
Citera
2011-08-13, 09:49
Medlem
essohasses avatar
Citat:

fick regga ett nytt konto. Den sista cd:n kan jag inte heller ladda upp, kan jag skicka den till någon direkt??.

det e en rar fil, endast en film på 3 min. Där kvinnan i den familjen som bor i marinas hus visar hur hon gjorde när hon tog upp madrassen i sängen. Värd 120:- NOT
Tackar!
Surt på skitskivan, den kunde väl TR besparat dig från att köpa?
Jag har puttat över 50 kr till ditt konto och hoppas fler bidrar.
Citera
2011-08-13, 09:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala

Hercule Do not connect me with either of thoose individuals
capice
Excusez-moi.
Citera
2011-08-13, 09:52
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Det blir ju ingen skillnad för dig att läsa ett citerat stycke bara för att det anges en sidhänvisning!

För övrigt tycker jag du skall tanka den om du har möjlighet, det är mycket intressant läsning, och jag tror det blir mer intressant att följa resonemanget här i tråden och media.

Sitter du på en begränsad uppkoppling förstår jag att det kan bli drygt.
Jag trodde du menade att ni bara skulle skriva sidhänvisningar... Fattar inte hur jag tänkte.
Om jag "tappar tråden" här bland allt nytt som kommer upp (intressant med sängkläder och skor i skogen osv förresten!) kommer jag nog att tanka ner den, ska se först om jag hänger med bland det inklistrade. Tack till er som läser och plockar ut det intressantaste!
Citera
2011-08-13, 10:03
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Jämför med mordet på Marita Pentinmäki där den sk greven friades från mord då han hävdade att offret skjutit sig själv i huvudet och att han bara sett till att offret styckades i mycket små delar och dumpades för att han var rädd att han skulle bli misstänkt om han vände sig till polisen och sa sanningen. Om FS i rätten skulle komma med en liknande historia kan jag inte se hur en dom skulle kunna stå sig.

Jag tänkte på det fallet tidigare idag (eller rättare sagt igår) och jag är av samma uppfattning som dig, att om den tilltalade skulle säga samma sak som "Greven" gjorde då så torde han bli frikänd. Något säger mig att han inte kommer göra detta, den misstänkte här verkar vara en typ som förnekar och skakar på huvudet istället.
Citera
2011-08-13, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag trodde du menade att ni bara skulle skriva sidhänvisningar... Fattar inte hur jag tänkte.
Om jag "tappar tråden" här bland allt nytt som kommer upp (intressant med sängkläder och skor i skogen osv förresten!) kommer jag nog att tanka ner den, ska se först om jag hänger med bland det inklistrade. Tack till er som läser och plockar ut det intressantaste!

Det är jätteintressant att läsa förhören med FS och se hur han slingrar sig. När polisen visar ett foto för FS med den enorma blodpölen på madrassen "ser" han inte ens fläcken först och undrar vad polisen menar. FS tycker inte alls att det ser ut som blod osv..

Han har också svårt att förklara varför både hans och Marinas datorer är igång sent på kvällen (besökt sin facebook bland annat) när han borde varit på kyrkogården vid mormoderns grav. Eller åtminstone varit på väg dit.

Han visar väldigt lite intresse för vad som kan ha hänt Marina i förhören, och har inga bra svar på varför "någon" på hans dator sökt på nätet kring det mesta som rör fallet. Senare då alltså..
Citera
2011-08-13, 10:09
Medlem
MrWhatevers avatar
Är det bara för mig som filmen knasar?
Citera
2011-08-13, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrWhatever
Är det bara för mig som filmen knasar?

Nej, det knasar här också..
Citera
2011-08-13, 10:27
Medlem
Citat:

Får inte ner den. Kan du inte slänga upp allt på tpb bara?
Citera
2011-08-13, 10:45
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är jätteintressant att läsa förhören med FS och se hur han slingrar sig. När polisen visar ett foto för FS med den enorma blodpölen på madrassen "ser" han inte ens fläcken först och undrar vad polisen menar. FS tycker inte alls att det ser ut som blod osv..

Han har också svårt att förklara varför både hans och Marinas datorer är igång sent på kvällen (besökt sin facebook bland annat) när han borde varit på kyrkogården vid mormoderns grav. Eller åtminstone varit på väg dit.

Han visar väldigt lite intresse för vad som kan ha hänt Marina i förhören, och har inga bra svar på varför "någon" på hans dator sökt på nätet kring det mesta som rör fallet. Senare då alltså..
Åååh jag hoppas han fortsätter vara råkorkad så han snart säger nåt som sätter spiken i kistan.

Förstod jag rätt att förhör med den som skrivit vykortet inte finns med i fup:n? Rätt märkligt i så fall. Och mycket märkligt att man inte hittat något i buskagen där han halvnaken har sprungit och lagt grejer?? Någon som hittat prylarna innan och tagit rätt på det? Och sen aldrig fattat att det kunde höra ihop med fallet? Snurrigt värre...
Citera
2011-08-13, 10:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Var har han gömt kroppen av Marina efter att ha skjutit henne i huvudet i sängen?

Eftersom hennes bil påträffades på parkeringen så utersluter jag inte att han har åkt en lång väg därifrån för att dumpa kroppen!

http://bohuslaningen.se/nyheter/bohuslandal/1.1322579-marina-johansson-skots-i-sangen

Vid experimenten med madrassen lade man på 79 kilo vikter som skulle motsvara hennes kroppsvikt. Ingen dålig bit att hantera.
En detalj från FUP:
Det står att skotthålet i väggen var ovanför sängen. Hur kunde det då vara hål i madrassen efter kulan? Kan ha missat något för jag bläddrade snabbt förbi detta.

Den här personen måste ju vara the "devil in disguise". Här finns ju potential för flera offer än en kvinna och några katter och hundar. -Han skryter på ett ställe för någon av brudarna att han skurit halsen av en man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in