2011-08-13, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
En stor sågklinga enligt förhör i FUP

En annan fråga - vad vet vi om Marinas ev misshandel av den förmodade GM:s barn? Jag förstod att barnen var rädda för F.S men var de rädda för henne också???? Varför nämns detta bara i förbifarten av ena systern i förhör i FUP - vad har jag missat? Är det bara för att de/mamman inte vågar anmäla pappan F.S? Eller?

Är det en stor sågklinga från en sågkapa som saknas?
Citera
2011-08-13, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Alltid trevligt när man får med sina bilder i fupar

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13457449/616/normal/edf5c3d1793af/hundai.jpg

Denna bild tog jag när jag hittade bilen.

Mycket trevligt!

Mej gav det tanken om allt detta svammel om rostiga bromsskivor som bollats i tråden.

Vad jag kan se på bilden finns det ingen rost på hö-b bromsskiva iaf! Då finns det troligen inte heller på någon av de andra skivorna heller. Hur kunde då personen som nänmt i FB och som var först på plats vid Marinas bil, gå ut med att det fanns rost på alla dessa bromsskivor? ?
Citera
2011-08-13, 07:31
Bannlyst
FUP sid 958

Det där smset kommer bli svårt för FS att förklara. Han påstår att MJ lämnade bostaden någon gång mellan 11-13, mellan 14-16 får MJ:s syster ett sms från Marina att hon är på väg till Linköping (eller liknande). Det är bara det att MJ:s mobil är i hemmet då vilket gör FS helt ställd.
Det smset måste ha skickats under tiden han var ute är hans förklaring.

Men, vad han rör till det för sig..det blir ännu värre några sidor ner.

FS säger att han promenerar vid Ålvattnet den dagen. MJ:s mobil gör en sökning på ett reg-nummer på en bil som befunnit sig vid just Ålvattnet. Men DET kan inte FS heller förklara.

Han börjar dessutom likna Christine Schurrer, han tar hellre ett straff för mord än namnger en snubbe han träffat för att köpa "brass" av, en människa som skulle kunna ge honom alibi..
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-13 kl. 08:09.
Citera
2011-08-13, 08:06
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Finns mobillogg med i fun?
Om inte så kan den ligga separat i pappersformat hos åklagaren, och den ingår ju i förundersökning så det går nog att begära ut.
Citera
2011-08-13, 08:24
Bannlyst
Vad tror ni om vittnesförhöret FUP sid 390. Mitt i natten dagen MJ försvann, vittnet är själv ute på "rackartyg" och ser denne skumme man:

En kort stund efter att kamraterna lämnat bilen, så kom en silverfärgad stadsjeep in på
parkeringsplatsen och ställde sig ca 20 meter framför den bil som L*****t satt i. L*****t hade
då spontant tänkt att det var en likadan bil som hans granne Marina har. Ur Jeepen kom en
man som uppträdde stressat. L*****t säger att mannen tittade sig nervöst omkring och hade
"flaxiga" kroppsrörelser. Mannen gick runt jeepen och öppnade bagageluckan. På höger sida i
bagageutrymmet såg L*****t att det stod en större vit låda och en större ljus väska. Väskan
var storleksmässigt som de stora kassar som finns på Ikea.
Mannen började plocka till sig saker från den vänstra delen av bagageutrymmet, gick till ett
intilliggande buskage, böjde sig ner, och verkade "gömma" saker i buskaget. Denna procedur upprepades några gånger. L*****t tyckte att mannen såg lustig ut, för L*****t uppfattade det
som att mannen bara hade röda kalsonger på underkroppen. På överkroppen hade han en blå
t-shirt. Mannen saknade både strumpor och skor.

Kan det vara FS som gömmer undan sina kläder? Sakerna som gömdes hittades aldrig.
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-13 kl. 08:34.
Citera
2011-08-13, 08:34
Medlem
mjohan84s avatar
Parasit enligt kontoutdraget, akassa och sålde prylar på t ex tradera samtidigt.
Det kollades aldrig upp vad han SÅLDE?
Citera
2011-08-13, 08:34
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad tror ni om vittnesförhöret FUP sid 390. Mitt i natten dagen MJ försvann, vittnet är själv ute på "rackartyg" och ser denne skumme man:

En kort stund efter att kamraterna lämnat bilen, så kom en silverfärgad stadsjeep in på
parkeringsplatsen och ställde sig ca 20 meter framför den bil som Lennart satt i. Lennart hade
då spontant tänkt att det var en likadan bil som hans granne Marina har. Ur Jeepen kom en
man som uppträdde stressat. Lennart säger att mannen tittade sig nervöst omkring och hade
"flaxiga" kroppsrörelser. Mannen gick runt jeepen och öppnade bagageluckan. På höger sida i
bagageutrymmet såg Lennart att det stod en större vit låda och en större ljus väska. Väskan
var storleksmässigt som de stora kassar som finns på Ikea.
Mannen började plocka till sig saker från den vänstra delen av bagageutrymmet, gick till ett
intilliggande buskage, böjde sig ner, och verkade "gömma" saker i buskaget. Denna procedur upprepades några gånger. Lennart tyckte att mannen såg lustig ut, för Lennart uppfattade det
som att mannen bara hade röda kalsonger på underkroppen. På överkroppen hade han en blå
t-shirt. Mannen saknade både strumpor och skor.

Kan det vara FS som gömmer undan sina kläder? Sakerna som gömdes hittades aldrig.
Det har ju hittats ett par skor, strumpor, lakan, täcke och kuddar samt 2 oöppnade ölburkar.
Frågan är om polis ansåg att dessa fynd var av intresse i ett tidigt stadium?
Har detta undersökts?
Citera
2011-08-13, 08:36
Medlem
rigbos avatar
Att FS är skyldig råder det inga tvivel om hos mig- Däremot är jag mycket tveksam till att det kommer bli en fällande dom.

Jämför med mordet på Marita Pentinmäki där den sk greven friades från mord då han hävdade att offret skjutit sig själv i huvudet och att han bara sett till att offret styckades i mycket små delar och dumpades för att han var rädd att han skulle bli misstänkt om han vände sig till polisen och sa sanningen. Om FS i rätten skulle komma med en liknande historia kan jag inte se hur en dom skulle kunna stå sig.

En annan möjlig historia är att MJ tagit hem en nätdejt när FS är borta. När FS kommer hem upptäcker han att det är blod i sängen och att hon och hennes bil är borta. Han är rädd att bli misstänkt döljer blodfläckarna och säger inget till polisen.

Det enda egentligt hållbara beviset är att han försökt dölja blodet.

Vad tror ni andra? Kommer det bli en dom som håller hela vägen?
Citera
2011-08-13, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det har ju hittats ett par skor, strumpor, lakan, täcke och kuddar samt 2 oöppnade ölburkar.
Frågan är om polis ansåg att dessa fynd var av intresse i ett tidigt stadium?
Har detta undersökts?

Har inte kommit så långt. Började läsa igår kväll.
Citera
2011-08-13, 09:07
Medlem
rubbergirls avatar
Ur förhör med brevbäraren, sid 658 i FUP:

""Jag såg ett vykort en gång… två nakna rumpor på framsidan – adresserat till Fredrik.
Konstig text, det stod ngt. liknande:
Grattis till frigivningen, du har suttit inne oskyldig.
Göm nu kroppen av Marina ordentligt.
Hoppas att du får ersättning för att du suttit inne.

Jag tyckte det var hemskt – detta var efter att allt hade hänt.""

Samme man väntar på att FS skall släppas så de kan dricka bärs ihop (enl. ett community). Den man FS bodde hos efter han blev frisläppt första gången. Varför finns det inget förhör med honom? Jag tycker det är märkligt.
Citera
2011-08-13, 09:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ur förhör med brevbäraren, sid 658 i FUP:

""Jag såg ett vykort en gång… två nakna rumpor på framsidan – adresserat till Fredrik.
Konstig text, det stod ngt. liknande:
Grattis till frigivningen, du har suttit inne oskyldig.
Göm nu kroppen av Marina ordentligt.
Hoppas att du får ersättning för att du suttit inne.

Jag tyckte det var hemskt – detta var efter att allt hade hänt.""

Samme man väntar på att FS skall släppas så de kan dricka bärs ihop (enl. ett community). Den man FS bodde hos efter han blev frisläppt första gången. Varför finns det inget förhör med honom? Jag tycker det är märkligt.
Alla förhör finns inte med i FUP:en.
Citera
2011-08-13, 09:25
Medlem
jjagares avatar
vallnings cd:n

http://www.megaupload.com/?d=5X9PRV2Z

fick regga ett nytt konto. Den sista cd:n kan jag inte heller ladda upp, kan jag skicka den till någon direkt??.

det e en rar fil, endast en film på 3 min. Där kvinnan i den familjen som bor i marinas hus visar hur hon gjorde när hon tog upp madrassen i sängen. Värd 120:- NOT
Senast redigerad av jjagare 2011-08-13 kl. 09:27. Anledning: tillägsinfo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in