2005-11-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
talar för att han flytt är att han skrev över en ansenlig förmögenhet på frunn strax innan försvinnandet. Och sen tog hon ut skilsmässa så att pengarna skulle förbli hennes. Fattar ni? Hade de inte skrivit över pengar + genomfört skilsmässa hade pengarna tillfallit fordringsägarna. Nu hamnade en ansenlig del hos frugan istället.
.

Fast smatidigt så kan dessa åtgärder vara gjorde för han kanske visste att det inte såg så bra ut. Om han hade lånat perngar av skumma individer har sannolikt någon försökt förmå honom att betala, om han inte kunde det kan det ha blivit lite otrevlig stämmning och han kanske anade vad som var på gång.
Citera
2005-11-03, 10:59
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Något annat som talar för att han flytt är att han skrev över en ansenlig förmögenhet på frunn strax innan försvinnandet. Och sen tog hon ut skilsmässa så att pengarna skulle förbli hennes. Fattar ni? Hade de inte skrivit över pengar + genomfört skilsmässa hade pengarna tillfallit fordringsägarna. Nu hamnade en ansenlig del hos frugan istället.

Det kan ju också vara så att han älskar henne och vill skydda henne för att på så sätt få hjälp av henne när han själv står där på bar backe.

Bättre att rädda henne till ett trevligare liv än att båda två får ett helvete.
Citera
2005-11-03, 18:30
Medlem
I trakterna runt Ängelholm, Viken, Höganäs där Björkegren verkade de sista åren så är de mer eller mindre sanna ryktena att han är mördad. Anledningen var stora skulder. Dessutom finns det en namngiven person som vet väldigt mycket och som var med vid mordet. Polisen vet vem han är och har koll på honom, men dom kan inget göra mer än att då och då bevaka honom. Sant eller inte, men ryktena är sanna och ingen rök utan eld...
Citera
2005-11-04, 20:39
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
. Så knäppenom oss icke på näsan allt för lättvindligt. I morgon ska jag ta en bärs med en god kompis som har lite insyn i saken. Återkommer då om jag kan bidra med till klarhet i saken. (Kaliber, metod, dumpningplats åsså, haha...) Stay alert.

Lilla vän, jag hoppas du kan redovisa lite mer. För hittills har du mest gett uttryck för tankar och teorier.

Sen tror jag knappast att din "vän" delger dig några detaljerade konspirationer som inte redan är kända. Fast det skulle ju vara rätt skoj om Flashback kunde avslöja en av de mest omhuldade svenska kriminalgåtorna.

Men knappast...
Citera
2005-11-06, 04:58
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaGustav
Lilla vän, jag hoppas du kan redovisa lite mer. För hittills har du mest gett uttryck för tankar och teorier.

Sen tror jag knappast att din "vän" delger dig några detaljerade konspirationer som inte redan är kända. Fast det skulle ju vara rätt skoj om Flashback kunde avslöja en av de mest omhuldade svenska kriminalgåtorna.

Men knappast...

Alltid denna nedlåtande attityd mot mig och andra på forumet. Du borde äta mer sötsaker så att du blir lite snällare. Att gå i polemik med dig känns inte så konstruktivt, vilket du själv borde märkt vid det här laget.

Vad gäller Björkegren levererar jag bara skvaller och investerar således ingen som helst prestige i detta. Puss.
Citera
2005-11-06, 09:28
Medlem
apskeletts avatar
gubben är stendöd... han hade ju inga småskulder direkt, och inte till gossarna med silkesvantar heller.. tycker mig dessutom minnas någon gammalt efterlyst från den tiden då det nämndes att flera svarta bilar synts i området runt villan vid tiden för försvinnandet. han fick nog betongskor och vajar i nybroviken bland de andra liken.. och det kan han gott ha
Citera
2005-11-11, 17:07
Medlem
GreenManalishis avatar
Nu är han dödförklarad
http://www.n24.se/dynamiskt/nyheter/did_11004619.asp
Citera
2005-11-12, 15:10
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Nu är han dödförklarad
http://www.n24.se/dynamiskt/nyheter/did_11004619.asp
Vad skulle hända om han dök upp?
Citera
2005-11-12, 15:31
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Vad skulle hända om han dök upp?

Han skulle odöd-förklaras.
Citera
2005-11-14, 06:41
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
faktum är att det stämmer. man skulle bara häva dödförklaringen. det görs ett antal ggr om året när fel personer dödförklarats och de börjar undra varför de inte får sin pension t.ex.
Citera
2005-11-14, 13:00
Medlem
Om han nu blev mördad av någon som han var skyldig pengar... varför gör dom det? Tror dom att dom får mer/några pengar tillbaka alls då? Hade det inte varit bättre att hålla han i livet och pressa han på den "lilla" pensionen han ändå kunde kvittera ut. 'Dom' kunde säkerligen inte komma åt dessa pensionspengar när han var död i 10 år... eller har jag gjort en tankevurpa?
Citera
2005-11-14, 14:43
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk

He will be one of the unded and roam the earth as a zombie:-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in