Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-28, 22:09
Medlem
xMapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Boid 'N' Woim
http://www.youtube.com/watch?v=WlHEpElkmjU

Oh yes! Tack så hemskt mycket! Är det möjligt att någonstans finna denna med svenskt tal?
Senast redigerad av xMape 2011-05-28 kl. 22:23.
Citera
2011-05-28, 22:44
Medlem
Blacklight6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor

Kan ha varit från ett avsnitt från Monty Python's Flying Circus.
Har för mig att dom gjort ett flertal scener involverat andra världskriget, sen har dom en rätt så satirisk och absurd humor.
En annan vild gissnig är Dad's Army

Nej, inte någon av dom, vet att det är en hel serie, för mig att det va "R" eller "G" det börja på.. Men som sagt folket dog av olika sätt.. Den som dog av överdos vart begraven i trädgården bara för att dom inte kom på nå bättre och sen så va det just det dära vid middagen att dom gick bakom en dörr så vart dom skjutna för att dom svor.. Hitta den en gång i tiden, men har helt glömt.. just det avsnittet skulle vara kul att hitta.. Men jag tackar för hjälpen att du försökte leta upp, det uppskattades
Citera
2011-05-29, 09:19
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Söker en tv-serie:

Brittisk
Komedi
Gick på ZTV i mitten/slutet av 90-talet

3 huvudpersoner som jag minns det:
Vanlig kille, Lite losig
Rumskamrat med snygg bitchig blond tjej
Vanliga killens bästa kompis, ovårdad/orakad o lite mer losig. Bor ej med de övriga.

En scen:
Killen går o lägger sig i tjejens säng när han är ensam hemma. Han somnar o hon kommer hem o tvingar honom ur sängen vilken han motvilligt gör. Det visar sig att han även provat hennes underkläder. Detta leder till att tjejen förhandlar bort de 4000£ hon är skyldig honom i hyra då hon hotar att berätta det för hans kompis som har honom som idol o som hon i scenen nämner som hans runkkompis.

Nå?
Senast redigerad av Peter Gibbons 2011-05-29 kl. 09:29.
Citera
2011-05-29, 12:41
Medlem
Miiiiias avatar
Jag söker en film av Michael Moore som ska ha ett inslag av South Park i sig (engelsmännen och fransmännen kom till Nordamerika och slogs mot indianerna).

Jag söker också ett specifikt South Park-avsnitt där Kyle sjunger en sån om en leksak han gjort i trä, i samband med någon judisk högtid som skulle firas i avsnittet.

Jag hoppas jag placerat inlägget rätt!
Citera
2011-05-29, 13:18
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia
Jag söker en film av Michael Moore som ska ha ett inslag av South Park i sig (engelsmännen och fransmännen kom till Nordamerika och slogs mot indianerna).

Canadian Bacon
Citera
2011-05-29, 20:44
Medlem
SSHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia
Klippet förekommer i Bowling for Columbine:
http://www.youtube.com/watch?v=NPBHtjZmSpw

Ser det dock som en förolämpning att sådant här skräp jämförs South Park.
Citat:
Jag söker också ett specifikt South Park-avsnitt där Kyle sjunger en sån om en leksak han gjort i trä, i samband med någon judisk högtid som skulle firas i avsnittet.

Jag hoppas jag placerat inlägget rätt!
Sången förekommer i avsnittet 9 av första säsongen (Mr. Hankey, the Christmas Poo):
http://www.youtube.com/watch?v=sL7NZzVVXxg
Senast redigerad av SSH 2011-05-29 kl. 20:50.
Citera
2011-05-29, 22:28
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Söker en tv-serie:

Brittisk
Komedi
Gick på ZTV i mitten/slutet av 90-talet

3 huvudpersoner som jag minns det:
Vanlig kille, Lite losig
Rumskamrat med snygg bitchig blond tjej
Vanliga killens bästa kompis, ovårdad/orakad o lite mer losig. Bor ej med de övriga.

En scen:
Killen går o lägger sig i tjejens säng när han är ensam hemma. Han somnar o hon kommer hem o tvingar honom ur sängen vilken han motvilligt gör. Det visar sig att han även provat hennes underkläder. Detta leder till att tjejen förhandlar bort de 4000£ hon är skyldig honom i hyra då hon hotar att berätta det för hans kompis som har honom som idol o som hon i scenen nämner som hans runkkompis.

Nå?

As if?
Citera
2011-05-30, 01:27
Medlem
NoReplys avatar
Å min sambos vägnar söker jag efter ett barnprogram från sent 80-tal/tidigt 90-tal.
Det ska vara tecknat, handla om barn som löser mysterier/letar spöken? Sambon påstår att det är lite likt Scooby Doo.
Men så enkelt som att det skulle vara Scooby Doo-karaktärerna som barn vare ju icke.

Någon som har någon bra idé om vad det kan vara?
Citera
2011-05-30, 14:47
Medlem
Hej!

Jag söker namnet på en tv-serie som gick på svt för något år sedan. Det var en brittisk (antar jag) komediserie om en inte så lyckad skådespelare, hans fru och två barn. Frun var även inom samma bransch har jag för mig, men kan ha fel. Skådespelaren var lite bitter och allmänt gnällig minns jag.

Andra saker som kan vara till hjälp:

Jag tror att skådespelaren "råkar" köpa ett hus i ett avsnitt.
Skådespelaren brukar äta lunch vid hans kompis restaurang.
I ett avsnitt spelar hans ungar hög musik så att grannen klagar.
Serien gick ganska sent på kvällen, ca 22.
Familjen hade en utländsk hushållerska.

Jag har kollat igenom listor på brittiska komediserier och letat på svt's hemsida utan att finna något, kommer varken ihåg namnet på serien, medverkande eller skapare. Hoppas att någon kan hjälpa mig, vad jag kan minnas var den rätt rolig i alla fall.
Citera
2011-05-30, 20:57
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterget
Hej!

Jag söker namnet på en tv-serie som gick på svt för något år sedan. Det var en brittisk (antar jag) komediserie om en inte så lyckad skådespelare, hans fru och två barn. Frun var även inom samma bransch har jag för mig, men kan ha fel. Skådespelaren var lite bitter och allmänt gnällig minns jag.

Andra saker som kan vara till hjälp:

Jag tror att skådespelaren "råkar" köpa ett hus i ett avsnitt.
Skådespelaren brukar äta lunch vid hans kompis restaurang.
I ett avsnitt spelar hans ungar hög musik så att grannen klagar.
Serien gick ganska sent på kvällen, ca 22.
Familjen hade en utländsk hushållerska.

Jag har kollat igenom listor på brittiska komediserier och letat på svt's hemsida utan att finna något, kommer varken ihåg namnet på serien, medverkande eller skapare. Hoppas att någon kan hjälpa mig, vad jag kan minnas var den rätt rolig i alla fall.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lead_Balloon ?
Citera
2011-05-30, 22:56
Medlem
Blockchoklads avatar
Gick en tecknad serie på Cartoon Network för cirka 6 år sen där huvudpersonerna var i en stad på annan planet eller så var allt i ett rymdskepp. Någon som vet?
Citera
2011-05-31, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead_Balloon ?

Den var det, tack! Min bästa gissning var av någon konstig anledning light bulb, fråga mig inte varför. Hoppas att den fortfarande är lika rolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in