Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-04, 22:21
Medlem
Roquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Hombres?
Ingen aning om det stämmer men det var den titel som poppade upp.
På pricken, tack.. Nu gäller bara det o få tag på serien någonstans
Citera
2010-09-05, 10:07
Medlem
För 10-12 år sedan gick en brittisk tvserie på fyran tror jag som handlade om ett gäng kvinnor som jobbade som telefonist eller växlade mellan olika telefoner. Serien ut spelar sig runt 1930-1940 talet
Vissa tror att det heter Växlen, eller växlen hallå men jag hittar inget med det.
Någon som snälla kan hjälpa mig?
Jag vill verkligen se den igen
Citera
2010-09-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysan82
För 10-12 år sedan gick en brittisk tvserie på fyran tror jag som handlade om ett gäng kvinnor som jobbade som telefonist eller växlade mellan olika telefoner. Serien ut spelar sig runt 1930-1940 talet
Vissa tror att det heter Växlen, eller växlen hallå men jag hittar inget med det.
Någon som snälla kan hjälpa mig?
Jag vill verkligen se den igen

Den gick på TV4 1998 och hette "växeln, hallå" och inget annat. Kanske om du söker på originaltiteln "the hello girls" kan du hitta någon sida där du kan se den online.
Citera
2010-09-05, 15:42
Medlem
razlitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razlito
Såg en dokumentär om kriminaliteten i irlands huvudstad Dublin. Nån som vet namnet på dokumentären eller dylikt?

provar igen
Citera
2010-09-05, 16:57
Medlem
Rinne tack nu ska jag bara hitta den att se på någonstans med tack för allt
Citera
2010-09-05, 20:35
Medlem
Moltisantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Minns en tv serie från mina unga tonår som jag såg på sommarkvällarna i familjens sommarstuga, det måste ha varit mellan 98 och 00. Det var en amerikansk småstadsidyll där barn helt plötsligt började försvinna, jag minns att man först misstänkte en vaktmästare till stadens hockeyarena där barnen tränade bland annat pga hans skåpbil men det var inte han. Sedan visade det sig att exakt samma sak hänt för typ 20 år sedan (typ Det-style) och att många föräldrar sa "not again!" o.s.v. Sedan minns jag att man fick höra en bandupptagning som mördaren/mördarna lämnat där de sa ungefär att vi lever mitt bland er, vi har också familjer, ni kan aldrig veta vilka vi är, vi är för smarta, ni kan aldrig förstå oss med era trista inrutade liv etc.

Någon som känner igen denna serie?

Bumpar detta, ingen som känner igen? Har letat ihjäl mig efter denna serie, hur ska jag kunna hitta den?
Citera
2010-09-05, 21:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Bumpar detta, ingen som känner igen? Har letat ihjäl mig efter denna serie, hur ska jag kunna hitta den?
Var det en miniserie på 3 eller 4 avsnitt?
Citera
2010-09-06, 00:29
Medlem
Moltisantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Var det en miniserie på 3 eller 4 avsnitt?

Jag tror det!
Citera
2010-09-06, 22:17
Medlem
W355l4ns avatar
En mycket avlägsen bekant som jag varken har mail eller telefonnummer till pratade om en TV-Serie som handlade om amerikanska Bikers och skulle ha lite Hells Angells feeling över det. Minns att jag hade hört talas om titeln när han nämnde den men kommer naturligtvis inte alls ihåg ngt nu. Hade gått ett par säsonger av den..
Citera
2010-09-06, 22:29
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W355l4n
En mycket avlägsen bekant som jag varken har mail eller telefonnummer till pratade om en TV-Serie som handlade om amerikanska Bikers och skulle ha lite Hells Angells feeling över det. Minns att jag hade hört talas om titeln när han nämnde den men kommer naturligtvis inte alls ihåg ngt nu. Hade gått ett par säsonger av den..

Sons of Anarchy bör det vara
Citera
2010-09-07, 21:59
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Det fanns en TV-serie som gick på SVT. Handlade om några byggarbetare som skulle bo borta hemifrån, där de experimenterade med vädret. Man kunde bli galen om man bodde där.

Innehöll en scen när det var lucia och de hade hyrt in prostituerade thailändskor som underhållning åt byggnadsarbetarna. Ingen pk här inte. Ngn som vet vilken serie jag menar?

Jag tror serien gick på 80talet, men det kan ha varit 90talet också.
Citera
2010-09-07, 22:05
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Det fanns en TV-serie som gick på SVT. Handlade om några byggarbetare som skulle bo borta hemifrån, där de experimenterade med vädret. Man kunde bli galen om man bodde där.

Innehöll en scen när det var lucia och de hade hyrt in prostituerade thailändskor som underhållning åt byggnadsarbetarna. Ingen pk här inte. Ngn som vet vilken serie jag menar?

Jag tror serien gick på 80talet, men det kan ha varit 90talet också.

Jag missade ganska säkert den när den gick men kan det ha varit Zonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in