Resultat: .
0%
röster
2011-05-09, 16:59
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nja, jag tror att du försöker skapa en halmdocka. Jag kan naturligtvis bara svara för mig själv.

Du får gärna söka på Brille68 + Seedorf och ta fram mina inlägg (i denna tråd, matchtråd eller var som helst). Eftersom jag är en ödmjuk och fin kille, så står jag inte bara fast vid allt jag skrivit om Seedorf denna säsong, utan hävdar dessutom att jag naturligtvis har rätt.

Min tes var att det under hösten var för många kockar (Pirlo, Seedorf, Ronaldinho och Ibra på plan samtidigt!) och för lite rörelse. Jävligt bra passningsspelare, men ingen som sprang.

Gjorde en snabb sökning och du förtjänar kredd för att du hade balanserade åsikter om Milans mittfält.
2011-05-09, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Klara i en månad vet jag inte, inget som har bekräftats iallafall. Speciellt ang Mexes, han ville inte gå ut med att han var klar för Milan trots att det låg i luftet. Jag har inte sett så mycket av Taiwo och kan däremot inte avgöra hur bra han är, känslan min säger dock att man borde gått efter en namnkunnigare back(?).

Taiwo är snabb och bra offensivt. Han var bla bäst på plan mot Real Madrid i CL för 1-2 säsonger sedan. Gjorde väl även mål på frispark i den matchen? Varför satsa på en dyr ytterback när man kan få en av klass gratis och istället lägga transferpengarna på platser där det behöver förstärkas som tex på mittfältet?

Sen var det inga höga odds på att Mexes var klar för Milan även om han/dom inte velat gå ut med det förrän nu.

Citat:

Gansos värde känns jävligt löjligt, och då är han inte ens testad ute i Europa. Jag skulle gått efter Sanchez om jag vore Galliani. En versatil spelare som har visat vad han kan i Udinese. Dessutom billigare än Ganso. Men frågan är som sagt ifall Ganso ändå går att få för en billig peng, är inte så säker på att Udinese vill förhandla om Sanchez utan priset kommer konstant vara runt 30-35€.

Men det är ju helt olika spelartyper? Ganso är väl innermit medan Sanchez är ytter. Det är på innermittfältet Milan behöver förstärka eftersom gamlingarna inte verkar få förlängt.

Sen håller jag med om prislappen på 50 miljoner euro, vilket skämt. Nu verkar det ju bara som Milan alternativt också Inter är intresserade av Ganso så någon budgivning som trissar upp priset blir det ju inte.

Han kommer gå för max 25 miljoner euro.
2011-05-09, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Skulle vara kul att veta mer om Sanchez kontrakt med Udinese. När går det ut?

Udineses förhandlingsposition påverkas dessutom en hel del beroende på om de lyckas försvara sin fjärdeplats i tabellen.

Men det här lär 4522 kunna mer om

Står på Goal att Sanchez har kontrakt ända till 2014. Jag förstår att Pozzo håller hårt i honom och en stor summa pengar kommer att behövas för att köpa ut Sanchez från kontraktet.
2011-05-09, 17:08
Medlem
FabioAugustos avatar
Mja, Milanfansen borde nog fira en vecka till eller två istället för att fokusera allt för mycket på silly season, den skiten kommer man ändå att dras med i tre månader sen. Lite trist också att namn som Ambrosini, Nesta, Pirlo, Seedorf etc. numera endast verkar vara namn som Milanfansen plitar ned på listan med spelare som ska lämna. Verkar inte vara något nostalgiskt överglorifierat farväl, iallafall. Det kan nog slå tillbaka rätt hårt mot Milan om halva stommen lämnar i sommar, helt gratis dessutom, för att ersättas med en brasse som ingen någonsin har sett spela, men som många tydligen tycker är värd över €20 miljoner.

Om Allegri hade fått bestämma hade nog Nainggolan kommit in istället. Spelare som jobbar på i det tysta och som inte har skyhöga förväntningar på sig, och som Allegri dessutom vet var han har. Utan de lugna gamlingarna (som jobbat sig högt upp i hierarkin) i klubben kan nog Allegri få det jobbigare att få gruppen att dra åt samma håll samtidigt som han ska försöka vara alla till lags (Berlusconi, fansen, spelarna, sin egna taktik etc.).
2011-05-09, 17:09
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Står på Goal att Sanchez har kontrakt ända till 2014. Jag förstår att Pozzo håller hårt i honom och en stor summa pengar kommer att behövas för att köpa ut Sanchez från kontraktet.

Tror ändå inte han vill lämna, de kommer ju med största sannolikhet spela CL nästa säsong ändå. Vore ju dumt att släppa honom.
2011-05-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Gjorde en snabb sökning och du förtjänar kredd för att du hade balanserade åsikter om Milans mittfält.
Nå, tack

Jag håller med om att det är enkelt att ge sig på Seedorf. Inte lika bra passningar som Pirlo, Kan inte dribbla sig förbi som Ronaldinho och har inte fysik som Ibra. Men han är nog den mest allround av dem. Oavsett hur Milans lag ser ut nästa säsong så skulle det vara en styrka att ha Seedorf åtminstone på bänken.

Jag ser en framtid för honom inom Milans organisation. En klok och balanserad man.
2011-05-09, 17:14
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Mja, Milanfansen borde nog fira en vecka till eller två istället för att fokusera allt för mycket på silly season, den skiten kommer man ändå att dras med i tre månader sen. Lite trist också att namn som Ambrosini, Nesta, Pirlo, Seedorf etc. numera endast verkar vara namn som Milanfansen plitar ned på listan med spelare som ska lämna. Verkar inte vara något nostalgiskt överglorifierat farväl, iallafall. Det kan nog slå tillbaka rätt hårt mot Milan om halva stommen lämnar i sommar, helt gratis dessutom, för att ersättas med en brasse som ingen någonsin har sett spela, men som många tydligen tycker är värd över €20 miljoner.

Om Allegri hade fått bestämma hade nog Nainggolan kommit in istället. Spelare som jobbar på i det tysta och som inte har skyhöga förväntningar på sig, och som Allegri dessutom vet var han har. Utan de lugna gamlingarna (som jobbat sig högt upp i hierarkin) i klubben kan nog Allegri få det jobbigare att få gruppen att dra åt samma håll samtidigt som han ska försöka vara alla till lags (Berlusconi, fansen, spelarna, sin egna taktik etc.).

Absolut, kan bli Arsenal-syndromet om alla dom går. Själv hoppas jag på att Ambrosini, Pirlo & Nesta stannar 1 år till i allafall.
2011-05-09, 17:16
Medlem
Citat:
OK, missade det. Som sagt. Om Udinese tar sig till CL, vilket onekligen de ser ut att kunna göra, så kan de begära ett bra pris.
2011-05-09, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Absolut, kan bli Arsenal-syndromet om alla dom går. Själv hoppas jag på att Ambrosini, Pirlo & Nesta stannar 1 år till i allafall.

Pirlo och Nesta är jag säkra på att de lämnar Milan, finns två bud som ligger i luften för båda spelarna. Juventus och Malaga är intresserade av varsin spelare så det ska mycket till om Milan nu inte säljer dem för att få in pengar till att finansiera bättre spelarköp. Dessutom har Allegri uttalat sig om att Pirlo inte är den spelartypen som han vill ha på mitten. Utan han letar som sagt efter någon som är bra på grovgörat men som också han styra uppspelsfasen. Palombo någon?

Jag är precis som FabioAugusto lika kritisk till köpet av Ganso. Hade jag fått välja hade jag gått efter Sanchez. Där kan man säga att man får valuta för pengarna.

För att inte bli som Real Madrid och Arsenal bör man behålla Ambrosini, Gattuso, Zambrotta och Legrottaglie som ändå utgör stommen till laget. V.Bommel också. Flamini kan man göra sig av med då man redan har en likadan spelartyp som gör det bättre - Boateng.

Nåja, vad som än händer kommer Milan bli riktigt farliga nästa säsong.
2011-05-09, 17:52
Bannlyst
Jag tror knappast Milan har råd med att köpa Sanchez. Man har Boateng och Zlatan som behöver köpas loss från sina lån, redan där går ju 20-25€ bort.

Personligen passar Sanchez bättre i Inter än Milan där man kör med ett tremannaanfall med yttrar på varsin sida. Hellre Sanchez än Pandev.

Sen är det ju bara sorgligt att se hur upphausad denne "Ganso" är. Typisk brasse med snabba fötter, samma spelartyp som sopan i Juventus och vi vet ju hur det gick. Det vore ett jävla snedsteg att spendera 50€ på en oprövad spelare.
2011-05-09, 19:49
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Pirlo och Nesta är jag säkra på att de lämnar Milan, finns två bud som ligger i luften för båda spelarna. Juventus och Malaga är intresserade av varsin spelare så det ska mycket till om Milan nu inte säljer dem för att få in pengar till att finansiera bättre spelarköp. Dessutom har Allegri uttalat sig om att Pirlo inte är den spelartypen som han vill ha på mitten. Utan han letar som sagt efter någon som är bra på grovgörat men som också han styra uppspelsfasen. Palombo någon?

Jag är precis som FabioAugusto lika kritisk till köpet av Ganso. Hade jag fått välja hade jag gått efter Sanchez. Där kan man säga att man får valuta för pengarna.

För att inte bli som Real Madrid och Arsenal bör man behålla Ambrosini, Gattuso, Zambrotta och Legrottaglie som ändå utgör stommen till laget. V.Bommel också. Flamini kan man göra sig av med då man redan har en likadan spelartyp som gör det bättre - Boateng.

Jo, men båda verkar vilja stanna. Tycker det stundtals under säsongen har varit riktigt idéfattigt på mittfältet, Gattuso's enda styrka är hans ledaregenskaper enligt mig, men dom har Ambrosini också. Van Bommel, Boateng och Ambrosini gör det bättre enligt mig.

Abate har gjort det riktigt bra på högerkanten också, han har verkligen växt sen början av säsongen. Men det behövs verkligen en playmaker - min dröm hade varit Keisuke Honda.
2011-05-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
...
Men det behövs verkligen en playmaker - min dröm hade varit Keisuke Honda.
Kan väl för fan inte köra med Honda i Milan, det ska vara en jävla Ferrari. Calcio måste vara i fokus, inte hålla på med tröjförsäljning och sånt skit.

På tal om att köra, så kommer Juventus att köra över Chievo. Minst tre mål av Juventus...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in