Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Absolut, kan bli Arsenal-syndromet om alla dom går. Själv hoppas jag på att Ambrosini, Pirlo & Nesta stannar 1 år till i allafall.
Pirlo och Nesta är jag säkra på att de lämnar Milan, finns två bud som ligger i luften för båda spelarna. Juventus och Malaga är intresserade av varsin spelare så det ska mycket till om Milan nu inte säljer dem för att få in pengar till att finansiera bättre spelarköp. Dessutom har Allegri uttalat sig om att Pirlo inte är den spelartypen som han vill ha på mitten. Utan han letar som sagt efter någon som är bra på grovgörat men som också han styra uppspelsfasen. Palombo någon?
Jag är precis som FabioAugusto lika kritisk till köpet av Ganso. Hade jag fått välja hade jag gått efter Sanchez. Där kan man säga att man får valuta för pengarna.
För att inte bli som Real Madrid och Arsenal bör man behålla Ambrosini, Gattuso, Zambrotta och Legrottaglie som ändå utgör stommen till laget. V.Bommel också. Flamini kan man göra sig av med då man redan har en likadan spelartyp som gör det bättre - Boateng.
Nåja, vad som än händer kommer Milan bli riktigt farliga nästa säsong.