Resultat: .
0%
röster
2011-05-09, 20:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tal om att köra, så kommer Juventus att köra över Chievo. Minst tre mål av Juventus...

Intressant odds på Chievo ändock, hela 10x pengarna på svenskaspel! Lade in en struntsumma som fanns på spelkontot...
2011-05-09, 20:56
Medlem
Ledesma i Lazio är en personlig favorit. Hade inte han kunnat vara något för Milan?
2011-05-09, 21:03
Medlem
Tror Braveh träffar rätt angående att Seedorf är en spelare som tar initiativ även när det går dåligt & vill ha boll även i svåra lägen samt att just detta kan ligga honom i fatet gentemot kritiker. Johann Cruyff har ju en helt enorm status som "tyckare" i holländsk & spansk fotboll, han kan dessutom vara rätt gnällig. Jag minns detta redan då Seedorf spelade med Real Madrid att Cruyff sade att han aldrig hade sett en spelare som ständigt söker upp bollen utan att egentligen veta vad han ska göra med den.

Seedorf har den stilen. Han vill ha bollen & försöker sen hitta lösningar. Han är ju känd som en som gärna pratar fotboll, snackar om spelet. En som bekräftar klichébilden av holländare till det yttersta. Att ta över tränarens roll & lägga upp taktiken är inget Seedorf bangar för. Så visst kan det finnas klara fördelar med att behålla honom om det funkar bra med tränarstaben.
2011-05-09, 22:23
Medlem
Peedros avatar
Ursäkta om detta besvarats i tråden innan, men orkar tyvärr inte bläddra igenom alla sidor.

Jag undrar hur som helst ifall TV4 Sport kommer fortsätta sända Serie A nästa säsong eller är det Canal+ eller något som tar över?
2011-05-09, 22:24
Medlem
4522s avatar
Jävlar vad det har surrats här inne idag.

Citat:
Ni verkar överraskade? Det är välkänt att han är fascist. Detta är Italien, landet där "vi gillar olika" förmodligen skulle innebära att det är ok att tycka olika. Där politik inte innebär att alla samlas i mitten och tycker ungefär lika, utan att medborgarna har tillgång hela färgskalan från fascister till kommunister. Ja det är sant, det finns till och med kommunister i Italien. (inte de där genustänkande multikulti-veganerna vi dras med i Sverige, utan riktiga)

Dessutom tillhörde flaggan en av Milans ultras-grupperingar.

Helt rätt, sedan har ju Abbiati sagt att han delar fascismens syn på fäderneslandet, den katolska kyrkan och vikten av att upprätthålla ordningen i samhället. Inte särskilt uppseendeväckande med andra ord. Många av dom italienska fascisterna beblandar sig inte ens med rasfrågan, man brukar dock säga att det i runda slängar finns 50 000 neo-fascister i Rom. Och då är det inte Jimmie Åkesson kloner vi snackar om.

Har för mig att vi haft diskussionen upp tidigare men några andra spelare som flirtat med fascismen är ju Buffon, vill minnas att Cannavaro höll uppe en italiensk flagga med fascistsymbol på i Madrid plus att han medverkade i en radioreklam för sommarkollon anordnade av extremhögern, De Rossi stödjer öppet "Forza Nuova", Aquilani samlar som alla vet på Mussolini-byster och sedan har många fascistsånger som ringsignaler på sina mobiler.

Det om det.

Jag ser att Sanchez-diskussionen fått ny luft under vingarna. Får vi €25 miljoner så är det taget alla dagar i veckan, allt över det vore en bonus.

Ser även att korthuset Juventus tappat 2-0 till 2-2 på en minut och till och med sopan Uribe har nätat.
2011-05-09, 22:28
Medlem
CRonaldos avatar
Undra hur jävla många ledningar Juve tappat denna säsongen.. Som Juve supporter känns det bedrövligt, matchen är förvisso inte slut men riktigt dåligt ändå..
2011-05-09, 22:40
Medlem
snillet_1s avatar
Jag har ingen stenkoll på Juves lag. Truppen är inte jättebra, men visst borde en taktiskt slipad tränare kunna bygga upp stabila matchplaner för att hålla ledningar etc (med den trupp som finns i nuläget)? Tycker Del Neri har en tendens att göra underliga byten som sällan faller väl ut...
Senast redigerad av snillet_1 2011-05-09 kl. 22:47. Anledning: Kasst jävla formulerat inlägg
2011-05-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Tror Braveh träffar rätt angående att Seedorf är en spelare som tar initiativ även när det går dåligt & vill ha boll även i svåra lägen samt att just detta kan ligga honom i fatet gentemot kritiker. Johann Cruyff har ju en helt enorm status som "tyckare" i holländsk & spansk fotboll, han kan dessutom vara rätt gnällig. Jag minns detta redan då Seedorf spelade med Real Madrid att Cruyff sade att han aldrig hade sett en spelare som ständigt söker upp bollen utan att egentligen veta vad han ska göra med den.

Seedorf har den stilen. Han vill ha bollen & försöker sen hitta lösningar. Han är ju känd som en som gärna pratar fotboll, snackar om spelet. En som bekräftar klichébilden av holländare till det yttersta. Att ta över tränarens roll & lägga upp taktiken är inget Seedorf bangar för. Så visst kan det finnas klara fördelar med att behålla honom om det funkar bra med tränarstaben.
Du och Braveh har såklart rätt, men det blev nästan parodi då Pirlo, Seedorf, Ronaldinho och Ibra alla ville ha bollen och bara väntade på att någon skulle ge den till dem. Men ingen tog någon offensiv löpning. Det var särskilt tydligt innan Abate fick och tog chansen.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
...
Ser även att korthuset Juventus tappat 2-0 till 2-2 på en minut och till och med sopan Uribe har nätat.
På tal om parodi. Juventus! Vafan, stabila Juventus, som var experter på att stänga matcher. Maskinen Juventus. Gamla hjältar som Thuram, Cannavaro, Montero, Pessotto, & co borde fan storma planen och ta över... Buffon måste fan sakna dem.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jävlar vad det har surrats här inne idag.
...
Hmm jag har kanske överdrivet en smula?
2011-05-09, 22:44
Medlem
Villons avatar
Jag citerar mig själv från matchtråden:

Men för helvete, Juventus.
2011-05-09, 22:53
Medlem
4522s avatar
Jag har skrivit det tidigare och skriver det igen, landar vi fjärdeplatsen så kanske majoriteten av spelarna stannar men om det skulle börja säljas lite namn så kan det utan problem skena iväg mot uppemot €100 miljoner. Det känns dock som att Pozzo har en långsiktig plan den här gången, han vill sprida den underhållande fotbollen.

Om jag måste välja några som kan lämna så hade det nog blivit;

Inler
Benatia
Zapata
Armero
Sanchez (vid rätt pris)

Försvinner Handanovic så dör jag lite inombords och likadant med Asamoah.

Citat:
Hmm jag har kanske överdrivet en smula?

Inte då, snarare jag som varit dåligt uppdaterad idag.
Senast redigerad av 4522 2011-05-09 kl. 22:56.
2011-05-09, 23:20
Medlem
Var inne på Juventus forum på Svenskafans för att se hur dessa välbalanserade fjortisar firade poängen de erövrat. De hade tydligen stängt skitet, men innan det så var det någon som i ett ögonblick av insikt postat:
http://www.youtube.com/watch?v=9kZRT0m-_XI

Som ju stämde fint med min lilla kommentar:
Citat:
...
På tal om parodi. Juventus! Vafan, stabila Juventus, som var experter på att stänga matcher. Maskinen Juventus. Gamla hjältar som Thuram, Cannavaro, Montero, Pessotto, & co borde fan storma planen och ta över... Buffon måste fan sakna dem.
...
Kanske inte så bra på att sjunga, men jävligt duktiga fotbollspelare och framförallt ett fantastiskt lag.
2011-05-09, 23:53
Medlem
Ryktena ang. Pastore till Roma vägrar dö ut.

Taget från Romas svenskafans-forum:

---

Ang. fascismen i Italien, varför lever den starkt (?) kvar i Italien medans t.ex. nazismen är enormt avskydd i Tyskland och liknande? Kan det ha göra med median (som judarna har stor kontroll över?)? Är inte vidare påläst inom ämnet men är allt som oftast intresserad när det kommer till italiensk historia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in