2011-03-15, 16:06
Medlem
Bangkapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okoncentrerad
Någon gång på 70-talet, tror jag det var...ung var jag iallafall. En fransk tv-serie, ganska säker på att den var fransk, om pirater eller liknande i röda havet, eller trakterna däromkring. Handlade om en västerlännings, antagligen fransman , öden och äventyr därnere. Någon som har koll på vad det kan ha varit förnågot?

Jag tror att den heter "Les secrets de la mer rouge"

http://www.imdb.com/title/tt0882597/
Citera
2011-03-15, 19:43
Medlem
Kipps avatar
Jag undrar vem som gjorde sketchen "240 14 Veberöd". Jag har för mig att den ingick i nåt humorprogram typ VaranTV men är inte säker.
Citera
2011-03-15, 20:58
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten
Söker en tv serie där man får följa några unga punkar/rockare genom deras vardag/liv.
Någon som har en susning?

The Young Ones, kanske.

http://www.imdb.com/title/tt0083505/
Citera
2011-03-15, 23:11
Medlem
Förlåt om detta är otroligt vagt, men jag fick just världens flashback (no pun intended) från barndomen om en TV-serie där det på något sätt ingick ett stort brinnande klot eller om det var ett hjul. I minnesbilden är det en brittisk serie, och delar handlar om att några ungdomar bor i ett hus eller hälsar på av någon anledning. Förutom den otroligt vaga plotbeskrivningen minns jag bara detta stora brinnande klot/hjul. Det var kanske två meter i diameter, och konstruerat av grova metalstänger, så att det blev som typ en bur, och av någon jävla anledning så brann det.

Jag är inte ens 100% säker på att jag inte har drömt det här, och jag får inga relevanta träffar på "Wheel of fire" eller "Ball of fire", men minnesbilden kom tillbaka så otroligt starkt att jag kände att jag måste kolla upp det.

Tacksam för all info om detta, även om det bara är någon annan som minns något liknande.

EDIT: En bild som inte är relaterad på annat sätt än att den är lite lik hur jag minns hjulet/klotet: http://pic.templetons.com/brad/photo/bm04/decomp/img_9370.jpg
Senast redigerad av MrTester 2011-03-15 kl. 23:14.
Citera
2011-03-16, 15:18
Medlem
Rektrum Gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektrum Gustav
Hej!
Jag är i stort behov av hjälp här! På 90-talet såg jag en serie (eller kortfilm, minns inte alls) som handlade om ett par gosedjur (möjligtvis andra leksaker också?) som fick för sig att slåss/starta krig mot varandra. Det var stop motion animerat.

Det lilla jag minns från det här är att jag tyckte att det var rätt obehagligt. Jag är dessutom rätt säker på att det var en berättarröst med (som även gjorde rösten till alla karaktärer, om de över huvud taget pratade?) som dessutom pratade finlandssvenska vill jag minnas, vilket självklart gjorde det ännu mer obehagligt! Minns starkt en scen då de petade ut ögat på en teddybjörn, och en substans likt hallonsylt vällde ut, brr... Och detta var avsett för barn!

Är rätt säker på att det sändes på bolibompa. Om det är någon därute som har någon aning vad jag pratar om så vore jag extremt tacksam för hjälp. Jag måste se det här konstverket igen!

Ingen?
Citera
2011-03-17, 11:04
Medlem
Jag fick en flashback tillbaka till ett barn/ungdomsprogram från 90-talet. Så vitt jag kan minnas var den brittisk och en del av sommarlovsmorgon/liknande. Det var några barn som bodde i ett slott i nutid, det fanns en räv och en uggla som kunde prata, sen så hittade barnen också ett hemligt rum i slottet där det hade bott en magiker av något slag. Magikern hade gjort sina tjänare till djur om jag minns det rätt, Sen så fanns det en stor svart sten (typ jättestor) som hade magiska krafter och det var någon som fick tag i en bit av den stenen och kunde använda den på något magiskt vis.

Någon som kommer ihåg någonting om den här serien? Den måste ha sänts i andra halvan av 90-talet och jag har verkligen letat överallt efter den så om någon kommer ihåg vad den heter så skulle det vara perfekt!
Citera
2011-03-17, 13:20
Medlem
NyanNyans avatar
Söker namnet på en tv-serie om paranormala fenomen(tv4)

Minns en tv-serie som handlade om paranormala fenomen.
Presentatör var Jan Malmsjö, men inslagen var på engelska, gick på tv4.
Någon som vet?
Citera
2011-03-17, 13:40
Medlem
Carpedijems avatar
Hemsökta hus.
Citera
2011-03-17, 20:33
Bannlyst
Risk för dubbelpost då jag även var i dokutråden och efterlyste. Letar efter en doku som gick på Tv4+ i helgen som handlar om Mexico och deras maffia. Hittar inte originalnamnet på den.

Från Tv4:
Fransk dokumentär från 2010. Om kvinnors roll i Mexikanska drogkarteller. Knarkhandeln i Centralamerika har länge genomsyrats av en manskultur där kvinnorna fått stå i bakgrunden. Men på senare år har… en del börjat anlitas till smuggling, pengatvätt och mord. Några få har även nått upphöjda positioner som ledare för kartellerna. Här undersöker man vad som har förändrats inom droghandeln
Citera
2011-03-18, 00:19
Medlem
pang olufsens avatar
Jag är inte säker men jag tror denna serie jag är ute efter kan ha sänts på Discovery.

Jag söker en serie med tre fyra feta östtyska brorsor som bor i ett tattigt jävla hus och testar gamla bilar, med betoning på gamla.
En av gubbarna sitter bara inne och röker hela tiden.

Vad heter Serien?
Citera
2011-03-18, 00:28
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Jag är inte säker men jag tror denna serie jag är ute efter kan ha sänts på Discovery.

Jag söker en serie med tre fyra feta östtyska brorsor som bor i ett tattigt jävla hus och testar gamla bilar, med betoning på gamla.
En av gubbarna sitter bara inne och röker hela tiden.

Vad heter Serien?

http://en.wikipedia.org/wiki/Die_Ludolfs_%E2%80%93_4_Br%C3%BCder_auf%27m_Schrot tplatz?
Citera
2011-03-18, 00:55
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://en.wikipedia.org/wiki/Die_Ludolfs_%E2%80%93_4_Br%C3%BCder_auf%27m_Schrot tplatz?

underbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in