2010-07-13, 23:41
Awaiting Email Confirmation
Hej!

Jag söker ett Bolibompa-klipp från när jag var liten.

Det var en musiksnutt i stil med "Känsliga bitar". Det var någon som hade fått jättelånga naglar och sedan var det någon doktor (?) som klippte av långa vita, slapa serpentiner (?) med sax, samtidigt som han exhalterat sa "snipp!", "snapp!"

Vore väldigt glad om någon kunde säga namn, så man kan hitta den på youtube igen, så jag får se den igen i terapeuftiskt syfte.
Det var ett sådant där bolibompa-klipp som verkligen förstörde ett barns psyke.
Citera
2010-07-14, 17:31
Medlem
Ode-Ns avatar
Jag är 20 år nu och minns att jag såg en serie när jag var liten. Kommer inte ihåg hur gammal jag var, utan vet bara att det var när jag var liten.

Jag minns inte så mycket av serien heller, och det är väl därför jag inte kan sluta fundera på vafan de var för serie.

Det är en tecknad serie.
Den handlade om nån liten flicka. Hennes pappa hade trillat ut ur en helikopter och jag tror han hade brutit i princip alla ben i hela kroppen.
Flickan bodde hos en annan familj undertiden pappa låg på sjukhus, och om jag inte missminner mej helt så var det denna familj som hade sett till att få pappan att trilla ur helikoptern. Tror det hade med pengar att göra.
Eller jag vet inte om det var en "familj" hon bodde hos, men det var nån gammal "dam", som var väldigt elak iaf. Jag tror hon hade en betjänt med.
Jag har nått svagt minne av två tama och lömska krokodiler som denna damen ägde oxå, dock kan jag blanda ihop detta från nån annan film.
Flickan hade nån liten speldosa, en sån man öppnar så är det en liten balettdansös som snurrar runt där i. Låten som spelades var Fur Elise, och jag tror även den var i introt till serien.
Det är möjligt att hon fått denna speldosa av sin pappa eller nått, för jag tror den betydde ganska mycket för henne.

Sen handlade det typ om att hon försökte fly eller nått...tror jag

Jag har funderat på detta i år och dar, men jag kommer fasen inte på vad det är för serie...
Citera
2010-07-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Jag är 20 år nu och minns att jag såg en serie när jag var liten. Kommer inte ihåg hur gammal jag var, utan vet bara att det var när jag var liten.

Jag minns inte så mycket av serien heller, och det är väl därför jag inte kan sluta fundera på vafan de var för serie.

Det är en tecknad serie.
Den handlade om nån liten flicka. Hennes pappa hade trillat ut ur en helikopter och jag tror han hade brutit i princip alla ben i hela kroppen.
Flickan bodde hos en annan familj undertiden pappa låg på sjukhus, och om jag inte missminner mej helt så var det denna familj som hade sett till att få pappan att trilla ur helikoptern. Tror det hade med pengar att göra.
Eller jag vet inte om det var en "familj" hon bodde hos, men det var nån gammal "dam", som var väldigt elak iaf. Jag tror hon hade en betjänt med.
Jag har nått svagt minne av två tama och lömska krokodiler som denna damen ägde oxå, dock kan jag blanda ihop detta från nån annan film.
Flickan hade nån liten speldosa, en sån man öppnar så är det en liten balettdansös som snurrar runt där i. Låten som spelades var Fur Elise, och jag tror även den var i introt till serien.
Det är möjligt att hon fått denna speldosa av sin pappa eller nått, för jag tror den betydde ganska mycket för henne.

Sen handlade det typ om att hon försökte fly eller nått...tror jag

Jag har funderat på detta i år och dar, men jag kommer fasen inte på vad det är för serie...

Tama krokodiler biten är iallafall från Bernard och Bianca.
Citera
2010-07-14, 18:05
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Tama krokodiler biten är iallafall från Bernard och Bianca.
Mjo det är nog därifrån jag fått det. Funderade när jag skrev innan vilken film det annars kan ha varit ifrån, och det är ju såklart som du säger. Jag blandar ihop det.

Men resten tror jag ska va rätt
Citera
2010-07-14, 18:24
Medlem
Citat:
Mjo det är nog därifrån jag fått det. Funderade när jag skrev innan vilken film det annars kan ha varit ifrån, och det är ju såklart som du säger. Jag blandar ihop det.

Men resten tror jag ska va rätt

Säker på att serien var tecknad?, finns en svensk serie som använder fur elise iallafall, är det tecknat skulle jag säga att du letar mest troligt efter någon av dom gamla "anime" serierna som WENDROS AB hade distribution för.
Citera
2010-07-14, 18:39
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Säker på att serien var tecknad?, finns en svensk serie som använder fur elise iallafall, är det tecknat skulle jag säga att du letar mest troligt efter någon av dom gamla "anime" serierna som WENDROS AB hade distribution för.
Hmm, nu blev jag osäker bara för att du frågade . Jag var säker fram tills nu. Tror det var en teckanad blond liten flicka...typ blå klänning. Typ som hon i alice i underlandet (om jag nu inte fått den bilden därifrån ).

Vad är det för otecknad serie du tänkte på då? Kan ju vara värt att kolla upp .

Men jag tror ändå att den var tecnkad, alla dom "bilder" jag har i mitt huvud från serien är tecnkade iaf.
Men som sagt, det var länge sen jag såg den, och har väldigt svagt minne från den.

Har försökt komma på i flera år vad det är för serie, utan resultat
Citera
2010-07-14, 19:21
Medlem
Citat:
Hmm, nu blev jag osäker bara för att du frågade . Jag var säker fram tills nu. Tror det var en teckanad blond liten flicka...typ blå klänning. Typ som hon i alice i underlandet (om jag nu inte fått den bilden därifrån ).

Vad är det för otecknad serie du tänkte på då? Kan ju vara värt att kolla upp .

Men jag tror ändå att den var tecnkad, alla dom "bilder" jag har i mitt huvud från serien är tecnkade iaf.
Men som sagt, det var länge sen jag såg den, och har väldigt svagt minne från den.

Har försökt komma på i flera år vad det är för serie, utan resultat

Det är Den Lilla Prinsessan, hittar inga screens eller info om just den versionen du tänker på, men jag minns den i alla fall! Återkommer om jag hittar något!
Citera
2010-07-14, 19:23
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --linnea--
Hej!

Jag söker ett Bolibompa-klipp från när jag var liten.

Det var en musiksnutt i stil med "Känsliga bitar". Det var någon som hade fått jättelånga naglar och sedan var det någon doktor (?) som klippte av långa vita, slapa serpentiner (?) med sax, samtidigt som han exhalterat sa "snipp!", "snapp!"

Vore väldigt glad om någon kunde säga namn, så man kan hitta den på youtube igen, så jag får se den igen i terapeuftiskt syfte.
Det var ett sådant där bolibompa-klipp som verkligen förstörde ett barns psyke.
Fasen, jag vet precis vilket du tänker på, men jag lyckas inte heller hitta det .

Tror Anders Lundin (?) stod och pratade framför kameran och plötsligt fick han syn på nått långt och vitt som "slingrade" sej iväg. Han började följa det och kom till slut fram till nån snubbe som satt i en stol eller nått. Och det var då hans naglar han hade följt.

Sen va han typ rädd för att klippa naglarna, och därför skulle han få hjälp med det, och som du sa så fick man se hur han klippte dom samtidigt som han sa "Snipp, snapp" eller nått sånt .

Sen typ i slutet fick man se snubben som hade haft dom långa naglarna, hålla upp sin hand och visa sina nyklippta naglar .

Men var fa-an hittar man det klippet?
Citera
2010-07-14, 19:29
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gob
Det är Den Lilla Prinsessan, hittar inga screens eller info om just den versionen du tänker på, men jag minns den i alla fall! Återkommer om jag hittar något!
Ja det kanske är möjligt . Har tyvärr inget minne av ifall det var så den hette, men ska försöka leta lite med det namnet.
Söker man på google får man upp denna
http://www.kaxig.se/index.cfm?x=obj&id=BZ78R
Var det inte en sån speldosa hon hade?
Har inget med saken att göra egentligen, men den kom upp när man sökte på "Den lilla prinsessan" + "Fur Elise".
Citera
2010-07-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ja det kanske är möjligt . Har tyvärr inget minne av ifall det var så den hette, men ska försöka leta lite med det namnet.
Söker man på google får man upp denna
http://www.kaxig.se/index.cfm?x=obj&id=BZ78R
Var det inte en sån speldosa hon hade?
Har inget med saken att göra egentligen, men den kom upp när man sökte på "Den lilla prinsessan" + "Fur Elise".
Har för mig det! Mina föräldrar har någon gammal VHS-kopia av den serien, men är inte där nu så kan inte fräscha till minnet för tillfället!
Citera
2010-07-14, 19:42
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gob
Har för mig det! Mina föräldrar har någon gammal VHS-kopia av den serien, men är inte där nu så kan inte fräscha till minnet för tillfället!
Är det denna?
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ShokojoSera

Isåfall hade jag fel om rätt mycket, hon var inte blond och hade ingen blå klänning. Speldosan hittar jag inte på youtube, men en docka har hon med isåfall.

Eller blandar jag ihop. Kommer fasen inte ihåg nått av serien känner jag nu
Citera
2010-07-14, 19:57
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Är det denna?
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ShokojoSera

Isåfall hade jag fel om rätt mycket, hon var inte blond och hade ingen blå klänning. Speldosan hittar jag inte på youtube, men en docka har hon med isåfall.

Eller blandar jag ihop. Kommer fasen inte ihåg nått av serien känner jag nu

http://www.little-princess-sara.net/mainE.html ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in