2011-03-13, 21:26
Medlem
Jailbreak Iphone 4 (ver. 4.3) hjälp?

Tjena..
Första gången jag försöker mig på att jailbreaka. Skulle gärna vilja veta hur jag ska gå till väga och vilket program som är bäst?

Vet att det finns trådar angående detta, men jag vill gärna slippa leta igenom alla trådar/sidor.

Stort tack till den som kan hjälpa mig göra min telefon ultimat!
Citera
2011-03-13, 21:43
Medlem
tygrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speckis
Står ju klart och tydligt "Modell: MC****". Eller har jag helt fel?

OT: Varför censurerar du modellnamnet för?

Ok, vill bara vara på den säkra sidan. Men finns där en jailbreak som fungerar med iPod Touch 3g 32gb MC än, innan jag uppgraderar till iOS 4.0?

Jag censurerade för att jag inte visste vilket man bör censurera utav de två.
Citera
2011-03-13, 21:58
Medlem
Första gången jag försöker mig på att jailbreaka. Skulle gärna vilja veta hur jag ska gå till väga och vilket program som är bäst? Samt vad det finns för alternativ och vad skillnaden är?

Jag har version 4.3 (Nyaste just nu)
Citera
2011-03-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumrik_
Första gången jag försöker mig på att jailbreaka. Skulle gärna vilja veta hur jag ska gå till väga och vilket program som är bäst? Samt vad det finns för alternativ och vad skillnaden är?

Jag har version 4.3 (Nyaste just nu)

Det är en Iphone 4
Citera
2011-03-13, 22:02
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tygrew
Så jag har kollat nu men för säkerhetens skull så skickar jag en bild så att du kan se om det är en MC-Modell eller inte, och sen så är det en 32GB. Att jag glömde skriva det
http://img862.imageshack.us/i/namnlsss.png/

Tack för svar//
Du har en iPT3G, inte 2GMC eller något sånt strul.

Problemet är att du troligtvis inte sparat SHSH-blobbarna. Det är möjligt att du har det, men om inte kommer du inte kunna återställa till 4.0.
för övrigt är 4.0 en hemsk firwamre. 4.1 är en ordentlig förbättring, 4.2.1 är otroligt mycket bättre (nu snackar vi stabilitet och prestanda). Fast utan SHSH-blobbar går det hela till spillo, du kommer endast kunna återställa till 4.3 eller inget alls.

Vad är SHSH-blobbar? Läs här: http://www.ifans.com/blog/14823/

Du kan ju försöka, om du jailbreakat tidigare kan du hoppas att Cydia sparat dina SHSH från själva iPoden. (4.2.1 är senaste bästa firmwaren som går att jailbreaka med en stadig icke-tethered jailbreak. Alltså: bäst i dagsläget)
Citat:
Ursprungligen postat av speckis
Står ju klart och tydligt "Modell: MC****". Eller har jag helt fel?

OT: Varför censurerar du modellnamnet för?
Du är korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av tygrew
Ok, vill bara vara på den säkra sidan. Men finns där en jailbreak som fungerar med iPod Touch 3g 32gb MC än, innan jag uppgraderar till iOS 4.0?

Jag censurerade för att jag inte visste vilket man bör censurera utav de två.
4.0: Jailbreakme.com
4.1: greenpois0n rc4 (rc6 kanske funkar, har ingen källa)
4.2.1: greenpois0n rc6 (finns på greenpois0n.com)

(det är serienummer man bör censurera, modellnummer är bara till för att identifiera en viss modell av en iPod, iPhone eller iPad t.ex.
Citera
2011-03-13, 22:12
Bannlyst
Finns väl ingen jailbreak till 4.3 än?
Citera
2011-03-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Finns väl ingen jailbreak till 4.3 än?

Är du säker?
(Jag kan ingenting om detta.)
Citera
2011-03-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumrik_
Är du säker?
(Jag kan ingenting om detta.)

Jo det finns.
Citera
2011-03-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bits
Jo det finns.

Jo har fått det bekräftat. (http://iphonepyssel.se/2011/03/12/untethered-jailbreak-for-ios-4-3-skjuts-nu-upp-tills-apple-slapper-ios-4-3-1-nyheter/)

Som jag förstått det finns det en jailbreak men då kan man enbart starta/starta om telefonen om man har den kopplad till en dator?
Citera
2011-03-13, 23:28
Medlem
Nu har det ju gått några dagar en det bara skulle vara "ett par dagar" kvar tills jailbreak till 4.3 skulle komma. Hur ser det ut på den fronten? Finns det något?
Tack!
Citera
2011-03-14, 16:42
Medlem
tygrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Problemet är att du troligtvis inte sparat SHSH-blobbarna. Det är möjligt att du har det, men om inte kommer du inte kunna återställa till 4.0.
för övrigt är 4.0 en hemsk firwamre. 4.1 är en ordentlig förbättring, 4.2.1 är otroligt mycket bättre (nu snackar vi stabilitet och prestanda). Fast utan SHSH-blobbar går det hela till spillo, du kommer endast kunna återställa till 4.3 eller inget alls.

Jag har inte sparat några SHSH-blobbar vad jag vet innan jag jailbreakade, så jag måste köpa en ny iPod alternativt iPhone 5 sen för att kunna ha iOS 4.0 och uppåt? Så jag kan med andra ord inte göra någonting än att vara kvar på min jailbreakade 3.1.2 version?
Citera
2011-03-14, 17:58
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Longface
Nu har det ju gått några dagar en det bara skulle vara "ett par dagar" kvar tills jailbreak till 4.3 skulle komma. Hur ser det ut på den fronten? Finns det något?
Tack!
http://www.redmondpie.com/jailbreak-4.3-on-windows-iphone-4-3gs-ipad-ipod-touch-using-sn0wbreeze-how-to-guide/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in