Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Snälla, ingen som vet nåt? Sitter här och är så förbannat nojjig.
mvh/h
Om det enbart handlade om 2mg i en dosering på onsdagen och du har vart ren FRAM till onsdagen och efter så kommer du nog pissa negativt (inte detektera något buprenorfin med andra ord)
Men risken finns ändå där att det finns rester kvar. Det bästa är att du dricker rikligt med vatten och spolar igenom systemet men inte överdrivet med vatten.
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Tvivlar starkt på att landstinget skulle dela ut subutex till dig för att trappa ner på... när vissa heroinister till och med har svårt att få komma in på subutex-programmet och därmed få det ordinerat på recept.
En kamrat till mig skrev in sig på vuxenpsyk här i staden (norrköping) pga att han mådde såpass dåligt genom sitt Subutex-missbruk. Han fick ett snabbt nedtrappningschema på Subutex genom psyk.
Men han fick inga recept utan dom gav det till han när han låg inlaggd.
Jag är av den opinionen att folk som blivit torsk på Subutex/Suboxone har ingen rätt i Subutex & Metadon programen.
Sub går att kicka på egen hand man måste bara bita ihop och se framåt för alla kan gå av subben.
Citat:
Ursprungligen postat av iceweed
hallå alla fb:are
Det är så att jag har tagit subutex i rus syfte nu i ca 4 månader i stort sett varje dag.
Har nu blivit trött på skiten och vill sluta med suben. Försökte vara ren nu men klarade bara 5 dagar sen blev jag så dålig så jag åkte för att köpa lite för att inte må riktigt skit.
Ska till läkare nu förhoppningsvis denna vecka för att prata om mitt missbruk.
JAg undrar nu om nån annan har nån erfarenhet av om man kan få nått nertrappningsschema eller om vägrar dom göra nått sånt. Ligger på mellan 8-20mg om dan just nu och har gjort det i lite mer än 2 mån ungefär. Kan även tilläga att ag mår väldigt psykist dåligt också förutom abstinsen..
Om jag inte får det vet jag fan inte om jag skulle palla med att bara sluta tvärt.
Kom gärna med svar om ni har egna erfarenheter om detta.
Tacksam för svar.
Det är bra att du aktivt väljer att söka hjälp. Subprogram eller metadon behandling är ingenting för folk som har Subutex som drug of choice.
Jag vet att det kan vara jobbigt att kicka Subben men det går, det gör ont ett tag men det blir bara bättre och bättre. Med järnvilja klarar alla av det.
Jag har slutat cold turkey på både Heroin, Metadon och Subutex. Alla 3 är jobbiga på sina sätt men Subutex är minst jobbig om än lite långdragen.
Om du är intresserad kan jag leta upp en bra guide hur man kickar opioider, kan också ge dig tips på läkemedel som fungerar bra om du vill det.