2011-01-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
0 tolerans? Ska du inte prova att snorta det först?

har redan provat att snorta
Citera
2011-01-11, 18:10
Medlem
Urbanoroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
har redan provat att snorta

Inget händer? :s

OT

Jäklar vad torrt det är i Småland trakterna för sub nu, iallafall för mig.

Nu blev jag sugen damn!
Citera
2011-01-11, 20:02
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag trodde tramadol och subutex fungerade ihop? Har bombat 650 mg tramadol depot och drog sedan en lina sub.. Ingen effekt. Väntade ett tag, drog lite mer sub, fortfarande ingen effekt.

Tramadol och Subutex fungerar tillsammans. Du kanske inte känner något pga av tolerans?
Citera
2011-01-11, 20:51
Medlem
doh!s avatar
någon som har koll på vad som är rimliga priser för subutex och suboxone i smålandstrakten? försöker kolla runt lite och vill inte bli lurad. suboxone har väl exakt samma rus som subutex så länge man inte ska ta det IV förresten?
Citera
2011-01-11, 22:36
Medlem
Xololanxinxos avatar
Buprenorfin, Immun?

Drar en lite snabb story för att försöka förklara bättre, för 2-3 år sedan bestämde jag mig för att försöka bryta mitt heroin-missbruk så jag körde en egen subutex-behandling jag var alltså inte med i programmet men självmedicinerade mig dagligen i lite mer än ett år. Allting funkade skitbra, livet flöt på som aldrig tidigare och jag hade ett inre välbefinnande och hade inget som helst drogsug och tog inga övriga droger under hela denna perioden. Helt enkelt subutexen fungerade toppen i det stora hela.

Sen kom en dag då jag inte fick tag i det längre och då tog jag återfall i heroinet igen. Jag körde på daligen i ett år sen fick jag ett LVM och blev inlåst. Kom ut och tåg återfall direkt och körde på i 3 veckor sen fick jag ett nytt LVM och åkte in igen. Denna gången fick det vara nog så jag bestämde mig för att göra min första riktiga behandling och se i fall de kunde hjälpa men behandlingen hjälpte mig aldrig och drogsuget blev nästan bara värre för varje dag, så jag bestämde mig för att jag skulle söka Subutex-behandlingen när jag kom hem, och vid detta tillfället kan man säga att jag varit drogfri i 1.5 år. När jag kom hem så sa Subutex-läkaren att jag skulle trappa ut en medecin först innan vi kunde sätta igång behandlingen och det skulle ta några veckor.

Så jag kontaktade en läkare och bad att få Temgesic utskrivet så länge. Jag fick 20st 0.4mg tabletter om dagen vilket = 8mg Buprenorfin. Och när jag tar min första dos (nasalt) och sätter mig och väntar på att till och med bli fjuttad första gången eftersom jag varit ifrån opiaterna i 1.5 år men till förvånad så känner jag INGENTING, inte det minsta känner ingen skillnad från tidpunkten innan intaget och flera timmar efteråt. Jag provar att fortsätta ta medecinen i några dagar och testar högre dos och testar även Subutex för att se om det skulle vara någon skillnad med det var samma jag känner inte av att jag tar någon medecin på något vis, förutom att jag helt plötsligt får någon slags ökad ångest bara på köpet.

Så detta tar ju inte bort något drogsug, det ända är ju att det blir som en antabus effekt för att du då vet att Buprenorfinet blockar Heroinets effekt t ex. Det skumma är också att någon gång under LVM-tiden fick jag vid ett tillfälle en liten flisa kanske (2-3mg) av en subutex-tablett av en kille och blev gött fjuttad på det.

Så har jag gått och blivit immun mot skiten finns det ju ingen anledning att gå in i Substutionsprogrammet och äta en medecin varje dag som är effektlös.

Och då har jag börjat fundera på metadon, men det vill jag ju egentligen inte ha vill ju försöka klara mig utan medeciner/droger egentligen men hittils har det ju inte gått. Vafan är det någon som känner igen sig i det här och har råd hur fan jag ska gå till väga jag håller mig drogfri och tiden går men jag har ju sånt jävla sug efter heroinet, och det här med att jag helt plötsligt känner ångest när jag tar Buprenorfin när liksom opiater alltid fungerat som en slags ångest-dämpare om man säger så.

Känns hopplöst just nu men jag kämpar på och vill gärna ha råd hur ni tycker jag ska gå till väga, och om kanske metadon skulle funka, trots att de känns lite som att kasta in handuken. Men det är ju å andra sidan bättre än att ta ett återfall till för det pallar jag helt enkelt inte med. Då är det nog de sista jag gör.

MVH /Xolo
Citera
2011-01-11, 22:42
Medlem
här i linköping så brukar jag betala 200-400 kronor
Citera
2011-01-11, 22:48
Medlem
whatelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziooon
här i linköping så brukar jag betala 200-400 kronor

Jag bor inte långt därifrån och jag betalade också allt från 200 till 400 när det gick att få tag på. Nu har jag inte haft en kran till sub på ett bra tag. Och om jag får tag på genom polare eller så är det mest suboxone inte alls mkt subutex.
Citera
2011-01-11, 23:08
Medlem
MassaGrejers avatar
Vad tror ni om metadon 48 timmar efter senaste sub intaget?
Och om jag skulle bli sjuk på låt säga 20mg meta går det att ta mer och komma över den spärren och bli påverkad?
Tog ungefär 1.5mg sub för 48 timmar sen och innan dess 4mg för ~72 timmar sen
Citera
2011-01-12, 01:50
Medlem
Hej!

Det kanske finns här någonstans men jag orkar inte gå igenom alla sidor av allt möjligt så jag skulle uppskatta svar.

Hur mycket får man ge för Subutex respektive Suboxone på gatan idag?
Citera
2011-01-12, 02:03
Medlem
daggeulricHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexanders08
Hej!

Det kanske finns här någonstans men jag orkar inte gå igenom alla sidor av allt möjligt så jag skulle uppskatta svar.

Hur mycket får man ge för Subutex respektive Suboxone på gatan idag?

Väldigt torrt på väldigt många ställen. Subutex ligger på 250kr och Suboxone strax där under. När det finns gott om det så kan det sjunka ända till 150kr. Men för tillfället 250kr.

Kram.
Citera
2011-01-12, 02:58
Medlem
här i blekinge är det 200 kr st oftast iaf
Citera
2011-01-12, 10:14
Medlem
Urbanoroligs avatar
Dum jävla fråga säkert.

Går går metadon dagligen och håller på att trappa ut det.

Är nere på doser som 20-40mg/dag nu och sa till min läkare att jag mådde skit osv.
Han skrev då ut norspan plåster, hur fan kommer det fungera? Kommer jag må ÄNNU sämre nu eftersom "sub" äter upp metadon om jag har förstått det rätt.

U

EDIT
Slängde även i mig 4mg Iktorivil och 1mg Xanor idag, någon större betydelse? :s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in