2011-01-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Tack för ditt snabba svar, har just mailat Skatteverket i Gbg.

LÅS, en moderat som gillar diktaturen Kina!

LÅS verkar vara ytterligare en person utan moral! I fjol kom han illröd och flåsande upp till Göteborg & Co och hämtade sin JULSKINKA!

Ok. Bra. Kom ihåg att kontakta Skatteverket på måndag för att höra om de har mottagit ditt mail och dess diarienummer. Den typ av mail du har skickat brukar av någon konstig anledning "falla mellan stolarna", "komma bort" eller "försvinna". Du bör också kontakta statsåklagaren Nils-Eric Schultz med ditt tips.
Citera
2011-01-08, 16:29
Medlem
Raouls avatar
Jag vill också tacka "carinasvendsen" för inläggen. Jag får läsa och begrunda lite mer, däremot kan jag ju redan nu säga att det var väldigt intressant att se "sambanden" mellan såpass många, för mig, kända namn.

Sen tycker jag gott att du kan skriva ut alla namn utan någon form av censurering, släng in en * någonstans i namnet bara om du vill att Google ska missa.

Givetvis har jag många frågor, men först och främst undrar jag vem den korrumperade Lilla Edet-politikerns kollega i grannkommunen är, sen undrar jag vad E Herou (?) på Advokatfirman Lindahl har för kontakt med Uddevallahem. Var det inte på Uddevallahem som den fd elitorienteraren förskingrade mångmiljonbelopp som han sades lägga på Callgirls och flygbiljetter? Tråd finnes här om den härvan. För det tredje, bara i och kring Ager Hansen-härvorna finns en hel del fler "kända" namn som mer eller mindre har haft kännedom om vad som skett, såväl när det gäller Fly Me (där det finns många aktieägare som vill se huvuden rulla) som Netsys/Cognition.
Citera
2011-01-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Ok. Bra. Kom ihåg att kontakta Skatteverket på måndag för att höra om de har mottagit ditt mail och dess diarienummer. Den typ av mail du har skickat brukar av någon konstig anledning "falla mellan stolarna", "komma bort" eller "försvinna". Du bör också kontakta statsåklagaren Nils-Eric Schultz med ditt tips.
Fyll gärna på i inkorgen här:
E-post registrator.riksenh-korruption@aklagare.se
Det finns redan gott om inkommande mail men det kan aldrig bli för mycket....
Citera
2011-01-08, 20:29
Bannlyst
När det gäller den nya "mutgeneralen" (som sagt, ett olyckligt namn) så tycker jag väl att man ska ge människor en chans (om man nu vet något om henne är ju det en sak...) men jag kan inte låta bli att notera att hon bor ett (långt) stenkast från en av personerna jag tar upp. (h*n med dom nybyggda husen)
Sen förstår jag faktiskt inte, om man nu verkligen menar att man vill göra något, varför man inte tar in någon typ av medborgarrepresentant i det man gör.

Jag tror som jag sa, att frågan hur inblandade "Göteborg" var i FlyMe inte är oviktig. Ett fungerande flygbolag hade såklart varit en fjäder i hatten för såväl staden som människorna bakom, och alldeles uppenbart var/är CAH en duktig säljare med kontakter, och jag ser det inte som omöjligt att vi ser en del aktioner/affärer i syfte att återbetala en del av dom som förlorade pengar.

Jag lyssnade på "Svensk Maffia - Uppföljningen" under helgerna, där ju Göteborg spelar en huvudroll, och att dessa historier skulle löpa parallellt utan att korsas, det tror jag inte en sekund på.

När det gäller E. Hxxou. Kopplingen är namnet. Det tillhör dom perifera delarna, men jag tycker att ovanligheten i namnet och även boendemönstren på dom som finns med detta namn, tyder på att "alla" dom är släkt (fel? rätt?).
Samma efternamn, annat förnamn finns alltså som ganska stor intressent i området Lyckorna, som är en tomt som nu ska exploateras, med en självklar värdeökning för dom som äger tomten, och ett intressant kontrakt för den som får det, med kommunala Uddevallahem i ryggen.
Det (ägande av tomträtter i Lyckorna) gäller även den andra kopplingen jag visar dit.

Sen finns det anställda som gått från Fxxxxxxxxxgs Axxxxxxxxxet Axxxxa till Uddevallahem i samband med det du tar upp. Som sagt, det finns ju en dömd för detta, men faktum kvarstår, det fattas 25Miljoner, och det är många CallGirls det, flygbiljetter vet jag inte, men aldrig hos FlyMe va?

Det som är riktigt läskigt med Uddevalla, som jag inte vet om jag gick in på tidigare, är ju att där ligger såväl inskrivningsnämnden som Lantmäteriet...2 centrala punkter i egentligen allt rörande fastigheter i den här regionen.

Jag tror inte jag sa att det var en kollega till Lars Ivarsbo, men i Vänersborg finns ju Txxnova Fastighxxer AB, under ledning av Jörxen C Broxh, och han/dom har ju ett väldigt nära samarbete med kommunen/landstinget.
Han går som sagt att spåra som en av ägarna bakom dom som köpte fastigheten med Halmstad Tingsrätt som hyresgäst (så förutom att vi har en cirkelrörelse när det gäller ägandet, så är den också tydlig i just landsting/kriminalvård, som ju är (var) en av dom saker Lars Ivarsbo sysslade med.

För er som inte listat ut det än, en av företagsnamnen är Fem Vännxr / Fem Hjxrtan, jag har fått för mig att betydelsen av det inte är oviktig, och om man nu utläser något i/ur det, så ställer det ju en intressant fråga...vem är dom Fem Vxnnerna...

När vi ändå diskuterar kopplingar genom namn, är det aldrig någon som funderat över Göteborgs alla "Johanssons"?
Eller som kan bringa klarhet i det? Det är förvisso ett vanligt efternamn, men jag tycker man är ovanligt frekvent förekommande i olika "toppositioner".

Förutom Göran, Leif (Volvo) så mottog en Ulf Johansson (Coronado) (jag tror att han är på Stena Fastigheter nu) pengar av Securum på 90talet, det finns ett par ytterligare Johanssons, bl.a inom åkeribranschen (som jag vet också är under granskning)
Är det någon som vet deras inbördes relation? Om någon.

(Kullenbergs, som sedan gick upp i PEAB, fick ju förresten också pengar av Securum...kom jag på..)
Citera
2011-01-08, 21:13
Medlem
UPPMANING!

Läs carina. svendsen-s inlägg #1124

och försök att ge henne svar på hennes frågor
Citera
2011-01-08, 21:35
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
FlyMe

Vi börjar med FlyMe. Många ”turer” (haha) är kända.
Förlusten beräknas till ungefär 300MSEK, där det ju finns ett antal småsparare bland förlorarna. Den intressanta frågan tycker jag är, vad var Göteborgs inblandning i detta?
Att Christen Ager-Hansen har blivit frontfiguren för denna bluff, är också känt. Han var redan tidigare känd för att ha lurat just 6e AP Fonden på pengar, genom NetSys.
FlyMe är idag en pågående konkurs, med, advokat Rickard Ström på Adxxxxxxxxxn Lixxxxs XX som utsedd förvaltare.
Ett annat namn som fick en enklare ”resa” ur FlyMe, var nyss nämnda Axxn Lxxxw, VD för 6e AP Fonden-ägda Atxxs Dexxxn. FlyMe låg under tiden det begav sig på Mölndalsvägen 24, våningsplan 5.

CA Consultadministration AB

Ett företag av klassiskt snitt anno 2011. Man har ett antal registrerade bolag, men det finns även genom åren ett antal avregistrerade bolag med samma namn och samma personer bakom (nu syns inte alla dessa längre)
Det intressanta med CA Consultadministration AB är, att man ligger på adressen Mölndalsvägen 24, våningsplan 5, precis, samma lokaler som FlyMe.
Som av en händelse så blir/kan CA utläsas just Christen Ager.
En lös koppling som möjligtvis blir lite starkare av följande dokument, där Christen Ager-Hansen uttalar sig i branschfrågor, och där vi även hittar just CA Consultadministration AB nämnt.
CA Consultadministration AB är även intressanta längre fram.
CA Consultadministration AB, i dess nuvarande skepnad är ett för 2009 nyregistrerat företag.
Man anger 5 adresser till CA Consultadministration AB, förutom den vi redan nämnt på Mölndalsvägen, så hittar vi även Mässans Gata 8, samma adress som, samma lokal, som Göteborg&Co (Claes Bjerkne) idag har.

Besynnerligt med dessa adresser. En sökning på Eniro visar att "CA Consult Aktiebolag" har en mängd telefonnummer till Mässans gata 8, men på företagets lika besynnerliga hemsida (http://www.caconsult.se/) finns bara adressen på Mölndalsvägen 24 (FlyMe-adressen) angiven samt samma telefonnummer. Varför skulle detta obskyra CA Consultadministration AB alias CA Consult Aktiebolag dela lokaler med stadens förnämsta bolag Göteborg&Co kan man undra (utan att vidare reflektera över det pikanta sammanträffandet att samma CA Consultadministration AB/CA Consult Aktiebolag delar lokaler med Christen Agers FlyMe, trots att "CA" inte lär betyda Christen Ager om nu inte namnet ändrats sedan bolaget ursprungligen bildades)? Det finns ingen annan som huserar på Mässans gata 8 än just Göteborg&Co (förutom en inaktiv hänvisning till Bure) och så har vi detta CA Consultadministration AB som har olika namn och olika adresser till samma telefonnummer. Jag behöver säkert inte upplysa om att Göteborg&Co:s styrelseordförande är "Göteborgs starke man" socialdemokraten Göran Johansson och att styrelsen samlar gräddan av Göteborgs näringsliv: http://www2.goteborg.com/templates/FullPage.aspx?id=7640

Besynnerligt.
Citera
2011-01-09, 00:34
Medlem
cryptomes avatar
Här är lite information om vad CA Consultadministration AB sysslar med: Upphandling och projektering av byggprojekt för Göteborgs kommun (samt andra kommuner bl a Varberg).

Ett högaktuellt projekt: Nybyggnad av den högexklusiva Taubeskolan i Västra Eriksberg, SDN Lundby

http://webus.opic.com/tjanster/visanotis/notis_alla_tjanster.asp?parFrom=partner&parID=2631 508&parNoticeAccessKey=189cf731cbcb86803deb5f6f906 82415

http://www.iepirkumi.eu/meklesana/320989-2010

Handlingarna är offentliga men för att få tillgång till dem måste du registrera dig med organisationsnummer, hemadress osv eller besöka den upphandlande enheten, i detta fallet Lokalsekretariatet Göteborgs Stad.

Ett projekt där det återigen rullar ner hundratals miljoner - i en skola för göteborgselitens barn.

http://www.vastraeriksberg.se/sites/...aubeskolan.pdf
Senast redigerad av cryptome 2011-01-09 kl. 01:25.
Citera
2011-01-09, 01:51
Medlem
cryptomes avatar
Ett annat megaprojekt, denna gång i AB Poseidons regi: Kvarteret Venus där Göteborgs högsta bostadshus med 33 våningar över markplanet byggs.
Projektledare?
Återigen, CA Consultadministration AB...

http://www.vbk.se/LinkClick.aspx?fileticket=jqYOSzBOzeg%3D&tabid=316

I samma dokumentet står det att läsa om den nya Lixebergsattraktionen "Uppswinget".
Projektledare:
Cxx Byxxadministration AB

för att anknyta till din fråga om "Johansson" så kan det vara intressant att studera detta Cxx Byxxadministrations sammansättning:

Styrelse

* Johanxxon, xxxxxf xxxxxn (45 år) ROMELANDA Mer info
Styrelseledamot - Aktiv i 2 bolag
* Johanxxon, xxxxxn xxgx xxxxxxxxh (46 år) ROMELANDA Mer info
Styrelsesuppleant - Aktiv i 2 bolag

Tillsyn

* Johanxxon, xxxl Gxnnxr xxxxxxg (55 år) GÖTEBORG Mer info
Revisor - Aktiv i 479 bolag

Lixeberg ABs styrelseordförande heter som bekant Göxan Johanxxon

Citat:
Ursprungligen postat av carina.svendsen
När vi ändå diskuterar kopplingar genom namn, är det aldrig någon som funderat över Göteborgs alla "Johanssons"?
Eller som kan bringa klarhet i det? Det är förvisso ett vanligt efternamn, men jag tycker man är ovanligt frekvent förekommande i olika "toppositioner".

Senast redigerad av cryptome 2011-01-09 kl. 02:00.
Citera
2011-01-09, 12:30
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cryptome
Här är lite information om vad CA Consultadministration AB sysslar med: Upphandling och projektering av byggprojekt för Göteborgs kommun (samt andra kommuner bl a Varberg).

Ett högaktuellt projekt: Nybyggnad av den högexklusiva Taubeskolan i Västra Eriksberg, SDN Lundby

http://webus.opic.com/tjanster/visanotis/notis_alla_tjanster.asp?parFrom=partner&parID=2631 508&parNoticeAccessKey=189cf731cbcb86803deb5f6f906 82415

Tyvärr fungerar inte länken efter par minuter. Det enda sättet att komma åt denna sidan och länkarna till upphandlingsdokumenten är att klicka sig framåt via den estländska hemsidan (i vanlig svensk ordning en fint för att folk inte ska hitta rätt)

Gå längst ner på sidan http://www.iepirkumi.eu/meklesana/320989-2010

VI.3) KOMPLETTERANDE INFORMATION

OPIC-annons: http://www.opic.com/notice.asp?req=dihlfhmm . - det är denna länk man klickar på
Citera
2011-01-09, 12:44
Medlem
cryptomes avatar
Rågården Rättspsykiatri
NYBYGGNAD AV RÄTTSPSYKIATRISK VÅRDANLÄGGNING I GÖTEBORG

Adress: Rågårdsvägen/Gråbovägen
Uppskattad byggkostnad: 661.000.000 SEK
Byggstart: Januari 2010

Byggherre: Västfastigheter (Västra Götalands Läns Landsting) Ordförande Fastighetsnämnden:
Ulla Y Gustafsson (s), Göteborg. Fastighetsdirektör: Kjell Eriksson

Projektledare: CA Consultadministration AB

Bilden börjar klarna. Man börjar inse varför CA Consultadministration AB delar lokaler med Göran Johansson och Göteborg&Co (och FlyMe).
Senast redigerad av cryptome 2011-01-09 kl. 12:46.
Citera
2011-01-09, 13:07
Medlem
cryptomes avatar
Här är sprängstoff

Kvibergs Marknad
NYBYGGNAD AV BEACHVOLLEYHALL I KVIBERG

Uppskattad byggkostnad: 35.000.000 SEK
Byggstart: Mars 2011

Beskrivningskonsult: CA Consultadministration AB
Totalentreprenör: Sefa Byggnads AB

Kvibergs Marknad avhyses om några månader. Anledningen är Änglagården, som Sefa Byggnads projekterar.
Kostnad: XXX(X?).000.000 SEK

Citat:
SEFA ansvarar för uppförandet av Änglagården som blir områdets nav. Anläggningen uppförs för ändamål mot idrott, skola och stödjande verksamheter. Den kommer inrymma allt från en fullstor fotbollsplan, två handbollsplaner, grundskola, gymnasium, restaurang, konferens, gym, skadeklinik för idrottare, skidanläggning, aktivitetsboende och mycket annat. Runt 1500 sittande eller 3000 stående åskådare väntas få plats i den största hallen.

Änglagårdsskolan, som är Nordens enda skola med fotbollsundervisning för alla elever och som drivs i samarbete med bland annat IFK Göteborg, kommer att flytta in i lokalerna. Därmed bli Änglagården den första idrottshallen som både har skolverksamhet och träningslokaler.

Den som under alla år var drivande för att tvinga Kvibergs Marknad att lägga ner var, just det, Göran Johansson.
Citera
2011-01-09, 13:51
Medlem
cryptomes avatar
Som någon just antydde, det här är ingen muthärva...

det är något mycket mycket större och vidrigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in