2011-01-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OverVikt
Jag knde fr att hoppa in i den hr trden.
Jag har utlndska frldrar, bda frn var sitt land. Och vxte upp med svensk kultur i min omgivning och hade som liten flera svenska vnner. Och idag s har jag mnga svenska och utlndska vnner.

Jag har bara knt mig som en av den mer moderna svenska samhllet av min generation.
Fast det har hnt att ven den gmda smygrasismen bland svenskar har ntt mig. Fr att frdomarna fortfarande finns, dels genom att kunskapen r s liten.

Fr att de flesta av de invandrarna som kommer till Sverige hamnar i orter och omrden som oftast bara bestr av invandrare. Och vilken Svensk trffar man d? Vilken kulturkrock blir det mellan Sverige och "blatte".
Fr att jag gillar Sverige och den acceptabla politik som finns, och diggar jmstlldheten.
Fast kom igen..

De flesta rasisterna skriker ut sin synpunkt om att blattarna lever p socialbidrag och snor alla jobb.
Och en sak till! Vafan, det finns visst mjligheter. ppna eget, och tnk er d!
Eftersom det finns s mnga invandrare s kan ni sno tillbaks alla pengar genom att ppna branscher som servar de. Inte sant? Fr att alla konsumerar, inte sant.

Plus att ni har gavt upp s ni beskyller andra. Tnk er nattbussar, ibiza, norrland, alkohol och grupptryck. Som finns en hel del bland svenska ungdomar.

....jag r bng ocks

Det som mnga irriterar sig p r de olika beteenden som vra olika folkslag har. Tex s litar jag inte lngre p Bosnier/Juggar/etc etc. av en enkel orsak: De sviker. Minns nr jag hade en teateruppgift i skolan och alla skulle frbereda sig; killen kom inte. Han bara sket i det. Sa inget...var liksom inget fr honom.

Trffade honom senare...jvla smil han hade...var liksom oberrd..spelade ingen roll.

Den dagen invandrare knner fr att delta och anpassa sig till sociala regler, ssom att man ska bete sig p busshllplatser, sluta skrika och ha sig, sluta gmma sig i frorter och leva p bidrag (vilket i princip varenda somaliehcklekrring gr), brja rannsaka sina egna led och gra sig av med extreminsmen. Bryta familjetjafset (vem fan bryr sig om era familjer, frutom ni) och inse att ni inte kan urskta misshandel med att ngon sagt ngot elakt om er morsa. Sluta gmma er bakom kristendomen och sedan bete er som vrldens grottmnniskor i vrigt. Sluta bedriva Islam bara fr att; om ni ska hlla p med det s se till att faktiskt vara vertygade och gr rtt. Jag r trtt p alla dessa jvla brudar som jag hr skrika verallt "haram haram", nr de i vrigt beter sig som vilka tjejer som helst, dricker har sex osv.

Den dagen ni brjar med grannsamverkan i era betongbyggen och brjar rensa upp efter era avkommor som drogar sig och frstr i vra fina omrden, klottrar, rnar och annat, den dagen ni slutar hvda rasism s fort ngon kommer med sanningen, den dagen ni bryter ert eget bidragsberoende (och drtill hjlper oss alla, d alla som arbetar br er skit), den dagen vi alla knner att vi kan lita p er, den dagen ni slutar kanalisera era hemlnder hit utan accepterar er plats, den dagen ni lr er riktig svenska istllet fr att frpesta vra skolsalar med den frbannade brytningen (och nu talar vi om tredje generationen) och frstra vr skolas rykte. Den dagen ni slutar ge er p andra elever med enkla urskter, ssom att ni tycker att det r okej bara fr att han "r tnt mannen..eyyyywallallalaallala". Den dagen ni brjar samarbeta med polisen, som i veckor letar efter tre svartingar som skjutit ngonstans, nr vem som helst av era slktingar kunnat ringa och sga: det r han...s enkelt r det. Men nej...

Den dagen ni brjar stdja det moderna Sverige och sluta upp med ert frflutna, den dagen accepterar jag er. Jag har ftt acceptera mycket skit i mitt liv, men jag gav mig aldrig. Jag slde mig aldrig fr ideal och idag kan jag med rak rygg sga detta: You fucked up..bad.
2011-05-22, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Det som mnga irriterar sig p r de olika beteenden som vra olika folkslag har. Tex s litar jag inte lngre p Bosnier/Juggar/etc etc. av en enkel orsak: De sviker. Minns nr jag hade en teateruppgift i skolan och alla skulle frbereda sig; killen kom inte. Han bara sket i det. Sa inget...var liksom inget fr honom.

Trffade honom senare...jvla smil han hade...var liksom oberrd..spelade ingen roll.

Kom inte och kranka ned p juggar. Vi kommer iaf alltid att vga sga att vi rakt ut sket i det som tidigare va bestmt. I samma situationen hade svennen brjat flacka med blicken, och stamma fram "m.. m.. min mormor fick analfistlar som var akuta, hann tyvrr inte gubben. Men lovar att komma nsta gng!"
2011-11-26, 01:21
Medlem
Urskta fr bump.

Hller med dig TS till viss del. Jag r medveten om att du skrev det fr 1 r sen och du kan ha tnkt annorlunda d men spelar roll.

Jag hller med om att svenskar r kyliga, trkiga, stela... jag r halvsvensk, min andra halva r frn Italien och ska jag jmfra slkttrffar i Italien och Sverige s r Italiens extremt mycket roligare och varmare. Men man mste utg frn att alla lnder har sina brister, i Sverige slipper vi iallafall att politikerna snor vra skattepengar och sdant.
2011-11-26, 02:23
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatisskalar1
Kom inte och kranka ned p juggar. Vi kommer iaf alltid att vga sga att vi rakt ut sket i det som tidigare va bestmt. I samma situationen hade svennen brjat flacka med blicken, och stamma fram "m.. m.. min mormor fick analfistlar som var akuta, hann tyvrr inte gubben. Men lovar att komma nsta gng!"

Bosanace je jedna problem. Det r knappast frsta gngen de vnder runt fr frdelar, se bara p religionen under ottomanerna...
I vrigt r jag enig; balkanfolk r verlag mer uppriktiga n skandinaver...
Senast redigerad av Dainea 2011-11-26 kl. 02:26.
2012-01-14, 01:33
Bannlyst
Fuck Sverige!
2012-01-14, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos

Gud, det r ju helt ofattbart, det var allts en invandrare som inte hjlpte till med teaterpjsen?! Vad som helst frutom det...

Att du blir djupt traumatiserad p grund av en misslyckad teateruppgift finner jag mycket sorgligt. Ditt liv mste sprudla av ventyr
2012-01-16, 19:15
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Jag hatar Sverige och dess vrderingar

Frutom att landet r jvligt jobbigt (dvs klimatet, inte vlfrden man fr!!) s tycker jag de flesta svenskar r jobbiga. Ungefr 7 av 10 personer enligt empiri.
Delar helt enkelt inte majoriteten av svenskars vrderingar. Att man ska vara skenhelig, timid och rsta p socialdemokraterna.

Folk r fruktansvrt lttsttta hr. Minsta rubbning i "mysstmningen" (exempel: byta mne, hja tonen lite, prata lite snabbare, flacka med blicken), som alla svenskar har en frkrlek till, r socialt ekvivalent med att sl dem p kften eller kalla dem fr "jvla fitta".

Folk har en tendens att aldrig, aldrig glmma en dispyt, eller till och med att man haft ett stressat samtal med ngon, p grund av att man haft en dlig dag eller bara rentav har brttom. Folk tar det liksom personligt. De knner sig som jag behandlar dem som barn i detta lge. Att vara stressad i dagens vrld r statuspong, och ingen vill vara den som inte fr 100% uppmrksamhet i alla gonblick. De r lttsttta.
Och folk glmmer inte det, utan r bittra ver det varje gng man trffar dem.

Sverige r ett jvligt socialt konservativt land. Folk har ett extremt hierarkiskt tnkande. Man segregerar inte mnniskor ekonomiskt utan tar ut det rent socialt. Utfrysning. Man vill ha en inre krets med det man ser som normala mnniskor. Det r ett rent rollspel. Alla samtal r extremt modererade inom gruppen. Man pratar inte om vad som helst utan har ett visst gng utvalda teman av saker man pratar om, beroende p vilken identitet gruppen har.

Svenskar antyder hela tiden. Vart ska jag brja???? Jag har svrt att tnka mig ngon annan folkgrupp som r s jvla duktiga p att prata med undertoner, som har ett snt jvla utvecklat schema fr hur man faktiskt, underfrsttt, tar konflikter eftersom man inte vgar sga till rakt ut!!!
Man blir paranoid av att bo i Sverige!!!!

Ifall ngon sger ngot fel som inte passar in i gruppens identitet, s sker man efter anledningar att bryta kontakten. Det skulle ju se konstigt ut ifall man brt den enbart p det uttalandet! ifall man varit kompisar under en tid. Man letar allts efter skl att avsluta relationen ifall man knner sig till och med det minsta obekvm.
Svenskar har en sjuklig fixering av att vara normala/lagom.

Nyckelord hr r: normal, social och utfrysning.

Vad tycker ni om svenskar i allmnhet?

Jag r sjlv svensk och mste vara beredd att hlla med. Har varit utomlands i ngra r och drmed umgtts med en hel del andra nationaliteter. Situationer som uppstod nr jag kom hem bland annat:

1. Nr folk stter sig i en frelsningssal s r det oerhrt grupperat. I princip ALLA, lmnar minst ett ste mellan sin grupp och de andra grupperna. Stter man sig bredvid ngon i en frelsningssal ses man som alltfr pflugen eller som "konstig". Samma sak gller i kollektivtrafiken.

2. Jag har gtt i sammanlagt 3 olika klasser d jag studerat och jobbat utomlands, aldrig haft problem i ngon ny klass utan har alltid trffat mnga vnner som har haft vldigt kul tillsammans! I min nya klass i Sverige s gick jag p gammal rutin, som en socialt normal person gr, gick runt och hlsade p de som gr i min klass och sa att jag var ny i klassen. Personerna i sig var inte alls vlkomnande, utan lunkade ivg i sina sm gng och gick p lunch. Som tur var jag och ett par andra i samma sits s vi fick brja hnga. Vrt att nmnas r att vi alla r sociala och har vnner sen innan dr vi bor.

3. Jag satt och hade filmkvll hemma med lite vnner. Mnga svenskar r oerhrt PK, det brjar bli bttre p den fronten, men s r det fortfarande. Det roliga r att jag sjlv som umgs en hel del med invandrare inte alls r s PK, som andra svenskar som inte umgs med invandrare alls. Jag nmnde bland annat att en svensk skdespelerskas pappa r frn palestina, men att det inte syns s mycket p hennes utseende. Vissa svenskar isnade genast till och bara stirrade p mig med darrande underlpp ungefr som "--r du rasist?". Neej, det r jag inte, jag nmnde fr guds skull att jag inte tycker att personen ser ut att vara halvsvensk.
2012-01-16, 19:44
Medlem
Another.Bricks avatar
Du r vlkommen att flytta ~
2012-01-17, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Another.Brick
Du r vlkommen att flytta ~

Konstruktiv attityd!
2012-01-17, 07:33
Medlem
Till ybx:
Flytta d ut frn stockholm fr hellvete. Hela landet r inte likadant.
2012-01-17, 12:07
Medlem
Yohomies avatar
lskar klimatet i Sverige. Vldigt varierande. Ett av mina allra strsta intressen r friluftslivet och Sverige har en fantastisk natur. P ganska mnga stllen fortfarande s har vi helt orrd vildmark utan pverkan frn mnniskan och det tycker jag r helt underbart. Hoppas det kan f vara s i framtiden ocks.

Svenskar r nog rtt sjlvstndiga om man jmfr med andra. Fast nd tycker jag svenskar r vldigt bra som vnner nr man lr knna dem riktigt. Jag vet att jag kan lita p mina svenska vnner.

Kan tnka mig att klimatet kan vara lite surt om man bara vistas hr i stadsmilj eller vill ligga p stranden. Om man vill ha 30 grader varmt och sol hela tiden.
2012-01-19, 23:10
Medlem
Det jag blir mest trtt p att sjlva svenska beteendet, just den dr attityden: "Flytta hrifrn d!!!!1", som att man inte har ngot argument fr att Sverige r bra. Alla andra lnder r extremt patriotiska, men i Sverige fr man inte vara det. D r man nazist, men man fr inte heller tycka om utlnningar, fr d r man blatte. Man r rdd fr att prata med folk, man kan inte stta sig bredvid ngon p bussen och alla unga idag har inget vettigt att sga till varandra, speciellt tjejer.

Det r som en lag att man ska se det positiva i Sverige hela tiden. Jag frstr inte varfr, man r s jvla mesig hr. Sfort ngon klagar, d r det kaos. Varfr inte bara acceptera de hr faktumen att vi svenskar faktiskt R extremt asociala om de inte super som djur, man dricker INTE vin under veckodagarna fr d r man alkoholist. andra sidan fr man minsann supa ner sig 2 sjuttisar p lrdagen. Man ska rsta p sossarna fr de regerade Sverige lnge, d mste det ju vara rtt. Den hr svenska "manligheten" att man ska snusa och vara s ofenimin som mjligt, fr annars blir man stmplad som bg. Man ska direkt dma folk som sticker ut ur mngden. Nr jag gick i hgstadiet s var det bgstmpel med skjorta, vad sgs om det? Man snackar skit, h herregud vad man snackar skit. Sfort den ena sticker s brjar folk. Det r helt otroligt vad man r falsk hr, och ni sger att man kan lita mer p oss svenskar? Inte en chans, sger man ngot s sprids det ver hela landet p 1 timme.

Sen finns det de hr mnniskorna som man haft som bsta polare, morsan och alla de andra svenskarna som gjort dagarna vrda att leva. De fr man absolut inte glmma bort, men man mste nd kunna ta i med hrdhandskarna mot Sverige och verkligen sga som det r utan att vara blatte eller ngot snt.
Senast redigerad av Git7 2012-01-19 kl. 23:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in