2011-01-07, 15:40
Citat:
Ursprungligen postat av OverVikt
Jag knde fr att hoppa in i den hr trden.
Jag har utlndska frldrar, bda frn var sitt land. Och vxte upp med svensk kultur i min omgivning och hade som liten flera svenska vnner. Och idag s har jag mnga svenska och utlndska vnner.
Jag har bara knt mig som en av den mer moderna svenska samhllet av min generation.
Fast det har hnt att ven den gmda smygrasismen bland svenskar har ntt mig. Fr att frdomarna fortfarande finns, dels genom att kunskapen r s liten.
Fr att de flesta av de invandrarna som kommer till Sverige hamnar i orter och omrden som oftast bara bestr av invandrare. Och vilken Svensk trffar man d? Vilken kulturkrock blir det mellan Sverige och "blatte".
Fr att jag gillar Sverige och den acceptabla politik som finns, och diggar jmstlldheten.
Fast kom igen..
De flesta rasisterna skriker ut sin synpunkt om att blattarna lever p socialbidrag och snor alla jobb.
Och en sak till! Vafan, det finns visst mjligheter. ppna eget, och tnk er d!
Eftersom det finns s mnga invandrare s kan ni sno tillbaks alla pengar genom att ppna branscher som servar de. Inte sant? Fr att alla konsumerar, inte sant.
Plus att ni har gavt upp s ni beskyller andra. Tnk er nattbussar, ibiza, norrland, alkohol och grupptryck. Som finns en hel del bland svenska ungdomar.
....jag r bng ocks
Jag har utlndska frldrar, bda frn var sitt land. Och vxte upp med svensk kultur i min omgivning och hade som liten flera svenska vnner. Och idag s har jag mnga svenska och utlndska vnner.
Jag har bara knt mig som en av den mer moderna svenska samhllet av min generation.
Fast det har hnt att ven den gmda smygrasismen bland svenskar har ntt mig. Fr att frdomarna fortfarande finns, dels genom att kunskapen r s liten.
Fr att de flesta av de invandrarna som kommer till Sverige hamnar i orter och omrden som oftast bara bestr av invandrare. Och vilken Svensk trffar man d? Vilken kulturkrock blir det mellan Sverige och "blatte".
Fr att jag gillar Sverige och den acceptabla politik som finns, och diggar jmstlldheten.
Fast kom igen..
De flesta rasisterna skriker ut sin synpunkt om att blattarna lever p socialbidrag och snor alla jobb.
Och en sak till! Vafan, det finns visst mjligheter. ppna eget, och tnk er d!
Eftersom det finns s mnga invandrare s kan ni sno tillbaks alla pengar genom att ppna branscher som servar de. Inte sant? Fr att alla konsumerar, inte sant.
Plus att ni har gavt upp s ni beskyller andra. Tnk er nattbussar, ibiza, norrland, alkohol och grupptryck. Som finns en hel del bland svenska ungdomar.
....jag r bng ocks

Det som mnga irriterar sig p r de olika beteenden som vra olika folkslag har. Tex s litar jag inte lngre p Bosnier/Juggar/etc etc. av en enkel orsak: De sviker. Minns nr jag hade en teateruppgift i skolan och alla skulle frbereda sig; killen kom inte. Han bara sket i det. Sa inget...var liksom inget fr honom.
Trffade honom senare...jvla smil han hade...var liksom oberrd..spelade ingen roll.
Den dagen invandrare knner fr att delta och anpassa sig till sociala regler, ssom att man ska bete sig p busshllplatser, sluta skrika och ha sig, sluta gmma sig i frorter och leva p bidrag (vilket i princip varenda somaliehcklekrring gr), brja rannsaka sina egna led och gra sig av med extreminsmen. Bryta familjetjafset (vem fan bryr sig om era familjer, frutom ni) och inse att ni inte kan urskta misshandel med att ngon sagt ngot elakt om er morsa. Sluta gmma er bakom kristendomen och sedan bete er som vrldens grottmnniskor i vrigt. Sluta bedriva Islam bara fr att; om ni ska hlla p med det s se till att faktiskt vara vertygade och gr rtt. Jag r trtt p alla dessa jvla brudar som jag hr skrika verallt "haram haram", nr de i vrigt beter sig som vilka tjejer som helst, dricker har sex osv.
Den dagen ni brjar med grannsamverkan i era betongbyggen och brjar rensa upp efter era avkommor som drogar sig och frstr i vra fina omrden, klottrar, rnar och annat, den dagen ni slutar hvda rasism s fort ngon kommer med sanningen, den dagen ni bryter ert eget bidragsberoende (och drtill hjlper oss alla, d alla som arbetar br er skit), den dagen vi alla knner att vi kan lita p er, den dagen ni slutar kanalisera era hemlnder hit utan accepterar er plats, den dagen ni lr er riktig svenska istllet fr att frpesta vra skolsalar med den frbannade brytningen (och nu talar vi om tredje generationen) och frstra vr skolas rykte. Den dagen ni slutar ge er p andra elever med enkla urskter, ssom att ni tycker att det r okej bara fr att han "r tnt mannen..eyyyywallallalaallala". Den dagen ni brjar samarbeta med polisen, som i veckor letar efter tre svartingar som skjutit ngonstans, nr vem som helst av era slktingar kunnat ringa och sga: det r han...s enkelt r det. Men nej...
Den dagen ni brjar stdja det moderna Sverige och sluta upp med ert frflutna, den dagen accepterar jag er. Jag har ftt acceptera mycket skit i mitt liv, men jag gav mig aldrig. Jag slde mig aldrig fr ideal och idag kan jag med rak rygg sga detta: You fucked up..bad.