Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-06, 17:44
  #13
Avstängd
JanHemmings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carix
Eller så kanske han sköter "Plikten" med bravur?

Alltså bara partiellt sinnesrubbad? På nån slags deltid?
Citera
2010-11-06, 17:59
  #14
Medlem
Enligt den här artikeln från januari 2008 är det mycket ovanligt att nämndemän stängs av:

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/...-av_806343.svd

Så länge inte JJ döms för förtal tror jag han klarar sig kvar. Däremot kanske moderaterna inte vill föreslå honom igen när mandatperioden löpt ut.
Citera
2010-11-06, 18:11
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikBerg67
Så länge inte JJ döms för förtal tror jag han klarar sig kvar. Däremot kanske moderaterna inte vill föreslå honom igen när mandatperioden löpt ut.

Nu är det ingen som har stämt honom för det, och vad det betyder att Monica Antonsson lämnat epost till polisen är ju högst oklart. Brottet "olaga hot" nämndes, men det är väl knappast ett brott att säga att man tänker stämma någon om den inte slutar att göra något som man anser är olagligt?

Rubriken på tråden borde tydliggöras, JJ har stämt, inte anmält MA. Och att MA skulle ha anmält JJ, är det verkligen säkert? Vad är brottsrubriceringen isåfall?
Citera
2010-11-16, 02:40
  #16
Avstängd
JanSlemmings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikBerg67
Nu är det ingen som har stämt honom för det, och vad det betyder att Monica Antonsson lämnat epost till polisen är ju högst oklart. Brottet "olaga hot" nämndes, men det är väl knappast ett brott att säga att man tänker stämma någon om den inte slutar att göra något som man anser är olagligt?

Rubriken på tråden borde tydliggöras, JJ har stämt, inte anmält MA. Och att MA skulle ha anmält JJ, är det verkligen säkert? Vad är brottsrubriceringen isåfall?

Om det hade varit brottsligt att säga att man tänker anmäla och stämma så hade Antonsson själv suttit inne för länge sedan. Hon har ju en fäbless för att själv hota och tysta folk på det sättet.
Sedan får man skilja på att polisanmäla och stämma. Det ena blir brottmål och det andra blir civilmål. Det är skillnad på äpplen och päron. Noterbart är ändå att Yakida har en ansvarig utgivare medan Antonssons blogg inte har det. Nu vet ju TS rätt väl var jag står i den här frågan, och vice versa. Vi är inte direkt överrens om man säger så.

Men om man jämför sidorna rent objektivt så tycker i alla fall jag att dom skiljer sig även på ett annat vitalt plan. Den ena styrker sina påståenden med bevis, medan den andra inte gör det. Och det är väl såna nämndemän vi vill ha? Som fattar evidensbaserade beslut?

Jag kan inte se vad som gör JJ olämplig som nämndeman. Monica pratar om en massa mejl han sägs ha skickat om Annika Sundbaum Melin. Var är dom då? Och sen är det inte heller förtal att skriva om folk i mejl. För att det skall anses vara förtal enligt brottsbalken så skall uppgiften vara allmänt spridd. dvs exakt det som Monica gjorde när hon skrev om JJ på sin blogg.

Knepigt det där med juridik ibland.
Citera
2011-02-09, 00:27
  #17
Avstängd
JanHemmings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikBerg67
Enligt den här artikeln från januari 2008 är det mycket ovanligt att nämndemän stängs av:

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/...-av_806343.svd

Så länge inte JJ döms för förtal tror jag han klarar sig kvar. Däremot kanske moderaterna inte vill föreslå honom igen när mandatperioden löpt ut.

Enligt Monica Antonssons blogg så har nu John Johansson Rogberg inte fått fortsätta som nämndeman. Och MA ska snart lägga ut bevis på polisanmälningarna hon gjort emot moderaten John Johansson från Sundbyberg. Han ska tydligen jobba på Arlanda.
Citera
2011-02-11, 13:20
  #18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanSlemming
Men om man jämför sidorna rent objektivt så tycker i alla fall jag att dom skiljer sig även på ett annat vitalt plan. Den ena styrker sina påståenden med bevis, medan den andra inte gör det. Och det är väl såna nämndemän vi vill ha? Som fattar evidensbaserade beslut?.

Dessutom är det ju så att Monica är pensionerad. Hon har inget att förlora varför hon kan ha sin hatblogg mot enskilda personer. Hon kan hata, hata och hata ännu mer och sprida lögner. Hade Monica varit anställd så hade hon fått sparken. Det är ju så att inget bokförlag eller någon tidning längre vill ha något med denna tant att göra. Med andra ord: Monica har själv förstört sitt rykte. Medvetet tycks det som, vilket förklarar hur damen är funtad.

Mitt i all snurr och galenskap försöker hon kompensera det hon gjort genom att skriva ännu mer lögner om jocke och Yakida, men hon sjunker hjälplöst allt djupare ner i träsket där hennes bloggvänner redan befinner sig. När de överger henne, för det kommer de att göra förr eller senare, vilka ska då damen vända sig till?

Om jag säger så här: Yakida har inget att förlora i denna tvist. Alla människor är inte idioter som förutsättningslöst tror på vad Monica säger. Det märkliga i allt ihopa är att Monica genom sina fadäser återupprättar Liza Marklunds heder.
__________________
Senast redigerad av TheLucky 2011-02-11 kl. 13:22.
Citera
2011-02-11, 14:02
  #19
Medlem
Lawlines avatar
http://www.daddys-sverige.com/3/post...2/mrkligt.html

Har denna person någon koppling till det hela? Kom bara ihåg att han är bitter över en förlorad vårdnadstvist och försvarade våldtäktsmannen (15årig ynglingen) i Bjästa. https://www.flashback.org/t1080028

Enligt han själv så är han ofelbar och hans ord är alltid rätt. Rättshaverist till 100%
Citera
2011-02-12, 06:35
  #20
Avstängd
JanHemmings avatar
Monica Antonsson är inte pensionär utan fullt aktiv. Och John Johansson före detta John Rogberg arbetar tydligen vid Luftfartsverket. Joakim Ramstedt tycks vara full av beundran inför Yaikda John Johansson. Och han verkar också ha anmält. Och är dessutom anmäld av Antonsson också.

John har tydligen förföljt kvinnor på internet i över tio års tid, varvid några har förlorat jobbet, fått byta namn och ha skyddad adress. Nu är han på Monica Antonsson som inte verkar vika en tum. Hon anmäler allt eftersom John förtalar. Han anmäler också. Vad det i slutändan slutar med vet ingen.

I bloggen finns en bild på moderaten John Johansson. http://monicaantonsson1.blogspot.com/2011/02/avsan.html

Från Monicas blogg:

Citat:
John Johansson född Rogberg alias Yakida är "analytiker" vid Luftfartsverkets avdelning för Analys och Undersökning på Arlanda.
Det hade varit okej om han hade släpat bagage, tycker jag. Men han sitter alltså i flygledningen! Ja, så säger han åtminstone själv till alla som vill höra på.

2004 skrev han på en sajt som heter ”Porsche reservdelar”:
- Jobbar som tekniker på Arlanda data, nätverk och övervakning.
Det var visserligen 1 april men i alla fall...
Och han har rimligtvis avancerat...

Hans tjänstetelefon har nummer 08-797 62 65
Hans närmaste chef Kiki Hiller har tjänstetelefon 08-797 61 73
Luftfartsverkets generaldirektör heter Thomas Allard och nås på telefon 011-19 20 14
Jag har inte ringt. Varför skulle jag? Har jag någon anledning?
Jag vill bara veta vem jag har att göra med.

Och nu vet jag ju att jag definitivt inte kan flyga från Arlanda längre. Finns det en illasinnad fanatiker där så kan det lika gärna finnas två eller flera. Frågan är om det överhuvud taget finns någon säkerhet på Arlanda???
Att Yakida är en stor älskare av Porsche och andra gamla bilar hjälper liksom inte.
Och vad var det Jocke skrev så full av beundran?
Att Yakida är en sååå duktig analytiker med ansvar för sååå många människors liv. Herregud!

Med tanke på den erbarmligt dåliga analysförmåga som analytikern John Rogberg Johansson Yakida har givit prov på i sin blogg utfärdas härmed en allvarlig VARNING! till alla som har för avsikt att flyga från Arlanda. Tänk om någon av hans forna flickvänner skulle vara ombord. Någon av de kvinnor han förföljt i 13 år. Eller jag, hans senaste offer...


Citat:
John Roberg Johansson Yakida har i sin djupt störda blogg radat upp inte mindre än drygt 50 absurda anklagelser mot mig.
Få om ens några är sanna.
Men då han - på grund av sitt missbrukade utgivningsbevis - faktiskt har grundlagsskyddad rätt att skriva precis vad skit som helst om vem som helst, så tar det både tid och energi för den som är utsatt att försvara sig.
Sedan får man polisanmäla, vilket jag naturligtvis har gjort, eller driva civillrättsligt mål. Sånt tar tid och under tiden tvingas man leva med förtalet.
Vem är då denne man som avsiktligt kan ge sig till att skada oskyldiga människor på detta vis?
Han bor i en trerummare 13 trappor upp i ett höghus på Friluftsvägen 31 i Sundbyberg varifrån han plågar livet ur ett antal kvinnor som han hatar djupt och innerligt varav jag alltså är en, det senaste offret.
Han bor i en trerummare 13 trappor upp i ett höghus på Friluftsvägen 31 i Sundbyberg varifrån han plågar livet ur ett antal kvinnor som han hatar djupt och innerligt varav jag alltså är en, det senaste offret.
Om dagarna är han dessvärre anställd som analytiker på Luftfartsverkets avdelning för Analys och Undersökning på Arlanda. Det är bara att beklaga.
Tills helt nyligen var han dessutom nämndeman i Solna tingsrätt för moderaterna. Efter valet har han dessbättre inte fått förnyat förtroende. Han har följaktligen inga förtroendeuppdrag för sitt parti längre. Det beror, enligt honom själv, på att någon med signaturen Darkmore har avslöjat hans dubbelliv. Han anklagar mig för att vara denna Darkmore och försöker leda det i bevis medelst någon sorts amatörmässig analys men så är verkligen inte fallet.
Bakgrund
John Rogberg Johansson var 1970 skriven på Röds Merkuriusstigen 28 i Torslanda. Han var 14 år gammal och bodde tillsammans med föräldrarna, en kvinna född 1927 och en man född 1928


Citat:
"Kvinnor som Monica Antonsson blir dödade"
- en formulering han först mildrade något sedan jag polisanmält honom för olaga hot, hatbrott och grovt förtal och som han sedan - sedan jag här i bloggen hade avslöjat vem han faktiskt är - har tagit bort.
Men det hjälps inte. Utskrift finns och anmälan består.
Det finns absolut ingenting som tyder på att han tog bort texten för att han ångrade sig.
Snarare tvärtom.
Han vill bara inte bli fälld för det hatbrott han gör sig skyldig till.


En av de befängda anklagelser han fortfarande riktar mot mig är:
Monica pekar ut oskyldig som mördare.
Se ovan.
Strax under kommer punkten:
Monicas hat mot moderater
Det ska jag bemöta nu.


Citat:
Och nu vet jag ju att jag definitivt inte kan flyga från Arlanda längre. Finns det en illasinnad fanatiker där så kan det lika gärna finnas två eller flera. Frågan är om det överhuvud taget finns någon säkerhet på Arlanda???
Att Yakida är en stor älskare av Porsche och andra gamla bilar hjälper liksom inte.
Och vad var det Jocke skrev så full av beundran?
Att Yakida är en sååå duktig analytiker med ansvar för sååå många människors liv. Herregud!

Med tanke på den erbarmligt dåliga analysförmåga som analytikern John Rogberg Johansson Yakida har givit prov på i sin blogg utfärdas härmed en allvarlig VARNING! till alla som har för avsikt att flyga från Arlanda. Tänk om någon av hans forna flickvänner skulle vara ombord. Någon av de kvinnor han förföljt i 13 år. Eller jag, hans senaste offer...
__________________
Senast redigerad av JanHemming 2011-02-12 kl. 07:08.
Citera
2011-02-12, 07:15
  #21
Avstängd
JanHemmings avatar
Så här skrev John i vintras:

Citat:
4 november 2010 kl 20.44
För din information kan jag nu nämna att jag kommer att stämma dig för förtal i ett civilmål.
John

http://monicaantonsson1.blogspot.com/

Monica skriver på sin blogg:

Citat:
Hämtat från John Rogberg Johansson Yakidas blogg:
Han tvingar mig att bemöta totalanfallet i delar, så här kommer nästa bit.

Nästan allt han beskyller mig för har han gjort alldeles själv. Det mesta bevisas av hans egna mail.
Se "Yakidas mail" ovan.
Svart kursiv = Yakida
Blått = Monica

Tydligen är en Roland Larsson inblandad. Monica har försvarat honom men Yakida John Johansson påstår att det är tvärtom.
Citera
2011-03-03, 16:29
  #22
Medlem
zarions avatar
https://www.flashback.org/sp29229076

Kanske John Johansson fd Rogberg stämmer Monica igen?
Citera
2011-03-03, 18:36
  #23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Monica Antonsson är inte pensionär utan fullt aktiv.

Det är möjligt att tanten inte är sparkad. Men hon har ingen aktiv del i yrketslivet, vilket väl är samma sak. Tillbaks lär hon ju knappst komma. Säg någon arbetsgivare som tar emot en sådan galning? Hon kan inte ens längre skriva en bok eftersom inget bokförlag vill ha med henne att göra. Du säger att hon skriver detta på sin blogga:

Citat:
Yakida har i sin djupt störda blogg radat upp inte mindre än drygt 50 absurda anklagelser mot mig. Få om ens några är sanna.

Javisst, till skillnad mot den mycket sanningssägande Monica. Skulle inte tro det. Orsaken till att hon har läsare är för att erbjuda ett fora för alla som struntar i om något är sant eller inte, syftet är att få hata, och hata igen, typ Bjurkvist.
Citera
2011-03-03, 21:36
  #24
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är möjligt att tanten inte är sparkad. Men hon har ingen aktiv del i yrketslivet, vilket väl är samma sak. Tillbaks lär hon ju knappst komma. Säg någon arbetsgivare som tar emot en sådan galning? Hon kan inte ens längre skriva en bok eftersom inget bokförlag vill ha med henne att göra. Du säger att hon skriver detta på sin blogga:



Javisst, till skillnad mot den mycket sanningssägande Monica. Skulle inte tro det. Orsaken till att hon har läsare är för att erbjuda ett fora för alla som struntar i om något är sant eller inte, syftet är att få hata, och hata igen, typ Bjurkvist.
Men nog finns det anledning för Allas att dra öronen åt sig, speciellt nu när hon radar lögnerna efter varandra. Jag hoppas att John stämmer henne och det går till domstol, för nu har hon gått över alla gränser även om hon försöker släta över det. Hon gör sig tydligen omöjlig vart hon än far fram, men det är väl alla andras fel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback