Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Ser du, efter vad som framkommit, Dennis som skyldig eller oskyldig till våldtäkt?
Skyldig
87,53%
3981 röster
Oskyldig
12,47%
567 röster
2009-12-18, 10:43
Medlem
Vet inte riktigt vilken tråd man ska lägga det här i men testar här.

Idag åker 15-åriga Dennis in i fängelset för att han blivit dömd för våldtäkt mot barn. "Barnet" ifråga är en några månader yngre flicka som hävdar att Dennis ska ha våldtagit henne på en skoltoalett. Under ett tidsspann på 3-5 min ska dennis ha hunnit med följande: Försökt få av henne kläder och försökt sätta på henne, när det inte gick så ska han ha tvingat henne att suga av honom och sedan kommit henne i ansiktet.. TVÅ gånger. Dessutom enbart med en arm då han nyss opererats i den andra armen.

Poliser och advokater har dessutom agerat underligt. Vägrat höra vittnen, vägrat ta med bevis o.s.v. o.s.v.

Mitt hjärta blöder för denna kille som måste fira julen i fängelset istället för med familjen. Mer information finns på www.friadennis.se , en blogg som drivs av hans storebror där han går igenom mer exakt vad som skett och vilka bevis som finns för att Dennis är oskyldig.

Finns även en facebook grupp http://www.facebook.com/group.php?gi...5505323&ref=nf

Anledningen till att jag startar denna tråd är för att få till en diskussion. Vad tror NI kära flashbackare? Vad hände egentligen?

Länkar till sammanfattning skriven av MickkeJ
Del 1
Del 2

Lagt till efter tillstånd från TS

Uppdatering 2010-03-26 sammanställd av Netlimiter.v1.30
Citat:
Ursprungligen postat av Fråga
Vad hände med friadennis.se-sidan?
Den försvann, likt flera andra sidor och i sådana här sammanhang där information kan försvinna från nätet på bara några minuter är det väldigt viktigt att göra framtidssäkra backuper för att underlätta för kommande läsare och för att tråden inte skall bli värdelös inom några år.

Mina backuper av raderade sidor hittills:

Fria Dennis-bloggen

Ursprungslänk (död): http://friadennis.se/

Google cache (kommer att dö snart):
http://www.google.com/url?sa=D&q=htt...AUUtHIPa1k77rQ

Framtidssäker spegel:
http://www.scribd.com/doc/28921322/Fria-Dennis

Exakt kopia (ej framtidssäker, men den kommer bestå mycket länge):
http://img149.imageshack.us/img149/9...1mar251906.jpg

Namninsamling för att Fria Dennis på upprop.nu

Ursprungslänk (död): http://upprop.nu/CXEU

Google cache (kommer att dö snart): http://www.google.com/url?sa=D&q=htt...RrrMYnk5Ptuu-g

Framtidssäker kopia: http://www.scribd.com/doc/28922733/Upprop-Fria-Dennis-c

//Mod
Senast redigerad av BoISaren 2010-03-26 kl. 19:17.
Citera
2009-12-18, 10:51
Bannlyst
Känns osannolikt att han hunnit med allt det där på ett par minuter. Jag tror stenhårt på Dennis, och jag hoppas att han blir friad
Citera
2009-12-18, 11:00
Medlem
Jag hoppas också han blir friad! Tycker det är helt galet att rätten tror stenhårt på att flickan blivit våldtagen bara för att hon säger det trots att bevis säger annorlunda. Och sen kan man undra om någon av de inblandade auktoriteterna någonsin haft sex. Han är fan skillad Dennis som lyckas komma två gånger i hennes ansikte under en rätt pressad situation. Nog för att han är 15 men... Om han nu mot all förmodan skulle lyckats med detta tycker jag han ska satsa.. haha.. på en porrfilmskarriär!
Citera
2009-12-18, 11:05
Medlem
Att hinna med det där på några minuter är ju bara...omöjligt. Även om man är 15. Jag har följt fallet ett tag och kan ju bara säga: Heja Dennis! Hoppas dom får vad dom förtjänar. Både utredarna och "offret".
Citera
2009-12-18, 11:13
Moderator
blomvattnares avatar
Finns domen att läsa någonstans?
Citera
2009-12-18, 11:20
Bannlyst
Jag skulle gärna vilja ha tag på Dennis adress, så att man kan skicka julkort eller liknande till honom eller hans familj. Finns den någonstans på bloggen/facebookgruppen?
Citera
2009-12-18, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napmop

Poliser och advokater har dessutom agerat underligt. Vägrat höra vittnen, vägrat ta med bevis o.s.v. o.s.v.

Låter ganska märkligt.
Svårt att yttra sig när man har bara ena sidans version.

Allt som allt.
En gissning är att Dennis har ett uruselt rykte från andra håll och incidenter, och nu äntligen har man fast honom.

Vi vet ju alla att sånt är rätt vanligt. Dvs killar som missköter sig men det är svårt att komma åt dem. De är ju "bara barn" "under 15" etc...
I nästan varje skola har man alltid ett antal aktuella fall.

Ett annat exempel på stökiga halvkriminella killar och samhällets handfallenhet var ju Rödeby.

Al Capone blev ju fast inte för sina faktiska brott, utan man fällde honom pga tvivelaktig skattedeklaration. Kanske något liknande här...
Citera
2009-12-18, 11:27
Medlem
Den som skrivit denna smörja verkar inte speciellt juridisktbevandrad.
Argumenten att Dennis inte skulle ha våldtagit flickan skulle vara typ
hon är längre än honom och vältränad jaha och? samtliga av Billy Butts offer var längre än honom.
och om man blir våldtagen så lär man väll försöka få uppmärksamhet från dessa kamrater som finns bara ett par meter ifrån nej det finns flera våldtäktsoffer som varit så rädda att de inte vågat yppa det minsta ljud varken före, under eller efter våldtäkten.
Efter det ska han alltså ha tvingat henne till oralsex. Kan man tvinga nån till oralsex? Är det inte bara att bita eller skrika så nån hör? även vuxna män har blivit tvingade till liknande handlingar och mer utan att kommit sig till att varken skka eller bita.
efter att han ska ha tvingat henne till oralsex så ska han sedan ha kommit, för att sedan fortsätta med att komma TVÅ gånger i hennes ansikte. Vad jag vet så kan man inte komma två gånger efter varandra om man är kille, right? Vad är han nån supersnubbe eller? vad är problemet han har först sprutat henne i munnen sedan dragit ut kuken och sprutat henne i ansiktet?! det gör honom inte till en supersnubbe utan mer till en spergris med tanke på det tvång han har använt sig av.

lyssnade på Flickan L’s kompis som berättade vad “Flickan L” sagt till henne om övergreppet. Han körde dessutom ut Dennis därifrån (det är det omklädningsrummet Dennis var in i). Övergreppet ska ha skett i det nedre omklädningsrummet, och ingen har sett Dennis komma in eller ut därifrån.”
Har ingen sett Dennis komma ut där i från?!! men hur kan någon då köra ut Dennis från omklädningsrummet?! vem är Flickan L?! var det inte Flickan O som Dennis våldtog? Har han våldtagit fler flickor är han en serie våldtäktsman?

En för våldtäktsförsök och en för våldtäkt. Det är klart att små flickor vill ha pengar, jag menar 100.000 kronor är ganska mycket pengar. Men om man verkligen hade blivit våldtagen, skulle man då se pengar som en jämnställare? kan man glömma allt om man får pengar? Tydligen så kan dessa flickor lätt glömma bort allt om de får pengar iallafall.

Hur vet du att hon har glömt bort våldtäkten? Har hon sagt det? känner du flickan? Hur vet du vad hon glömt och inte glömt?

Kompis: Hur känns det nu “Flickan O”? Är det bättre nu när allt är över?

Flickan O: Haha, ja nu får jag ju pengar iallafall. Jag blir ju rik!

Förväntar du dig på fullaste allvar att en tonårstjej som blivit våldtagen och fått skadestånd ska betee sig rationellt?

Jaja jag är övertygad om att Dennis är skyldig efter att jag har läst "missade bevis"
Citera
2009-12-18, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber Harris
hon är längre än honom och vältränad jaha och? samtliga av Billy Butts offer var längre än honom.
och om man blir våldtagen så lär man väll försöka få uppmärksamhet från dessa kamrater som finns bara ett par meter ifrån nej det finns flera våldtäktsoffer som varit så rädda att de inte vågat yppa det minsta ljud varken före, under eller efter våldtäkten.
Efter det ska han alltså ha tvingat henne till oralsex. Kan man tvinga nån till oralsex? Är det inte bara att bita eller skrika så nån hör? även vuxna män har blivit tvingade till liknande handlingar och mer utan att kommit sig till att varken skka eller bita.
efter att han ska ha tvingat henne till oralsex så ska han sedan ha kommit, för att sedan fortsätta med att komma TVÅ gånger i hennes ansikte. Vad jag vet så kan man inte komma två gånger efter varandra om man är kille, right? Vad är han nån supersnubbe eller? vad är problemet han har först sprutat henne i munnen sedan dragit ut kuken och sprutat henne i ansiktet?! det gör honom inte till en supersnubbe utan mer till en spergris med tanke på det tvång han har använt sig av.

lyssnade på Flickan L’s kompis som berättade vad “Flickan L” sagt till henne om övergreppet. Han körde dessutom ut Dennis därifrån (det är det omklädningsrummet Dennis var in i). Övergreppet ska ha skett i det nedre omklädningsrummet, och ingen har sett Dennis komma in eller ut därifrån.”
Har ingen sett Dennis komma ut där i från?!! men hur kan någon då köra ut Dennis från omklädningsrummet?! vem är Flickan L?! var det inte Flickan O som Dennis våldtog? Har han våldtagit fler flickor är han en serie våldtäktsman?

En för våldtäktsförsök och en för våldtäkt. Det är klart att små flickor vill ha pengar, jag menar 100.000 kronor är ganska mycket pengar. Men om man verkligen hade blivit våldtagen, skulle man då se pengar som en jämnställare? kan man glömma allt om man får pengar? Tydligen så kan dessa flickor lätt glömma bort allt om de får pengar iallafall.

Hur vet du att hon har glömt bort våldtäkten? Har hon sagt det? känner du flickan? Hur vet du vad hon glömt och inte glömt?

Förväntar du dig på fullaste allvar att en tonårstjej som blivit våldtagen och fått skadestånd ska betee sig rationellt?

Jaja jag är övertygad om att Dennis är skyldig efter att jag har läst "missade bevis"

Du missförstod en del av texten, + att du tog flickans parti innan du läste. Hade du läst allt rätt och opartiskt hade du förstått vad det handlade om.
Citera
2009-12-18, 11:41
Medlem
Raouls avatar
Finns domen någonstans? FU?
Citera
2009-12-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber Harris

Precis en sånhär diskussion jag ville få igång!

Och nej, han är väl kanske inte en utbildad jusrist han som skrivit detta, mer en engagerad storebror. Jag håller helt klart med om att vissa "bevis" inte är några bevis. Som det att hon är längre och att hon inte skrek.
Men som jag förstått det handlar det inte om att han ska ha kommit en gång. Jag uppfattar det som att han kom, tvingade henne suga igen och kom en gång till.

Och Flickan L och Flickan O är två enskilda fall ja. Det ska även ha funnits ett 3:e fall men där tog flickan tillbaka sin anmälan med motiveringen att det inte var sant.

Det med pengarna håller jag om att det inte heller är ett bevis. Jag har själv varit med om otrevliga saker och självklart glömmer man inte bara för att man får pengar men det skulle ju gjort livet lite trevligare iallafall. Hade jag fått ut skadestånd då hade jag också kunnat yttra mig på liknande sätt som flickan O.

Vill också påpeka att jag inte har någon som hellst relation till någon av de inblandade.
Citera
2009-12-18, 12:07
Medlem
.-.-.s avatar
Han har blivit dömd för 2 våldtäkter under kort tid. Känns det troligt att någon skulle blir oskyldigt dömd två gånger i hovrätten utan det minsta bevis? Knappast....

Det är väl inte så konstigt att släkt och vänner tror han är oskyldig, men var dom allihopa på plats eller, det är inte så lätt att avgöra om såna här brott har hänt eller ej. Dom borde ta och lugna ner sig en aning. Offrena kan nog kräva ut ett rejält skadestånd för förtal om hon vill om dom fortsätter på detta vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in