2010-08-11, 21:03
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Någon som kan ge svar på dessa frågor

Hon sågs sista gången i bostaden på förmiddagen den 28 juli. Enligt uppgifter har en bekant till henne vistats i närheten av hennes hus, är det sambon de syftar på eller är det någon annan person?

Är det bekräftat att MJs pappa hade påträffat ex-sambon i MJs villa, påtänd, när han åkte hem till MJ för att söka efter henne. Och vet vi vilken dag detta var, samma dag som anmälen, den 2 augusti?

Slutligen, hur säker är den vittnesuppgift som säger att Marinas bil lämna hemmet vid 10:30 på att det verkligen var Marina vid ratten?
Vad menar du med säker? Föraren som mötte bilen på en smal väg fick bromsa in..personen såg en kvinna..men hur säker?
Citera
2010-08-11, 21:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Som det står upprepade gånger i tråden, hon kan ha stuckit hemifrån, parkerat bilen vid järnvägstationen, tagit ut pengarna och tagit tåg eller buss någonstans.

Det är polisen som är aktiv vid hennes hus. En man är häktad, och han blir fri på fredag om polisen inte hittar mer bevis om honom. Därför är det sådan aktivitet vid huset. Vad det fanns för bevis vid häktningen vet vi inte.

Jo, men inget bekräftat.
Restan vet jag då jag läst in mig idag.

Så det vi vet, bekräftat, är att någon tagit ut pengar från hennes bankomat den 28/8 och henne bil är hittad en vecka senare på pendelparkeringen.

Vi vet alltså inte ens när hon sågs senast, pressen sa förmiddagen den 28:e, samma dag som bankomatutaget. Har detta ens bekräftats?
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-08-11 kl. 21:13. Anledning: Ändrat datum
Citera
2010-08-11, 21:08
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Vad menar du med säker? Föraren som mötte bilen på en smal väg fick bromsa in..personen såg en kvinna..men hur säker?

Och då går mina tankar tillbaka till det som jag skrev tidigare i tråden. Alla verkar övertygade om att FS är den skyldige (och ja, det kanske han är). Men med tanke på det jag fetat ovan går det ju inte att släppa tanken att, ja, det var en kvinna som körde bilen, men var det Marina? Är GM en kvinna? (Och då kanske ev FS exsambo, tillika barnens mor...?)
Citera
2010-08-11, 21:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, sherlocks, det är det vi undrar. Har den som sett hennes bil verkligen sett henne vid ratten eller i bilen. Det är fan avgörande för om hon levde vid bankomatuttaget eller inte.

Antar ingen vet det heller!
Vi har fått in mycket info om FS och MJ:s personer, men vad som hände de aktuella dagarna för försvinnandet finns det försvinnande lite om. Det beror på att de bor isolerat i en stuga i skogen. Ett vittne har sett en bilen med MJ kl 10.30 köra i hög fart från bostaden, men hur säker h*n är går inte att svara på.
Citera
2010-08-11, 21:11
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ja, det har stått i tidningen att hon sågs i hemmet på förmiddagen den 28 juli.

Men jag får inte ihop det. Hon var hemma på förmiddagen, hon åkte till bankomaten 10:30, och tog ut pengar, varför?

Därefter hittas hennes bil vid tåget en vecka senare.

Varför är det sån gigantiskt aktivitet vid hennes hus. vad är det vi har missat?

Finns det tecken på bråk, blod eller något annat.
Jamen, det har jag undrat hela tiden? Aktiviteten är bara runt hennes hus och markerna och sjöar. Det måste ju vara något som polisen har hittat? En fyrhjuling sökte dom för det fanns färska däckspår. Jag får heller inte ihop det!
Citera
2010-08-11, 21:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Är det Marina som lämnar bostaden eller någon annan?

Det är så myckt info från PM nu så man har ingen riktigt koll på vad som är korrekt info eller rykten.

Det är ganska viktigt att få reda på att det verkligen var Marina som lämnade bostaden 10:30 eller inte.

Kan det ha varit en annan kvinna som körde bilen, ovanan vid bilen kanske får henne att svaja?
Citera
2010-08-11, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej
Behöver man skriva så??? Inte ens jag skriver så om F som jag tror är en mördare...
Nej, det behöver man faktiskt inte. Bra att du påpekar det. Jag tar tillbaka allt!

Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Du leverar elaka kommentarer - ständigt. Stygga du
Haha, fail! Detta är min snälla sida.
Senast redigerad av surreal.this 2010-08-11 kl. 21:22.
Citera
2010-08-11, 21:15
Medlem
pekingbrudens avatar
Det här är nog den "hemligaste" mest knepiga tråd jag följt på FB. I alla andra brottsfall har det liksom "flytit" på och på slutet har vi FB:are faktiskt nått ruggigt långt med vår utredning här. Men jag tror att det är nåt speciellt med det här fallet. Så här tysta brukar inte polisen vara i vanliga fall. Jag tror att det finns någon som ännu inte är inplockad av polisen och av den anledningen håller de jäkligt tyst om vad de har för att inte hjälpa denna ev GM eller medhjälpare.
Citera
2010-08-11, 21:16
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingbruden
Och då går mina tankar tillbaka till det som jag skrev tidigare i tråden. Alla verkar övertygade om att FS är den skyldige (och ja, det kanske han är). Men med tanke på det jag fetat ovan går det ju inte att släppa tanken att, ja, det var en kvinna som körde bilen, men var det Marina? Är GM en kvinna? (Och då kanske ev FS exsambo, tillika barnens mor...?)
Hade MJ uppsatt hår ibland? Typ en "slarvig"tofs, du vet, hastigt uppsatt som man kan göra? Är hon ljushårig?
Citera
2010-08-11, 21:18
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Hade MJ uppsatt hår ibland? Typ en "slarvig"tofs, du vet, hastigt uppsatt som man kan göra? Är hon ljushårig?

På hennes profilbild på facebook är hon ljushårig iaf. Tofs eller inte, kan nog nån som känner henne och som hänger i den här tråden svara på.
Citera
2010-08-11, 21:20
Medlem
saffys avatar
Citat:
Det här är nog den "hemligaste" mest knepiga tråd jag följt på FB. I alla andra brottsfall har det liksom "flytit" på och på slutet har vi FB:are faktiskt nått ruggigt långt med vår utredning här. Men jag tror att det är nåt speciellt med det här fallet. Så här tysta brukar inte polisen vara i vanliga fall. Jag tror att det finns någon som ännu inte är inplockad av polisen och av den anledningen håller de jäkligt tyst om vad de har för att inte hjälpa denna ev GM eller medhjälpare.
Jag har tänkt så hela tiden..men kan ju inte avgöra givetvis om det är FS som är skyldig, men jag tycker också att utredningen är väldigt tyst och att det kan vara en annan GM
Citera
2010-08-11, 21:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Det är nog inte så hemligt. jag tror att polisen inte vet och nog inte har några spår, därav tystnaden. Men, polien i västra götaland har ett gott rykte och en hög uppklarandefrevens för mord, så de är säkert mer än kapabla att lösa detta.

Jag börjar fundera på om FS verkligen var ensam om detta. Långa gångavstånd, tystnaden och barnen får mig att tro att det kan finnas fler som vill henne illa.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-08-11 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in