2010-08-09, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Därför att liket kan finnas någonstans inom tiotals mils omkrets.

Jo, men det hade ändå varit intressant om likhundar hade markerat liklukt någonstans i huset, på tomten, i bilen osv. Hade ju varit läge för polisen att söka blodspår eller andra spår på ett sådant ställe också, och kunnat anhålla ex-sambon på sannolika skäl.

Edit: tänker på Caroline Stenvall-fallet där likhundar markerade på flera ställen på tomten... (OT: Caroline o Marina är väldigt lika utseendemässigt också... )
Citera
2010-08-09, 22:18
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Ett stort problem med Mats Ahlm-affären var att man inte hade något lik, förrän MA själv ledde dem dit och då var det för sent att fastställa dödsorsak. Här finns inte heller något lik. Polisen var från start klar över att MJ var död.

Varför i hela världen satte man inte in likhundar??

Det tycker jag är en större fråga än hennes sexuella preferenser, även om det kan vara värt en fundering om det kan handla om en olyckshändelse i samband med sex under Örebroveckan på The Mansion. Fast detta är en mycket vild spekulation.

F ö tycker jag inte att den här tråden hänger sig åt något frossande i detaljer kring BDSM.

Jag håller med- BDSM (som för övrigt låter som en riktig skithobby för idioter) har inte ett dugg med saken att göra.
Citera
2010-08-09, 22:19
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:

Likhundar kan även reagera på redskap som varit i kontakt med ett presumtivt lik.
Dessa kan sedan utgöra bevismaterial i ett kommande åtal.
Man kan finna användbara ledtrådar genom deras idoga sniffande.
Citera
2010-08-09, 22:21
Medlem
hallon1s avatar
Citat:

Ja liket kan finnas varsomhelst fast man brukar nog söka med likhund hemmavid ändå, där det kanske ändå är troligast att hon mördats.
Citera
2010-08-09, 22:26
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
det är förvånansvärt tyst om F:s bakgrund.

Han har själv i frivårdens utredning 2008 berättat följande, kort:

Född och uppvuxen i Mölndal. Sju år gammal flyttade han med mor och styvfar till Alingsås. Bodde hos morföräldrarna i tonåren. Elutb. gymnasiet. Arbetat som elektronikmontör. FS tror sig enligt egen utsago ha odiagnosticerad ADHD. Druckit alkohol de perioder han har trappat ned narkotikan. Ständiga smärtor efter whiplash-skade från -94. Intresserad av fotografering, reser med MJ världen över. Höst och vår på Mallorca. På frågan om vänner uppger FS att han inte umgås med någon förutom sambon och hennes familj.

MJs pappa äger villan de bor i.

Allt enligt FS.
Senast redigerad av Tuesday 2010-08-09 kl. 22:30.
Citera
2010-08-09, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Ännu ett login i slutet.. på en bdsm site innan försvinnandet...

Citat:
Citat:
Dominant woman seeking the right partner to develop long term relationships with.
Travels a lot and have high standards.
Naturally dominant, has nothing to prove, I know who and what I am, that you will notice.

An obedient man is a happy man - there is no reason to encourage disobedient behavior.
Not interested in online and NO... not a pro for money... I´m a true Goddess.
Men over 37 and boys under 23 do not trouble themselves.

Description: Dominant Female
City: Göteborg
Country: Sweden
Height: 5'7"
Ethnicity: Caucasian
Last Online: 07/27/10

Actively Seeking:
Submissive Men

Verkar som att hon var aktiv just nu när det gällde att hitta en ny partner, medlemskap på denna sajt reg i början av juli. Kan hon ha träffat någon ny som endera håller henne fången eller har gjort av med henne? Kan ju vara någon superdominant och våldsam person som går igång på att få en domina på knä...
Citera
2010-08-09, 22:30
Medlem
Detta skriver jag för att bringa lite klarhet i vad som hände när jag hittade bilen.

Jag känner en anhörig till Marina, jag tänker inte nämna vem denna person är.

Denna person ringde mig på morgonen vid 10 tiden onsdagen den 4 augusti.
Personen berättade att Marina hade blivit anmäld försvunnen av familjen.
Och att polisen hade gått ut med reg-nummer på bilen samt fabrikat.
Jag sa att jag skulle hålla ögonen öppna efter bilen.

Började mitt arbetspass på kvällen den 4 augusti kl 19

Jag har mycket att göra under natten med olika saker så jag sökte inte aktivt efter bilen.

Men jag såg flertalet Hyundai av modellen Tucson köra runt i Stenungsund samt Stora Höga
men ingen hade rätt reg-nummer.

Efter kl 04:00 så har jag lite tid över så jag börjar ta det lite lugnt och kör på måfå runt. Efter att jag har varit hos en kund, så körde jag en annan väg än jag brukar till Stenungsund igen (jag var utanför stora höga)
Och när jag passerar ifrån rondellen som ligger ca 100 - 200 meter söder om pendelparkeringen så tittar jag över höger axel i 2 sekunder, igenom lite högt gräs och ser en silvrig SUV stå på parkeringen. Jag får en känning att jag måste kolla vad det är för någon bil och när jag parkerar och kollar reg-nummer, så stämmer det överens med infon jag hade fått av Marinas anhörig.
Jag ringer "112" den 5 augusti kl 04:39 och begär polis till platsen.

Och JA!!! Detta är det ända som finns att skriva om hur bilen hittades.

Jag är inte någon parkeringsvakt, så ni kan sluta fundera över varför bilen inte hittades innan eller varför den inte rapporterades som övergiven eller varför jag "inte lappade bilen"

Pendelparkeringen är av obevakad typ och man kan stå där länge. Hur länge kan jag inte svara på.

Om ni undrar över hur bilen såg ut.

Det var som vilken bruksbil som helst, varken smutsig eller kliniskt ren. Och jag hittade inget annat snaskigt som man kan spinna vidare på. Jag tittade in i bilen men såg inget konstigt.
Jag rörde inte bilen, öppnade inga dörrar eller liknade.

Varför jag fick kalla kårar som jag sa till aftonbladet är för att jag känner anhörig och sammanträffandet att just jag hittade fordonet.

Ang Vargflock så vill jag påstå att han trollade, jag hade denna natten ingen kontakt med någon icke behörig. Förutom min sambo, anhörig till Marina och 112.
Citera
2010-08-09, 22:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Likhundar kan även reagera på redskap som varit i kontakt med ett presumtivt lik.
Dessa kan sedan utgöra bevismaterial i ett kommande åtal.
Man kan finna användbara ledtrådar genom deras idoga sniffande.

Likhundar är överskattade. Först när föruttnelseprocessen börjat sin gilla gång markerar de. Ofta markerar de ruttna djur.
Citera
2010-08-09, 22:31
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Han har själv i frivårdens utredning 2008 berättat följande, kort:

Född och uppvuxen i Mölndal. Sju år gammal flyttade han med mor och styvfar till Alingsås. Bodde hos morföräldrarna i tonåren. Elutb. gymnasiet. Arbetat som elektronikmontör. FS tror sig enligt egen utsago ha odiagnosticerad ADHD. Druckit alkohol de perioder han har trappat ned narkotiken. Ständiga smärtor efter whiplash-skade från -94. Intresserad av fotografering, reser med MJ världen över. Höst och vår på Mallorca.

MJs pappa äger villan de bor i.

Allt enligt FS.

Han har ingenting utom ADHD alltså.
Citera
2010-08-09, 22:33
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Tack skall du ha för att du tog dig tiden att berätta här
Citera
2010-08-09, 22:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Han har ingenting utom ADHD alltså.

Jo, missbruksproblematik (med sannolik vidhäftade depressiva skov)
Citera
2010-08-09, 22:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Detta skriver jag för att bringa lite klarhet i vad som hände när jag hittade bilen.

Jag känner en anhörig till Marina, jag tänker inte nämna vem denna person är.

Denna person ringde mig på morgonen vid 10 tiden onsdagen den 4 augusti.
Personen berättade att Marina hade blivit anmäld försvunnen av familjen.
Och att polisen hade gått ut med reg-nummer på bilen samt fabrikat.
Jag sa att jag skulle hålla ögonen öppna efter bilen.

Började mitt arbetspass på kvällen den 4 augusti kl 19

Jag har mycket att göra under natten med olika saker så jag sökte inte aktivt efter bilen.

Men jag såg flertalet Hyundai av modellen Tucson köra runt i Stenungsund samt Stora Höga
men ingen hade rätt reg-nummer.

Efter kl 04:00 så har jag lite tid över så jag börjar ta det lite lugnt och kör på måfå runt. Efter att jag har varit hos en kund, så körde jag en annan väg än jag brukar till Stenungsund igen (jag var utanför stora höga)
Och när jag passerar ifrån rondellen som ligger ca 100 - 200 meter söder om pendelparkeringen så tittar jag över höger axel i 2 sekunder, igenom lite högt gräs och ser en silvrig SUV stå på parkeringen. Jag får en känning att jag måste kolla vad det är för någon bil och när jag parkerar och kollar reg-nummer, så stämmer det överens med infon jag hade fått av Marinas anhörig.
Jag ringer "112" den 5 augusti kl 04:39 och begär polis till platsen.

Och JA!!! Detta är det ända som finns att skriva om hur bilen hittades.

Jag är inte någon parkeringsvakt, så ni kan sluta fundera över varför bilen inte hittades innan eller varför den inte rapporterades som övergiven eller varför jag "inte lappade bilen"

Pendelparkeringen är av obevakad typ och man kan stå där länge. Hur länge kan jag inte svara på.

Om ni undrar över hur bilen såg ut.

Det var som vilken bruksbil som helst, varken smutsig eller kliniskt ren. Och jag hittade inget annat snaskigt som man kan spinna vidare på. Jag tittade in i bilen men såg inget konstigt.
Jag rörde inte bilen, öppnade inga dörrar eller liknade.

Varför jag fick kalla kårar som jag sa till aftonbladet är för att jag känner anhörig och sammanträffandet att just jag hittade fordonet.

Ang Vargflock så vill jag påstå att han trollade, jag hade denna natten ingen kontakt med någon icke behörig. Förutom min sambo, anhörig till Marina och 112.
Välkommen till Flashback, även om första inlägg dröjde.
Det Du berättade var precis vad jag trodde, men det var skönt att få det bekräftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in