Detta skriver jag för att bringa lite klarhet i vad som hände när jag hittade bilen.
Jag känner en anhörig till Marina, jag tänker inte nämna vem denna person är.
Denna person ringde mig på morgonen vid 10 tiden onsdagen den 4 augusti.
Personen berättade att Marina hade blivit anmäld försvunnen av familjen.
Och att polisen hade gått ut med reg-nummer på bilen samt fabrikat.
Jag sa att jag skulle hålla ögonen öppna efter bilen.
Började mitt arbetspass på kvällen den 4 augusti kl 19
Jag har mycket att göra under natten med olika saker så jag sökte inte aktivt efter bilen.
Men jag såg flertalet Hyundai av modellen Tucson köra runt i Stenungsund samt Stora Höga
men ingen hade rätt reg-nummer.
Efter kl 04:00 så har jag lite tid över så jag börjar ta det lite lugnt och kör på måfå runt. Efter att jag har varit hos en kund, så körde jag en annan väg än jag brukar till Stenungsund igen (jag var utanför stora höga)
Och när jag passerar ifrån rondellen som ligger ca 100 - 200 meter söder om pendelparkeringen så tittar jag över höger axel i 2 sekunder, igenom lite högt gräs och ser en silvrig SUV stå på parkeringen. Jag får en känning att jag måste kolla vad det är för någon bil och när jag parkerar och kollar reg-nummer, så stämmer det överens med infon jag hade fått av Marinas anhörig.
Jag ringer "112" den 5 augusti kl 04:39 och begär polis till platsen.
Och JA!!! Detta är det ända som finns att skriva om hur bilen hittades.
Jag är inte någon parkeringsvakt, så ni kan sluta fundera över varför bilen inte hittades innan eller varför den inte rapporterades som övergiven eller varför jag "inte lappade bilen"
Pendelparkeringen är av obevakad typ och man kan stå där länge. Hur länge kan jag inte svara på.
Om ni undrar över hur bilen såg ut.
Det var som vilken bruksbil som helst, varken smutsig eller kliniskt ren. Och jag hittade inget annat snaskigt som man kan spinna vidare på. Jag tittade in i bilen men såg inget konstigt.
Jag rörde inte bilen, öppnade inga dörrar eller liknade.
Varför jag fick kalla kårar som jag sa till aftonbladet är för att jag känner anhörig och sammanträffandet att just jag hittade fordonet.
Ang Vargflock så vill jag påstå att han trollade, jag hade denna natten ingen kontakt med någon icke behörig. Förutom min sambo, anhörig till Marina och 112.