2010-08-11, 20:47
Medlem
mammins avatar
[quote=Disponenten]Anledningen till att jag lade upp hennes systrars Facebook-profiler är att jag fått ett 20-tal PM med förfrågningar om vilka hennes systrar är. Med stöd av detta så kände jag att det finns ett stort allmänintresse för just detta - inget annat. Jag talar inte i några negativa termer alls om hennes systrar, och det finns heller inget annat som ligger bakom. Inget annat än somligas nyfikenhet då.QUOTE]

en till bild på Marina, från en FB-vän (blogg-länk) till en av MJs systrar
http://baraidah.blogg.se/2010/august/har-nagon-sett-marina.html
Citera
2010-08-11, 20:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Någon som kan ge svar på dessa frågor

Hon sågs sista gången i bostaden på förmiddagen den 28 juli. Enligt uppgifter har en bekant till henne vistats i närheten av hennes hus, är det sambon de syftar på eller är det någon annan person?
Citat:
En bekant till kvinnan, som setts utanför villan dagarna efter försvinnandet, förhörs av polisen.
Anledningen till att Du inte har fått svar är troligen att ingen har svar att ge. Citatet kommer från Expressen samma dag som FS anhölls, så jag bedömer det som sannolikt att det är han. Men precis som alla andra vet jag inte.
Citera
2010-08-11, 20:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Vad jag vet så är inget av det bekräftat på annat sätt än i tråden, undantaget att hon sågs sista gången i bostaden vid nämnda tidpunkt, det har väl sått i tidningsartiklar också?

Ja, det har stått i tidningen att hon sågs i hemmet på förmiddagen den 28 juli.

Men jag får inte ihop det. Hon var hemma på förmiddagen, hon åkte till bankomaten 10:30, och tog ut pengar, varför?

Därefter hittas hennes bil vid tåget en vecka senare.

Varför är det sån gigantiskt aktivitet vid hennes hus. vad är det vi har missat?

Finns det tecken på bråk, blod eller något annat.
Citera
2010-08-11, 20:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Men bidrag med något relevant själv för i h-e!!

Ursäkta!
Citera
2010-08-11, 20:56
Medlem
Disponentens avatar
Jag kan trösta alla här i tråden med att utredarna följer våra inlägg härinne med ett mycket stort intresse. De av oss som kan bidraga med tips i alla dess former bör dock fortfarande kontakta polisen på telefon eller genom ett fysiskt besök hos utredarna. De flesta av oss vill ju ha en snabb lösning av fallet, så fortsätt att spåna och kom med "omöjliga och ointressanta" tankegångar. Polisen arbetar helt förutsättningslöst och utan någon prestige. Kontakta dem vid minsta tanke/undran/tvekan!
Citera
2010-08-11, 20:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Anledningen till att Du inte har fått svar är troligen att ingen har svar att ge. Citatet kommer från Expressen samma dag som FS anhölls, så jag bedömer det som sannolikt att det är han. Men precis som alla andra vet jag inte.

Då vet vi inte heller när och om hennes pappa var till bostaden och träffade FS virra omkring?
Citera
2010-08-11, 20:58
Medlem
Citat:

Men jag får inte ihop det. Hon var hemma på förmiddagen, hon åkte till bankomaten 10:30, och tog ut pengar, varför?

Varför är det sån gigantiskt aktivitet vid hennes hus. vad är det vi har missat?

Är det verkligen klarlagt vem det var som åkte och tog ut pengar på bankomaten 10:30 ?
Citera
2010-08-11, 20:58
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks
Är det verkligen klarlagt vem det var som åkte och tog ut pengar på bankomaten 10:30 ?
Nej det är det inte.
Citera
2010-08-11, 20:59
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Med tanke på att fallet omgående rubricerades som mord och man inte publicerat något om blod eller stökighet i bostaden, faller min tanke på vapensamlingen.
Samlar man på vapen, knivar o dyl. brukar man ha de uppsatta på väggen, i skyltskåp eller liknande. Kan det vara så att något vapen saknas i bostaden?
Citera
2010-08-11, 20:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Som det står upprepade gånger i tråden, hon kan ha stuckit hemifrån, parkerat bilen vid järnvägstationen, tagit ut pengarna och tagit tåg eller buss någonstans.

Det är polisen som är aktiv vid hennes hus. En man är häktad, och han blir fri på fredag om polisen inte hittar mer bevis om honom. Därför är det sådan aktivitet vid huset. Vad det fanns för bevis vid häktningen vet vi inte.
Citera
2010-08-11, 21:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då vet vi inte heller när och om hennes pappa var till bostaden och träffade FS virra omkring?
Vi vet inte ens om det har hänt. Troian snappade upp ett rykte, och efteråt var han inte ens säker på vilken bostad ryktet gällde.
Citera
2010-08-11, 21:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks

Nej, sherlocks, det är det vi undrar. Har den som sett hennes bil verkligen sett henne vid ratten eller i bilen. Det är fan avgörande för om hon levde vid bankomatuttaget eller inte.

Antar ingen vet det heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in