Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Verkar gå rätt bra för Inter Utan Zlatan.

Mycket tack vare vinsten de gjorde på Zlatan. Inter fansen borde skicka kort och tacka..;-).
Apropå Zlatans första år i Barca så har det varit klart godkänt. I höstas var han mycket bra och sen kom skadorna. spel i ett par veckro och sedan uppehåll. För att citera en på ÖÖ så måste Zlatan gjort nåt riktigt snuskigt med bollens fru så ovän som han var med den under våren. Klara missar där han sätter den i 9 fall av 10 annars. Det var nästan komiskt att se faktiskt. Han kom igång och gjorde mål 4 matcher på raken ett tag i april men blev sen skadad igen och så höll det på. Därför tar iallafall jag våren med en nypa salt.
Annars tyckte jag Maniks analys var bra. Tror faktiskt Zlatan följer Peps instruktioner till punkt och pricka och det hämmar honom. Zlatan spelar bättre i lag och situationer där anfalls spelet kommer med fart och Barcas "handbollsversion" av fotboll där de trillar boll runt runt med hema motståndarlaget i eget starffområde passar spelare som är snabba på 0-5 meter, och det är NTE Zlatan. Zlatan är snabb på 10-20 meter då han för nytta av sin längd och kan hålla bort en spelare. Nästan som Sundin gjorde till sitt adelsmärke i Ishockeylandslaget.
Därför tror jag Zlatan skulle passa bättre i RM faktiskt (nu går ju Mourino dit så de kanske återförenas). Även Arsenals snabba anfallsspel skulle passa men han verkar ju inte direkt sugen på snöblandat regn i januari.....:-)