2010-05-23, 00:13
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Verkar gå rätt bra för Inter Utan Zlatan.

Hade varit rätt roligt med en webcam hemma hos Zlatte under matchen, synd att inte Viasat investerat i det.
Citera
2010-05-24, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan i Café
"Men för att ta medalj i de större sammanhangen krävs det nog elva Zlatan och det har vi inte. Inte just nu. Men det kanske kommer", skriver Ibrahimovic själv.

"Men visst finns det hopp! Jag tror dock att det måste ske en förändring inom svensk fotboll för att vi ska producera bra spelare som håller internationell klass. Ett annat tänk, helt enkelt. Släppa lite på jantelagen".

Jag gillar Zlatan. Han är den största talangen från Sverige någonsin i modern fotboll och en fantastisk spelare. Hans ego och självförtroende har tagit honom dit han är idag.

Men fan vad jag skulle hata honom som lagkamrat. Självgod, storkäftad och har noll respekt för sina lagkamrater. Indirekt sågar han övriga landslagstruppen eftersom det inte finns "11 zlatan", och han vill inte spela i landslaget i brist på motivation. Nu skiter väl Zlatte i om han är folkkär eller ej, eller om t.ex. Anders Svensson tycker han är en skitstövel, men ändå. En hemsk förebild när det kommer till attityd, representativ för den moderne fotbollslegoknekten som bara bryr sig om sig själv.
Citera
2010-05-24, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Verkar gå rätt bra för Inter Utan Zlatan.

Mycket tack vare vinsten de gjorde på Zlatan. Inter fansen borde skicka kort och tacka..;-).

Apropå Zlatans första år i Barca så har det varit klart godkänt. I höstas var han mycket bra och sen kom skadorna. spel i ett par veckro och sedan uppehåll. För att citera en på ÖÖ så måste Zlatan gjort nåt riktigt snuskigt med bollens fru så ovän som han var med den under våren. Klara missar där han sätter den i 9 fall av 10 annars. Det var nästan komiskt att se faktiskt. Han kom igång och gjorde mål 4 matcher på raken ett tag i april men blev sen skadad igen och så höll det på. Därför tar iallafall jag våren med en nypa salt.

Annars tyckte jag Maniks analys var bra. Tror faktiskt Zlatan följer Peps instruktioner till punkt och pricka och det hämmar honom. Zlatan spelar bättre i lag och situationer där anfalls spelet kommer med fart och Barcas "handbollsversion" av fotboll där de trillar boll runt runt med hema motståndarlaget i eget starffområde passar spelare som är snabba på 0-5 meter, och det är NTE Zlatan. Zlatan är snabb på 10-20 meter då han för nytta av sin längd och kan hålla bort en spelare. Nästan som Sundin gjorde till sitt adelsmärke i Ishockeylandslaget.

Därför tror jag Zlatan skulle passa bättre i RM faktiskt (nu går ju Mourino dit så de kanske återförenas). Även Arsenals snabba anfallsspel skulle passa men han verkar ju inte direkt sugen på snöblandat regn i januari.....:-)
Citera
2010-05-24, 13:56
Medlem
HerrGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwx
Grymt bra analys. Tror han skulle passa bättre i Real om något lag i Spanien. Barca är för nogranna och rullar för mkt boll för att hitta de perfekta genomsticken. Real mer aggresiva och full fart framåt där anfallarna får jobba mer med bollen. skulle även vara intressant att se hur han klarar sig i PL dock.
Pl är tydligen uteslutet pga. att det regnar för mycket i England men det är väll inte orimligt att vi får se honom i real nu när Mourinho går dit.
Citera
2010-05-24, 14:03
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrG
Pl är tydligen uteslutet pga. att det regnar för mycket i England men det är väll inte orimligt att vi får se honom i real nu när Mourinho går dit.

Nja, det var uteslutet för Villa att lämna Valencia också. Personligen hade jag gärna sett honom i PL, men tror tyvärr inte på det. Inte till kommande säsong. Att han hamnar i Real är jag ytterst, ytterst tveksam till.
Citera
2010-05-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrG

Tror inte det skulle gå något vidare för Zlatte i England. Det är för högt tempo och intensivt spel där, det märks för tydligt om han slöjoggar runt på planen och gnäller på sina lagkamrater. Sen är det för fysiskt spel i den ligan, tänk er Zlatte i en PL-match; någon engelsman missar att passa när han har öppet läge, det blir grinigt, han får några tuffa smällar, Zlatte blir ännu grinigare, sedan till råga på allt så börjar det regna, Zlatte vinkar på byte.
Det skulle bli tuffare utmaning än att gå och sparka in bollar i mål i La Liga som Messi har lämnat på mållinjen för att vara snäll.
OM han vågar sig till PL så är han bänkad alternativt såld redan i januari igen.
Citera
2010-05-24, 17:10
Medlem
Ari.Golds avatar
Zlatan till Real... Vilket skämt.

Nej, den där pizzabagarsonen har verkligen fuckat upp Zlattes karriär.
Han borde stannat i Juve, hängt med ner till Serie B och blivit så dyrkad att han fick göra precis vad han kände för.
Citera
2010-05-24, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Zlatan till Real... Vilket skämt.

Nej, den där pizzabagarsonen har verkligen fuckat upp Zlattes karriär.
Han borde stannat i Juve, hängt med ner till Serie B och blivit så dyrkad att han fick göra precis vad han kände för.
Madrid fansen hatar han mer än pesten kan jag lova dig ,Perez kommer aldrig köpa han
Citera
2010-05-24, 18:17
Medlem
Skönt att Zlatan inte ska spela för Sverige i EM.
Han gör ju ingen som helst nytta överhuvudtaget.
När gjorde han på de senaste 10, 20? matcherna mål i landslaget?
Var det mot malta?
Citera
2010-05-24, 18:21
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Var det mot malta?
Här kommer bergatrollet igen, Zlatan var bäste spelare båda matcher mot Danmark i kvalet, samt att han har bättre målsnitt i landslaget än C.Ronaldo, Torres och Messi. Trots sämre medspelare.
Citera
2010-05-24, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Var det mot malta?

Kanske borde kvala in till EM före man spyr ut sig sånt här skit
Citera
2010-05-24, 20:16
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan
"Men för att ta medalj i de större sammanhangen krävs det nog elva Zlatan och det har vi inte. Inte just nu. Men det kanske kommer", skriver Ibrahimovic själv.

"Men visst finns det hopp! Jag tror dock att det måste ske en förändring inom svensk fotboll för att vi ska producera bra spelare som håller internationell klass. Ett annat tänk, helt enkelt. Släppa lite på jantelagen".

Självgoda jävla nolla. Undrar hur det hade gått i VM -94 med ett annat "tänk", utan "jantelag" (dvs alla är lika viktiga i laget)? Inte fan hade det blivit brons i alla fall!

Nä, stanna du i Spanien eller vart fan nu Barca säljer dig, och ställ inte upp för landslaget något mer, för det går bara åt helvete med dig i laget Zlatte-blatte. Och det beror inte på att alla andra i laget är dåliga, det beror på att vi bygger vårt spel runt en fixstjärna som inte vill jobba för laget. Kräk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in