2009-11-30, 15:20
Medlem
nedboys avatar
Finns inte Zlatan här på flashback så han kan redogöra för ämnet i egen person?
Citera
2009-11-30, 15:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Tycker att Barcelonas svaghet är att man i sitt spel kortpassar in absurdum, helst bakåt i mitten, och sällan slår crossbollar eller lyfter in bakom backlinjen.

Det är kanske en svaghet men också ett farligt anfallsvapen eftersom Barca är så otroligt bra på sitt kortpassande vilket ofta följs en genomlöpning som blir målchans.
Men det är nog en del av "problemet", dvs. Messi söker i första hand en kort boll till Xavi el. Iniesta för att få tillbaka bollen, Zlatan har kanske tagit löpvägar som är ovana för Messi.
Jag har också noterat att han få liten utdelning i form av passningar på sina löpningar, blir säkert bättre allteftersom. Lite löjligt att prata om någon schism, man behöver väl inte tycka om varandra för att spela bra fotboll.
Citera
2009-11-30, 15:22
Medlem
Eternys avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/spanien/article6212862.ab
Citera
2009-11-30, 15:23
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
Tycker det är självklart att messi skulle lämna om det nu går så långt då det är han som har problem.

Sen tror jag inte på det. Messi har passat fram till zlatan många ggr o zlatan passat Messi många gånger. Att dem inte prata med varandra så mkt utanför planen kan förklaras att dem är 2 helt olika personer kanske?
Senast redigerad av LNCJ-exLR 2009-11-30 kl. 15:31.
Citera
2009-11-30, 15:25
Medlem
Ciprianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biscaye
Är ni helt efter? Vet ni inte vad fotbollsspelare säger i media? Tror ni de lättar sina hjärtan så fort nån sätter fram en mikrofon framför munnen på dem? Klart som fan att de säger att de älskar varandra, ingen tjänar på att vara ärlig i en sån sits de sitter i.

Att ni så lätt kan avfärda ryktet som Kåmark gick ut med tack vare några skitartiklar skrivna av Expressen där Zlatan "hyllar" Messi och vice versa får mig att tvivla på ERT kritiska tänkande.

Ren fakta är att Zlatan kom in som avbytare och efter 4 minuter avgjorde årets match för FC Barcelona. Då springer Messi till Alves (som visserligen gjorde ett kanon-inlägg) och gratulerar.

Det man verkligen kan avfärda som spekulationer är ANLEDNINGEN till en konflikt. Vissa idiotpåståenden som att Messi skulle vara dvärg eller liknande ger bara ryktet en allt löjligare bild.

Jag säger inte att ryktet är sant, jag vill bara veta mer om det.

Tills dess att något mer handfast läggs fram i denna soppa så anser jag ryktena vara noll och intet värda. Om något skulle komma fram som tyder på nåt annat kan jag självklart ändra mig. Finns ingen anledning att syssla med spekulationer på såpass tunn grund.
Citera
2009-11-30, 15:33
Medlem
Fotzens avatar
Det jag inte förstår är hur Kåmark som aldrig är i spanien och inte är någon journalist ska ha fått reda på att Messi är sne på Zlatte?
Citera
2009-11-30, 15:34
Medlem
Shuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biscaye
Ren fakta är att Zlatan kom in som avbytare och efter 4 minuter avgjorde årets match för FC Barcelona. Då springer Messi till Alves (som visserligen gjorde ett kanon-inlägg) och gratulerar.
När barcelona gör mål så har iaf jag fått känslan av att det inte är något konstigt att grattulera spelaren som passade fram till målet (om det är direkt avgörande passning ska sägas) istället för målskytten.

Se bara när Zlatan klackade fram till pedro mot Mallorca - http://www.youtube.com/watch?v=u4JRfbgLQZY
Citera
2009-11-30, 15:40
Medlem
jagkanhoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuz
.Se bara när Zlatan klackade fram till pedro mot Mallorca - http://www.youtube.com/watch?v=u4JRfbgLQZY
Älskar kommentatorn - Ibracadabra !
Citera
2009-11-30, 15:51
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Har sett dessa tendenser jag också, men vet inte om det handlar om Zlatan vs Messi egentligen.
Tycker att Barcelonas svaghet är att man i sitt spel kortpassar in absurdum, helst bakåt i mitten, och sällan slår crossbollar eller lyfter in bakom backlinjen. (De slår ju knappt en vettig hörna ens, utan knör ner två mittfältare vid hörnflaggan där de skall kortpassa sig igenom...).
Detta gör att man ofta missar spelare i offensiva kanonlägen, inte minst på kanten. Dani Alves måste ju ganska ofta vara trött på att springa sig fri på kanten och sedan står Xavi, Iniesta och Messi och duttar boll sinsemellan istället för att titta upp.

Skulle det vara en egoschism mellan Messi och Zlatan så lär Guardiola agera, han gjorde sig ju av med superegot Eto'o trots alla mål han gjorde. Och just nu känns dessutom faktiskt Zlatan viktigare för Barca än Messi.

Jaa precis ! Man vann ju inte ligan, cupen och Champions League pga. stora namn i laget. Hade de slagit crossbollar, som svenska landslaget har visat fungerar så bra, hade de säkert gått MYCKET bättre ! P.S de där var ironi...

Citat:
Det är kanske en svaghet men också ett farligt anfallsvapen eftersom Barca är så otroligt bra på sitt kortpassande vilket ofta följs en genomlöpning som blir målchans.
Men det är nog en del av "problemet", dvs. Messi söker i första hand en kort boll till Xavi el. Iniesta för att få tillbaka bollen, Zlatan har kanske tagit löpvägar som är ovana för Messi.
Jag har också noterat att han få liten utdelning i form av passningar på sina löpningar, blir säkert bättre allteftersom. Lite löjligt att prata om någon schism, man behöver väl inte tycka om varandra för att spela bra fotboll.
Det är nog också en anledning. Zlatan är ny och har en ny spelstil, det kommer dröja innan han sitter 100% i laget och med sina lagkamrater. Xavi och Iniesta är kompletta spelare och gör 9 av 10 gånger ett bättre spelalternativ än vad zlatan skulle göra då han är en striker och går oftast på ett avslut.

Men jag är inte tränare för laget och vad vet jag, detta är bara min syn och min teori.

EDIT:
Citat:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/spanien/article6212862.ab
Detta styrker min teori att Kåmark är en riktig kålsupare
Senast redigerad av ewman 2009-11-30 kl. 15:53.
Citera
2009-11-30, 15:51
Medlem
zizacons avatar
Varför skulle i övrigt Messi känna sig hotad. De spelar ju tre anfallare så det är ju inte direkt så att Zlatan går in och tar hans plats i startelvan.

Fantastiska spelare finns ju i hela barcelona så det borde han väl vant sig vid, vid det här laget. Skulle vara att Zlatan kan vara tv/youtubevänlig när han är på det humöret och sno lite uppmärksamhet. Fast det känns ju väldigt fånigt att oroa sig för.
Citera
2009-11-30, 15:57
Medlem
Citat:
Det är nog också en anledning. Zlatan är ny och har en ny spelstil, det kommer dröja innan han sitter 100% i laget och med sina lagkamrater. Xavi och Iniesta är kompletta spelare och gör 9 av 10 gånger ett bättre spelalternativ än vad zlatan skulle göra då han är en striker och går oftast på ett avslut.

Ja, det stör ju det fina spelet om man gör något så vulgärt som att ta ett avslut mitt upp i alla sköna passingar...
Citera
2009-11-30, 16:00
Medlem
heyyoutheres avatar
När Zlatan inte fick fram bollen till Messi vid ett tillfälle igår så visade Messi sitt missnöje. Det är nog inte friktionsfritt mellan de här två stjärnorna men det innebär inte att det är ett stort problem, än mindre att Barca skulle vara tvingade att offra en av de två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in