Citat:
Ursprungligen postat av tjejen08
jag skulle verkligen vilja veta om di leva misshandlat sina *ex* eller inte... mest för att han varit en inspirationskälla för mig. visst han kan vara flummig men han säger även en del vettiga saker.
men jag klarar inte av att ha en person/artist som inspirationskälla om han misshandlar folk...
så hur ska jag göra?? skita i honom eller fortsätta ha honom som inspirationskälla... zinat skrev ju på sin myspace sida på sin blogg att di leva kan vara temperamentsfull, varför skulle hon skriva så ifall han inte gjort nåt?!
ni länkar ju till massa sidor så jag vill länka till en av hans sidor som ni kanske inte sett. ni pratade om det där med att han har ett tempel, man kan boka honom här och läsa om hans *andra* verksamhet.
http://www.spaceflower.net/
Hon skrev så av en anledning ja.
Jag anser att hans verksamhet är väldigt vilseledande. Jag ser det som ett sätt för honom att kanalisera sin egna skit utan att faktiskt ta tag i den. Det är inte konstigare än John Lennon. Påstod sig predika fred och kärlek men gav i själva verket folk inklusive sin egna familj, på käften. Visst har många inspirerats av honom och jag ser inget problem med det. Jag bara har svårt att känna att hans "imagine" är så äkta när jag känner till vad han ställt till med.
Personligen ÄLSKAR jag Massive Attack! Gör fortfarande. Sen vill jag minnas att det för några år sen riktades pedofilianklagelser mot en av medlemmarna, minns inte vilken. Det fick mig inte att sluta älska deras musik.
I ditt fall får du nog se över dina inspirationskällor kan jag nog lugnt råda dig, om det är som du säger om vad som diskvalificerar en person att se upp till...

Hoppas att du hittar nya förebilder som inte misshandlar och manipulerar!