2009-11-17, 13:45
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Du är sanslös, Flinga.
I mina ögon är du själv en invandrare i mitt land. Du kommer hit och snackar en massa skit om Sverige och är otacksam. Du berättar för oss hur vi ska göra.

Att du har missat att det finns en massa rasister i Sverige övergår i mitt förstånd. Du hänger ju på FB. Gå in i I&I-trådarna och få ditt behov stillat. Du får ha vilka åsikter du vill om invandrare, men tänk på du kastar sten i glashus.

Och sedan har vi alla dina andra märkliga åsikter. Din kvinnosyn går inte av för hackor precis. Och hur du tilltalar folk i den här tråden med avvikande åsikter, säger man "fuck you" till folk när man är i din ålder?

Tidigare har du proklamerat din avsky för pressen och ditt "kändisskap". Nu gör du helt plötsligt reklam för dig själv i tråden?

Jag vill inte att DU informerar våra ungdomar. För jag tror inte att DU är rätt man för det! Dina lösningar på det problem som faktiskt existerar, sympatiserar jag inte med. Och det handlar inte om feghet eller manlighet, hade det varit så enkelt så hade problemet redan varit löst.
+99999999999999

Kan inte annat än hålla med, att odla myten om sig själv inför ett 10-tal exalterade fjortisar på Flashback är så djävla fjantigt. Varför bryr sig någon om vad en kriminell avdankad gammal gubbe har att säga om någonting överhuvudtaget?

Linda Rosing tycker väl också att det är "jättejobbigt med all uppmärksamhet" ändå gör hon (liksom Flinga) allt som står i sin makt för att ens namn ska förekomma på så många ställen som möjligt. Bara 10 fjortisar läser vad man skriver och blir imponerade så har man tydligen lyckats!

Jag är så ointresserad av vad gamla dömda brottslingar har att säga att jag knappt läst ett inlägg i denna tråd men kan konstatera att det vore bäst för alla om tråden äntligen fick självdö. Ingen har någonting att lära av dömda återfallsförbrytare och allra minst ungdomar så snälla Rixster lämna dem ifred!
Citera
2009-11-17, 13:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Jag är så ointresserad av vad gamla dömda brottslingar har att säga att jag knappt läst ett inlägg i denna tråd men kan konstatera att det vore bäst för alla om tråden äntligen fick självdö. Ingen har någonting att lära av dömda återfallsförbrytare och allra minst ungdomar så snälla Rixster lämna dem ifred!

Och ändå har du varit inne i den här tråden och måste kommentera hur ointresserad du är av tråden? Har du bekräftelsebehov måhända?
Citera
2009-11-17, 14:00
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Och ändå har du varit inne i den här tråden och måste kommentera hur ointresserad du är av tråden? Har du bekräftelsebehov måhända?
Efter att för 100:e gången sett den ligga på förstasidan kunde jag inte låta bli, dessutom gör jag en god gärning genom att bidra med lite självinsikt.
Citera
2009-11-17, 14:38
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixter
You don't bite the fucking hand that feeds you. If I had it my way the first time some 'asyllsökande person' begåpr ett brott så blir det första planet/båt/tåg tillbaka till ditt eget land. man tar hand om svenskar FÖRST inte främlingar.That's my opinion. if you don't like it fuck you. But i don't think that theres anyone on FB that would dare to say anything aggresive to a foreigner..they would just hand over their wallet and mobil phone without a fight. and that's what pisses me off.

Problemet är att många av brotten i Sverige begås av andragenerationens invandrare. Eftersom de är födda här blir det svårt att skicka ut dem.
Citera
2009-11-17, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Problemet är att många av brotten i Sverige begås av andragenerationens invandrare. Eftersom de är födda här blir det svårt att skicka ut dem.

Det är sant. Och om vi nu ska följa herr Flingas devis här nedan. Hur blir det då, om han själv begår ett nytt brott i Sverige? Han är vad jag förstår inte välkommen tillbaka till USA? Visserligen är han numera svensk medborgare, men han verkar inte "gilla läget" här om man säger så.

Och hans resonemang blir märkligt. När han begick brottet i USA, då var han Amerikansk medborgare och skulle alltså straffas efter deras lagar och regler.
Men han kom plötsligt på att han var Svensk och ville "hem". Skulle han resonerat likadant om situationen var omvänd? Straffen och fängelserna är hårdare i USA så för honom blir nedanstående "tuffa" argument en fördel. Medan det blir en stor nackdel för andra.
Flinga verkar ambivalent i sina känslor angående sitt medborgarskap.

Citat:
You don't bite the fucking hand that feeds you. If I had it my way the first time some 'asyllsökande person' begåpr ett brott så blir det första planet/båt/tåg tillbaka till ditt eget land. man tar hand om svenskar FÖRST inte främlingar.That's my opinion. if you don't like it fuck you. But i don't think that theres anyone on FB that would dare to say anything aggresive to a foreigner..they would just hand over their wallet and mobil phone without a fight. and that's what pisses me off.

Vad som gör mig förbannad Flinga, är att du tror att man är dum i huvudet om man inte värdesätter pengar eller en mobil högre än livet. Svenskar är kanske inte materialister i lika hög grad som amerikaner? Vi inser att det är bättre att gå undan om det kommer fram ett gäng och vill sno vår plånbok, än att börja mucka gräl.

Dessutom tror jag att många svenskar har så pass bra självförtroende att de inte behöver hävda sig med nävarna. Iallafall svenska män i din ålder. Det handlar inte om feghet, utan om mognad och sunt förnuft.
Senast redigerad av Knackback 2009-11-17 kl. 16:11.
Citera
2009-11-17, 15:34
Medlem
Citat:

Dessutom tror jag att många svenskar har så pass bra självförtroende att de inte behöver hävda sig med nävarna. Iallafall svenska män i din ålder. Det handlar inte om feghet, utan om mognad och sunt förnuft.

Word!
Citera
2009-11-19, 00:28
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Kom ihåg att det va inte jag som startade skiten..jag bara började svara på inlägg..som inga andra så kallade kändissar vågar att göra. Jag vill ha skvaller..inte en political discussion.
Kom med nånting eller hål dig till vad ni är.
Citera
2009-11-19, 01:26
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Det är sant. Och om vi nu ska följa herr Flingas devis här nedan. Hur blir det då, om han själv begår ett nytt brott i Sverige? Han är vad jag förstår inte välkommen tillbaka till USA? Visserligen är han numera svensk medborgare, men han verkar inte "gilla läget" här om man säger så.

Och hans resonemang blir märkligt. När han begick brottet i USA, då var han Amerikansk medborgare och skulle alltså straffas efter deras lagar och regler.
Men han kom plötsligt på att han var Svensk och ville "hem". Skulle han resonerat likadant om situationen var omvänd? Straffen och fängelserna är hårdare i USA så för honom blir nedanstående "tuffa" argument en fördel. Medan det blir en stor nackdel för andra.
Flinga verkar ambivalent i sina känslor angående sitt medborgarskap.

Vad som gör mig förbannad Flinga, är att du tror att man är dum i huvudet om man inte värdesätter pengar eller en mobil högre än livet. Svenskar är kanske inte materialister i lika hög grad som amerikaner? Vi inser att det är bättre att gå undan om det kommer fram ett gäng och vill sno vår plånbok, än att börja mucka gräl.

Knackback..jag (först) forstår inte uttrycket mucka gräll.
Explain if you have the time. secondly, the reason that lot's of people get pissed off at me is because I show them how it is to be real in a real world. You..and many of the other people that write in this fantastically amusing forum couldn't survive a week in a texas penetentiary much less 13 years in a box without a window, television, phone calls..you would moan and cry for mamma and then cut your own throat.Du skulle inte palla två veckår jag lovar dig...att se dina medfångar brutalt sparkat ijäll av vaktarna bara fötr att dom inte rakade sig tillräkligt bra/noga
.Vist skriver jag kallt och cynical..i've lived three lifetimes..i've killed several people and sat eating my breakfast (frukost) och ser att en fånge kommer upp bakom mannen som sitter ..hur säger man?..across the table from me..drar ut en hemmagjord kniv och skär halsen av samma person som jag sitter en halv meter ifrån/FRÅN? mig.Vad skulle DU tänka/göra i samma situation..DET är precis vad jag vill att alla ni som älskar att snacka skit om mig tänker på..vad skulle ni göra..skule du kunna klara av resten av din frukost..skulle du börja ropa på 'hjälp'..skulle du pissa på dig själv?
Jag är precis den jag är idag p.g.a. mitt livs erfarenhet..precis som Dig knackbacka..och vad menar du med va du skrev om en man i min 'ålder' (please explain) I don't disrespect anyone, I give people the respect that they deserve. I learned that before I was 5 years old. I wasn't one of those bortskämmda svenska barn som 'kommandererar sina föräldrar när de åker till ICA..'Jag vill ha goodis...JAG VILL HA GOOODIS NUUU'.. Och sen står en stor och stold svensk viking pappa ..och svarar..men..men..lungna ner dig lilla barnet visst jag köper dig vad du vill ha..vill du också ha en ny mobil telefon..jag vet att du är bara 5 år gammal men om du vill att jag bla..bla..bla.. I min värld..jag hade två väldigt bra uppfostrade barn..om de skulle ha 'caused that kind of a screaming play i would simply have taken them out of the store and put them in the car to teach them that that kind of behaviour is unaceptable.
You think i'm a sick son of a botch..att jag är dum i huvudet..kanske ni/du har rätt men va fan kan jag göra om det nu?
I run MUCH deeper then you think. I play with you people..get you mad and then you get mad and argue with each other. It's interesting (rent psychologically) You get mad because I have an American outlook on life.
How old are you knackback (which, by the way in America means a bitch hund ( a female dog don't take it personally).
Anyhow..back to your comment about my 'convenient' citizenship. I've been a Swedish citizen hela mitt liv...MEN min medbörjarskap 'rann ut? under tiden när jag gjorde min militärtjänst under viet nam kriget. (notice the capitalization of Swedish)..i ditt/VÅR eget land använder man inte en stor 'S' för Svensk. Har DU någonsin varit i ett krig Knackback ?Have you or OUR country ever been threatened with a warwhere you would have to actually pick up a weapon..whether a rifle..pistol..bayonet or your bare hands and had to kill another human being for the defence of YOUR country ? I don't think you could do it.
The Vikings did..they terrorized england and other counties beyond our borders..they were feared and respected as cold blooded killers.
Jag är stolt att mitt mellan namn är Viking. Nowdays the 'vikings' of Sweden have little half-grown beards, a fat wife and push around a barn vagn and if they ever get 'jacked -up ' for their plånböker they get down on their knees and just hand it over like a punk would. Knackback..you and at least TRY to say:' NO..take it from me if you can..if you dare to' Are you going to have the same sunt förnuft attitude when someone takes your wallet, mobil phone and then decides to fuck your girlfriend/wife in front of you..would SHE understand your cowardice? Hmmmm?
Förlåt gumman men du vet..jag är en älskare inte en stridare..okay..han knullade dig..det är bara sperma..kom hem jag hjäjper dig tvätta av din fitta Jag, precis som Annika och Mikael ville bli förflyttat till ett fängelse i vårt hemland. Förstår du någonting om 'The Convention of transfer of sentenced persons' ..otherwise called 'The Strassbourg convention' ? read it mister knack in your back. Va då 'kom plötsligt på at jag va svensk'? remember Ronald Reagan...? He signed (or I should say, congress, approved the transfer convention in 1985) NU vill jag höra skvaller om mig inte åsikter tråden handlar om skvaller..eller hur..?
Citera
2009-11-19, 01:33
Medlem
Citat:
Knackback..jag (först) forstår inte uttrycket mucka gräll

Mucka gräl = to be looking for trouble.
Citera
2009-11-19, 02:13
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solo-Lars
Word!
bullshit...that's just an excuse for cowards. Have you ever even had a fight in your life ? Have you ever had to kill someone to keep them from killing you?
I was a middle-weight boxer for 3 years in my 'youth'..(28 wins and 7 losses..not so good but good enough for any bar fight ) the reason that I had to give up the sport was that I always used my right hand too much and I was a 'bleeder' mina ögonbryn/huden där revdes för lätt..men hur som helst.I'm not a youngster anymore, I know that lars.
I'm getting a bit weaker every year. Last year when I turned 58 years old I had a 'bänk-press' på bara 153,5 kilo och jag väger 76 kilo. I'm very 'reality oriented' emotionally, physically...but maybe kind of bad with my 'korta stubin'
But ask anyone that knows me well if they've ever seen me drunk or that i've made a fool of myself at a krog osv . Ask any woman that I've been with in the ten years of 'Sweden'...all of them 20 years or more younger than I am that I've always put a smile on their face.
I take pride in that; neither do I ever kick a man when he's down on the floor..where i've put him.
If he's too weak or too hurt to get up then I just spit on him and walk away. You've never encountered ....nor will you ever meet anything like me in your entire life. Take note of the fact that I said anything..not any one
Those last 10 words can be extrapolated in any way you want
Citera
2009-11-19, 02:42
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Mucka gräl = to be looking for trouble.
Tack katten..min tjej har en svart och vit kattung som ser ut som en liten bandit..sneaky eyes like your cat avatar. Hoppas att du giller katter.
Anyway..jag är faktiskt en kanska blygg person...osynlig när jag väljer att vara så.jag är absolut inte en person som söker bråk men det bara blir så,ibland I livet, att man måste fatta ett beslut när 'saker börjar hända' till Dig (bara dig/ensam) eller någon i din sellskap/sällskap (?) att ställa upp eller springa bort.
Jag är den jag är idag p.g.a. hur jag va uppfostrad.
..Det vet du själv när Du reflekterar tillbaka på ditt liv. Jag 'sprang' ifrån min fars starka händer och föttar sedan jag kunde springa överhuvudtaget.
Sen blev jag trött på det. jag hade minst 3 slagsmåll i skolan varje vecka sedan jag va 8 eller runt där.Vet du varför..hmmm? det finns inte barn-bidrag i America. Om det va så så skulle varje mexicansk eller svart kvinna börja föda barn som fabrik. Visste du at i America många svarta kvinnor 'lånar ut' sina egna barn så att en annan svart granne' som 'Bara' har två barn kan säga : titta jag har 5 barn...alla med olika pappor..alla va 'crack-heads'..jag vet inte var de är/lever eller heter men jag behöver 'welfare' (bidrag) for 5 kids.
ganska smart va?
Jag växte upp fattig..50 talet U.S.A. No big deal.no sympathy needed or asked for. But in the 1850's if you were poor and had n older brother you got HIS clothes when he grew out of them..'Hand me downs' is what it was called. I got mobbad because everyone couls see that I was wearing my olderb brothers clothes..I didn't just look down at the ground and cry...I got into a fight with anyone that fucked with mer*
Citera
2009-11-19, 02:59
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
+99999999999999

Kan inte annat än hålla med, att odla myten om sig själv inför ett 10-tal exalterade fjortisar på Flashback är så djävla fjantigt. Varför bryr sig någon om vad en kriminell avdankad gammal gubbe har att säga om någonting överhuvudtaget?

Linda Rosing tycker väl också att det är "jättejobbigt med all uppmärksamhet" ändå gör hon (liksom Flinga) allt som står i sin makt för att ens namn ska förekomma på så många ställen som möjligt. Bara 10 fjortisar läser vad man skriver och blir imponerade så har man tydligen lyckats!

Lupos/Lupus..När götr jag reklam för mig själv? Det bara hände att P4 sen P1 och sen TV4 ville ha mig med i deras sändindingar senaste dagarna..som jag får inte 50 öre för. De skickar en taxi till uppsala..kör mig till vilken stidio jag ska vara på/med och sen kör de mig hem.
That's it. Ingen betallt alls...ring och fråga om du uinte tror mig..eller kanske du kan komma ihåg själv hur mycket du fick betallt senaste gång du vad med en soffa program eller..?? Nån annan media?Jag får min inkomst från mina föreläsningar..mest är det inför Kriminalvården och förvånadsväkande..försvaret som 'hyr' min livs erfarenhet för väldigt bra betallt. Om försvaret och kriminalvården tror så mycket på vad jag har att säga/lära de så måste du börja förstå att jag är inte pucko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in