Problemet är att många av brotten i Sverige begås av andragenerationens invandrare. Eftersom de är födda här blir det svårt att skicka ut dem.
Jag förstår vad Du säger/menar. men alla som läser mina inlägg måste okså fördta att när jag kom till sveige gick jag på SFI (svenska för invandrare) samma såm alla invandrare. Sen skaffade jag ett jobb och min första lägenhet i juli 2000..efter jag hade varit i landet 4 månader. Folk borde förstå..men knappast på FB ..att ALLA mina 'åsikter/tankar runt utläningar kom från vanliga arbetare jklass svenskar som jag jobbade med. Jag visste ingeting när jag kom hit om hatet som nästan varje svensk har mot 'dagens' invandrare. Jag har jobbat för Uppsla kommun i Gränby, Stenhagen, eriksberg osv. farliga fritidsgårder som 'svennar' vägade inte jobba kvar längre. Många invandrare jobbar hårdare en svenskar gör. jag har respekt för det och de..jag måste vara så o-svensk att ni inte fattar ibland vad jag skriver/säger p.g.a. era egna fördomar.
RICK'S åsikt är så här..och nästan ALLA mina invandare ungdomar visste det..och agreed with it..Det är ingenting fel med en multikulturel samhälle..människor kommer till Sverige p.g.a. att de kan inte leva på ett bra sett i deras land. Skit jobbigt måste det vara eller hur? Svensl politik säger att ett viss antal utlänninghar/foreigners får komma hit om de ..hur sägar man..'fits the right criteria' OCH att dom gör rätt för sig själva..lara svenska..skriva svenska..vet om Sveriges kultur och glöm inte tvättstuga reglerna!!! Men all kidding aside..you HAVE to agree with me when I say that Swedes..real biological Swedes..should not have to be afraid of going on the tunnelbanan p.g.a. risken för en svesnsk tjej att bli våldtagen är HÖGST i Södertälje. Högst risk att en svesnk blir rånad på deras plånbok/väska eller mobilen ligger i Tensta..Rinkeby. Det vad jag just skrev kommer från polisens statistik sdå bli inte ärg på mig..alla vet det men min fråga till alla ni på FB that want to give me a hard time is this: varför skulle en person som Sverige har redatt från att leva i en krig zon vill göra så till nationen/medborgare av landet som ger de bidrag och allt de behöver att leva..varför gör dem så ??Ge mig en klok förkklarning, okay?
Precis det är ju det man tänker på i en isoleringscell och oviss framtid, jag begriper inte varför han inte fixa ett nobelpris samtidigt, tiden fanns ju.
Alla böker som fanns på alla anstalter var typ, Myrorna böker' donated. Man hade en hel ..hur säger man..uppsatts av encyclopedia men de va 10-15 år gammla. jag läste allt jag kunde om sverige som Ud och konsulatet skickade till mig men det va mest stistik..hur många invånare..export7import. Ingenting som geography. Jag trodde att Sverige hade höga berg och sånt. Om Du/Ni tror att någon i u.s.a. vet om Sverige så måste ni tänka igen, Intresant nog är det 'mandatory' att Svenskar måste lära sig engelska från va...tredje klasen eller kanske senare men ändå..engelska i sverige? varför då..kan någon ge mig ett svar. kanske på grund av att engelska är den viktigaste språk i sol systemet ? jag vet inte ..jag är bara en invandrare från argentina som..på något sett..blev svensk några år efter slutet av andra världskriget.
Vi gjorde det flesta av er efter krigets slut? bara nyficken..kanske ni på FB kan ge mig lite grundläggande kunskapar om sveriges historia..typ, när alla Romer behövde vara sterilaserade..och på 60 talat på framsidan av Göteborgs Post...*Nu måste det vara slut med flygtinginvasionen'..och många av er kallar mig rasist ALLA personer ar rasistisk på ett eller annat sett. Om ni hade skolor i sverige som va inte rädd att lära folk vad man kan lära i nästan alla länder i världen: physical social and behavioral anthropology..kanske då skulle ni kunna börja första att man skriver inte till mig och säger 'om man bor i en glas hus skall min inte kasta stenar'
That doesn't apply to me. i tell the truthy,the whole truth. It's not my fault that most of the peopope on FB are under 24 years old och 'orkarkade' inte plugga bettre en de skulle ha gjort.
Jag vill att ALLA Svenskar skall vara stolta att vara Svenskar..precis som Syrianer och Indianer, och Bulgariska folk osv. är STOLTA att vara vem de är. jag har respekt för det..men skit i mig..jag bara lägger några timmar ut och leker med er så jah kan få en bettre 'bild' av mitt hemland..och så polisen kan läsa vad jag sägar och tycker.
Jag faktiskt känner en polis som jobbar med 'Nova gruppen' in Stockholm visst vet ni vem dem är?...och han har sagt att allt jag skriver blir noterad.
En sista snabb fråga..nånting jag har svårt att förstå när det gäller FBV..varför gömmer så passs många av er med ett falskt namn
Sluta hyckla. Så fort du sätter foten i en tv- eller radiostudio gör du på sätt och vis reklam för dig själv. Om du får pengar eller inte är knappast relevant. Ditt namn kommer upp i rampljuset, vilket i sin tur leder till fler sålda böcker och fler bokade föreläsningar. Där har du pengarna.
Jag säger inte att det är fel - verkligen inte. Det är snarare väldigt smart. Men det blir ganska löjligt om du ska sitta här och påstå att du inte medverkar i media för egen vinnings skull. Varför gör du det annars? För att vara snäll?
Han berättar om lådor med tidningartiklar, alla ggr han medverkat i radio/TV och ber flera personer i tråden att titta på honom i TV4 imorgon kl 7.40
(i morse).
Nog verkar han ha blivit medie- och kändiskåt alltid.
Inget hade han att säga i Nyhetsmorgon heller.
Glenessa...man får en väldigt begränsat tid. De ringde till mig och frågade om jag skulle kunna ställa upp. varför jag askrev det på FB har inget som fann helst att göra med nånting annat en att folk som läser tråden har aldrig sett mig så jag ville bara säga..här är jag onm du vill se din protagonist. that's all. Va inte så vapid, kvuinna.
Jag vill höra skvaller..SKVALLER. va det som startadwe tråden länge..för länge sen med bögen somskrev in förstainläggt. ..var försvann han till..har ingen tänkt på det?? Hmmm? För sista gängen jag är inte kändiskåt..jag har haft mera 'media' i mitt liv en jag står ut med. jag får inte någonting som helst från det.Jag började svara på era inlägg p.g.a. hur fel ni hade hela tiden. jag har hittat 13 personer som har skrivit skit/löngner om mig..nästan till punkt av förtal. de finns inte längre på FB. Gå tillbaka till första sidan och se..titta..läsa ...tänka lite.
Jag äör medvetan att det finns en moderator för nästan varje ämmne/ämne? eller hur? mitt råd/åsikt till honom skulle vara'stäng ner hela tråden..ingen kan komma upp med skvaller eller våga skriver deras riktiga namn under deras avatar..fär för inte...Ni kan inte väll vara folk som gilar att snaka skit bakom en persons rygg och nästa dag klappa de på ryggen och fråga hur det stor till med dem?
Nej, Svenskar är konflikt rädda..lever under en Dansk författares åsikt om hur man ska leva sitt liv..den så kallade 'jantelagen' Livet er en enkel resa..ta chanser--våga bli bäst och göra dit bästa i allt du gör och va stolt över vad du åsterkommer. Den flesta Svenskar (nästan alla karrar) kan vara hur stolt som helst över en fotbåll spelare..hockey spelare.osv. DÅ OCh BARA DÅ blir en Svennis stolt..stollt över en person som springer och svettar och har inte ens Svenskt urrsprung,,men,,men.. igen har jag sagt för mycket, Men om en mod skulle bara stänga ner tråden så jan det bkli l'ttare för mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Sluta hyckla. Så fort du sätter foten i en tv- eller radiostudio gör du på sätt och vis reklam för dig själv. Om du får pengar eller inte är knappast relevant. Ditt namn kommer upp i rampljuset, vilket i sin tur leder till fler sålda böcker och fler bokade föreläsningar. Där har du pengarna.
Jag säger inte att det är fel - verkligen inte. Det är snarare väldigt smart. Men det blir ganska löjligt om du ska sitta här och påstå att du inte medverkar i media för egen vinnings skull. Varför gör du det annars? För att vara snäll?
Ja, precis..om det inte är svårt för dig att förstå. jag ställer upp för Rotary flera gånger i året..ingen betallnig alls. Va jag värkligen vill ha..göra..men även ashberg och andra har sagt ått mig..är ett eget program. bara en sassong. Folk skickar in frågor till mig..jag ger inte bara MINA åsikter men åsikter som folk kommer upp till mig och berättar..och det händer väldigt ofta. kan du inte säga nånting om sukvården nästa gång de har dig på programmet osv. Men, tyvärr så har dem frågor redo opch jag har en klocka att titta på brevid kameran och jag får helt enkelt inte ..överskrida? tiden jag får att svara. Så är det. men tänk hur roligt ett sånt program skulle vara ! Kanske jag kan ha Anna Anka med som moderator? jah måste sova . hej då tills helgen alla mina snälla människör.
En lite annorlunda fråga, men finns det något du saknar ifrån fängelset? Och sen undrar jag samma sak om det finns något med USA i helhet som du saknar?
Best regards SB87
God Jul föresten
Tack för frågan..jag faktiskt saknar maten vi fick. Very basic southern slave food. Pinto böner, cornbread, fried chicken, gritts.Varje morgon fick man 3 pankakor (intr de tunna som ni har här..men DEM är bäst(svenska pannkakor)
havre grött, biscuits, gravy, bacon, sausage (lite som prins korvar) 2-3 stekta ägg. Jag saknar inget annat om America. Jag har sett undersidan, u.s.a. är farligt. Sverige är lite naive men de flesta svenskar är rätt snälla och renna gemfört med Amerikanare
Glenessa...man får en väldigt begränsat tid. De ringde till mig och frågade om jag skulle kunna ställa upp. varför jag askrev det på FB har inget som fann helst att göra med nånting annat en att folk som läser tråden har aldrig sett mig så jag ville bara säga..här är jag onm du vill se din protagonist. that's all. Va inte så vapid, kvuinna.
Jag vill höra skvaller..SKVALLER. va det som startadwe tråden länge..för länge sen med bögen somskrev in förstainläggt. ..var försvann han till..har ingen tänkt på det?? Hmmm? För sista gängen jag är inte kändiskåt..jag har haft mera 'media' i mitt liv en jag står ut med. jag får inte någonting som helst från det.Jag började svara på era inlägg p.g.a. hur fel ni hade hela tiden. jag har hittat 13 personer som har skrivit skit/löngner om mig..nästan till punkt av förtal. de finns inte längre på FB. Gå tillbaka till första sidan och se..titta..läsa ...tänka lite.
Jag äör medvetan att det finns en moderator för nästan varje ämmne/ämne? eller hur? mitt råd/åsikt till honom skulle vara'stäng ner hela tråden..ingen kan komma upp med skvaller eller våga skriver deras riktiga namn under deras avatar..fär för inte...Ni kan inte väll vara folk som gilar att snaka skit bakom en persons rygg och nästa dag klappa de på ryggen och fråga hur det stor till med dem?
Nej, Svenskar är konflikt rädda..lever under en Dansk författares åsikt om hur man ska leva sitt liv..den så kallade 'jantelagen' Livet er en enkel resa..ta chanser--våga bli bäst och göra dit bästa i allt du gör och va stolt över vad du åsterkommer. Den flesta Svenskar (nästan alla karrar) kan vara hur stolt som helst över en fotbåll spelare..hockey spelare.osv. DÅ OCh BARA DÅ blir en Svennis stolt..stollt över en person som springer och svettar och har inte ens Svenskt urrsprung,,men,,men.. igen har jag sagt för mycket, Men om en mod skulle bara stänga ner tråden så jan det bkli l'ttare för mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Ok, då är det väl som du skriver, men det är ju frivilligt att medverka i media, varför gör du det då, om du hatar det?
Jag har själv medverkat i TV flera ggr, så jag vet hur det går till, men det gäller ju att vara medveten om varför man gör det och att förbereda noga vad man ska säga, sina argument, på den korta tid man får.
Jag är definitivt inte konflikträdd.
Ang. att alla "gömmer sig bakom falska namn" är det så det fungerar på Flashback, människor medverkar under signaturer för att kunna skriva fritt ur hjärtat. Det är bra tycker jag, även om mycket skit skrivs så är även mycket väldigt intressant. Det skulle inte vara så öppet om människor inte var anonyma, that´s how it is.
Det är även förbjudet att ange någon annans riktiga identitet, även om man vet den, enligt Flashbacks regler.
Om man vill skriva under sitt rätta namn finns det ju bloggandet, kanske något för dig, då kan du ju kommucicera med dina fans också.
Mvh/G.
Senast redigerad av Glennessa 2009-11-19 kl. 08:23.
Knackback..jag (först) forstår inte uttrycket mucka gräll.
Explain if you have the time. secondly, the reason that lot's of people get pissed off at me is because I show them how it is to be real in a real world. You..and many of the other people that write in this fantastically amusing forum couldn't survive a week in a texas penetentiary much less 13 years in a box without a window, television, phone calls..you would moan and cry for mamma and then cut your own throat.Du skulle inte palla två veckår jag lovar dig...att se dina medfångar brutalt sparkat ijäll av vaktarna bara fötr att dom inte rakade sig tillräkligt bra/noga
.Vist skriver jag kallt och cynical..i've lived three lifetimes..i've killed several people and sat eating my breakfast (frukost) och ser att en fånge kommer upp bakom mannen som sitter ..hur säger man?..across the table from me..drar ut en hemmagjord kniv och skär halsen av samma person som jag sitter en halv meter ifrån/FRÅN? mig.Vad skulle DU tänka/göra i samma situation..DET är precis vad jag vill att alla ni som älskar att snacka skit om mig tänker på..vad skulle ni göra..skule du kunna klara av resten av din frukost..skulle du börja ropa på 'hjälp'..skulle du pissa på dig själv?
Jag är precis den jag är idag p.g.a. mitt livs erfarenhet..precis som Dig knackbacka..och vad menar du med va du skrev om en man i min 'ålder' (please explain) I don't disrespect anyone, I give people the respect that they deserve. I learned that before I was 5 years old. I wasn't one of those bortskämmda svenska barn som 'kommandererar sina föräldrar när de åker till ICA..'Jag vill ha goodis...JAG VILL HA GOOODIS NUUU'.. Och sen står en stor och stold svensk viking pappa ..och svarar..men..men..lungna ner dig lilla barnet visst jag köper dig vad du vill ha..vill du också ha en ny mobil telefon..jag vet att du är bara 5 år gammal men om du vill att jag bla..bla..bla.. I min värld..jag hade två väldigt bra uppfostrade barn..om de skulle ha 'caused that kind of a screaming play i would simply have taken them out of the store and put them in the car to teach them that that kind of behaviour is unaceptable.
You think i'm a sick son of a botch..att jag är dum i huvudet..kanske ni/du har rätt men va fan kan jag göra om det nu?
I run MUCH deeper then you think. I play with you people..get you mad and then you get mad and argue with each other. It's interesting (rent psychologically) You get mad because I have an American outlook on life.
How old are you knackback (which, by the way in America means a bitch hund ( a female dog don't take it personally).
Anyhow..back to your comment about my 'convenient' citizenship. I've been a Swedish citizen hela mitt liv...MEN min medbörjarskap 'rann ut? under tiden när jag gjorde min militärtjänst under viet nam kriget. (notice the capitalization of Swedish)..i ditt/VÅR eget land använder man inte en stor 'S' för Svensk. Har DU någonsin varit i ett krig Knackback ?Have you or OUR country ever been threatened with a warwhere you would have to actually pick up a weapon..whether a rifle..pistol..bayonet or your bare hands and had to kill another human being for the defence of YOUR country ? I don't think you could do it.
The Vikings did..they terrorized england and other counties beyond our borders..they were feared and respected as cold blooded killers.
Jag är stolt att mitt mellan namn är Viking. Nowdays the 'vikings' of Sweden have little half-grown beards, a fat wife and push around a barn vagn and if they ever get 'jacked -up ' for their plånböker they get down on their knees and just hand it over like a punk would. Knackback..you and at least TRY to say:' NO..take it from me if you can..if you dare to' Are you going to have the same sunt förnuft attitude when someone takes your wallet, mobil phone and then decides to fuck your girlfriend/wife in front of you..would SHE understand your cowardice? Hmmmm?
Förlåt gumman men du vet..jag är en älskare inte en stridare..okay..han knullade dig..det är bara sperma..kom hem jag hjäjper dig tvätta av din fitta Jag, precis som Annika och Mikael ville bli förflyttat till ett fängelse i vårt hemland. Förstår du någonting om 'The Convention of transfer of sentenced persons' ..otherwise called 'The Strassbourg convention' ? read it mister knack in your back. Va då 'kom plötsligt på at jag va svensk'? remember Ronald Reagan...? He signed (or I should say, congress, approved the transfer convention in 1985) NU vill jag höra skvaller om mig inte åsikter tråden handlar om skvaller..eller hur..?
Jag har förstått att du är en hårding.
I min värld är dock de som inte hela tiden måste hävda hur stora, starka och tuffa de är, de tuffaste typerna. De som tjatar om det hela tiden, verkar inte tro på det sjäva, utan måste övertyga sig själva och andra.
Det är mycket möjligt att jag inte skulle klara av ett amerikanskt fängelse så som du har gjort. Men det kommer jag aldrig få veta, eftersom jag aldrig kommer att sätta mig i en sådan situation så att jag hamnar i fängelse överhuvudtaget. Å andra sidan, så tror jag att människan är starkare än den tror och klarar av mer än den tror.
Flera med mig i tråden anser att omständigheterna till din dom är oklara.
Själv tycker jag också att du är lite makaber när du upprepar hur många du tagit livet av i tråden. Som om det skulle vara en merit?
Det är lite märkligt att just du uttalar dig om barnuppfostran. Mig veterligen har du själv varit en högst frånvarande pappa till dina egna barn. Och de (unga) tjejers barn du varit extrapappa till, har bara varit korta perioder. Det gör knappast någon expert.
Sedan skriver du att du "leker" med skribenterna på FB. Kanske "leker" vissa av dem med dig också.
Och så till din slutkommentar.
Det är väl ändå en j-vla skillnad på en våldtäkt och om någon vill sno min plånbok?! Sedan begriper väl vem som helst att allt handlar om situationen osv. Är jag helt ensam på en öde plats, och det kommer ett gäng på 5-6 stöddiga grabbar. Så är det lite skillnad gentemot om jag är bland folk och en ensam man kommer.
Jag ska ge dig ett rätt dock. Det Svenska rättsamhället är alldeles för mesiga mot både sina egna och invandrare. Och lilla Sverige behöver inte vara hela världens samvete. Men om jag förstått dig rätt? Så tycker du att varje Svensk ska ut på stan och lösa problemet med knytnävarna, annars är vi fegisar? Själv tycker jag bara att den "lösningen" ökar problemen. Lösningen finns att hitta på högre nivåer.
(Jag skriver Svensk med stort S, för jag är patriot )
Senast redigerad av Knackback 2009-11-19 kl. 10:07.
bullshit...that's just an excuse for cowards. Have you ever even had a fight in your life ? Have you ever had to kill someone to keep them from killing you?
I was a middle-weight boxer for 3 years in my 'youth'..(28 wins and 7 losses..not so good but good enough for any bar fight ) the reason that I had to give up the sport was that I always used my right hand too much and I was a 'bleeder' mina ögonbryn/huden där revdes för lätt..men hur som helst.I'm not a youngster anymore, I know that lars.
I'm getting a bit weaker every year. Last year when I turned 58 years old I had a 'bänk-press' på bara 153,5 kilo och jag väger 76 kilo. I'm very 'reality oriented' emotionally, physically...but maybe kind of bad with my 'korta stubin'
But ask anyone that knows me well if they've ever seen me drunk or that i've made a fool of myself at a krog osv . Ask any woman that I've been with in the ten years of 'Sweden'...all of them 20 years or more younger than I am that I've always put a smile on their face.
I take pride in that; neither do I ever kick a man when he's down on the floor..where i've put him.
If he's too weak or too hurt to get up then I just spit on him and walk away. You've never encountered ....nor will you ever meet anything like me in your entire life. Take note of the fact that I said anything..not any one
Those last 10 words can be extrapolated in any way you want
Mannen har flera VM-guld i självförtroende.
Borde kanske kvala till VM i självinsikt 2010?
... But i don't think that theres anyone on FB that would dare to say anything aggresive to a foreigner..they would just hand over their wallet and mobil phone without a fight. and that's what pisses me off.
Det kan du ju inte gärna ha en aning om; du kan bara anta, hoppas eller gissa, eller vad det nu är du sysslar med! Ändå ska du hävda det som om det vore ett faktum, och reta upp dig och gnälla över det som vore det ett faktum.
Hello Rick !
Some questions for you
1. If I had been jailed at a high security prison in the US and wanted to "mind my own business", not joined any gang and just kept my ass and mouth out of everything and also told everyone that "I do not want to cause or have any problems, I just want to do my time in peace and get back to life". What would have happend?
2. How is everything with your health?...I keep my fingers crossed.
3. Do you believe that the death penelty, in any respect, keeps murder rate at a lower level?
4. Were some of your old "Arian Gang" in prison racist for real?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!