2009-11-05, 23:57
Medlem
rooobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikzel
Tycker inte Södermalm är så fint som många säger. Jag bor vid Skanstull och här är det dystert med alla alkisar och förlorare. För att inte tala om Södra station.

Håller med, söder är ett skitställe med massa alternativa idioter, alkisar och fylla. Har sett två pers blivit misshandlade vid björns trädgård och där är jag inte ofta.

Själv tycker jag man ska bosätta sig på essingeöarna, finns väldigt fina lägenheter där. Det kanske inte uppfyller dina krav men där är det lugnt å fint iaf.
Citera
2009-11-06, 01:10
Medlem
serbers avatar
Sickla ön ute i Nacka alt Saltisjöbaden men då är det sämre kommunaltrafik mot stan då dom bara har tåget jämfört med typ 20 busslinjer som går fram till natten på gamla Värmdövägen.

För att nämna några bra områden: Allt som ligger i närheten utav Gamla Värmdövägen från bron där Nacka börjar till Skurubron där Sickla Ön slutar.
Saltis: Igelboda och utåt i Saltis, Innan det är det villa områden och Fiskis som i det här fallet får klassas som ghetto.
Längre ut i Nacka: Björknäs, Orminge även om en del ghettostämplat det.
Detta är baserat på över 20år i Nacka

Söder verkar ha gått ner sig rejält, skulle jag bosätta mig där hade jag nog valt Mariatorget för Skanstull och Medis är inge trevligt imo.

Essinge öarna är riktigt trevliga och gemytliga, var hos en bekant där och det var verkligen lugnt och fint.
Senast redigerad av serber 2009-11-06 kl. 01:18.
Citera
2009-11-06, 15:46
Medlem
stiggelols avatar
nu lär jag ju bli rätt stekt men tycker kista är rätt "fint". helt okej alltså, så länge du bor rätt. runt kista gallerian(typ från där gallerian börjar sett från husby upp till den hyfsat stora korsningen en bit efter gallerian). husby som ligger 100m längre bort är däremot inte okej (bott där själv, funkar men.. aa..) så du är ju rätt omringad av skit, men just där du bor är det fint.
Senast redigerad av stiggelol 2009-11-06 kl. 15:48.
Citera
2009-11-06, 22:04
Medlem
pikzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiggelol
nu lär jag ju bli rätt stekt men tycker kista är rätt "fint". helt okej alltså, så länge du bor rätt. runt kista gallerian(typ från där gallerian börjar sett från husby upp till den hyfsat stora korsningen en bit efter gallerian). husby som ligger 100m längre bort är däremot inte okej (bott där själv, funkar men.. aa..) så du är ju rätt omringad av skit, men just där du bor är det fint.

Bra timing, knivmord i Kista Galleria idag.
Citera
2009-11-07, 02:20
Medlem
Citat:

Snopet!
Men det har varit ett mord i Tyresö Centrum också och ingen kan väl ärligt kalla Tyresö läskigt?
Citera
2009-11-07, 10:59
Medlem
serbers avatar
Citat:

Shit en kille vart nersparkade för 3år sen på Norrmalms torg!!!! Aldrig bosätta sig nära Östermalm då det bara bor gangsters där.

En snubbe vart avrättad när han skulle in i sin bil några hundra meter från mitt hem för kanske 10år sedan men det är ett lugnt område
Citera
2009-11-07, 20:13
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Shit en kille vart nersparkade för 3år sen på Norrmalms torg!!!! Aldrig bosätta sig nära Östermalm då det bara bor gangsters där.

En snubbe vart avrättad när han skulle in i sin bil några hundra meter från mitt hem för kanske 10år sedan men det är ett lugnt område
Synd bara att Norrmalmstorg inte tillhör Östermalm.
Citera
2009-11-11, 13:39
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Synd bara att Norrmalmstorg inte tillhör Östermalm.
Sant men det handlar om meter, stor skillnad på Rinkeby och Tensta förutom namnet?
Citera
2010-03-04, 23:18
Medlem
Hur är det med Salem nuförtiden, tänker främst på Söderby.
Citera
2010-03-05, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Hur är det med Salem nuförtiden, tänker främst på Söderby.

Hela orten/kommunen är hur lugnt och fint som helst. Hade sämre rykte på 90-talet. Det är väl isåfall trevåningshusen som ligger på promenadavstånd till centrum som är det sk "ghettot" i Salem. Men även där är det lugnt och tryggt. Det enda du behöver bekymra dig om är moppe åkande svenska ungdomar

Salem är inte lättaste stället att skaffa bostad på heller då det övervägande är en villa förort
Citera
2010-03-06, 11:15
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Tycker inte Södermalm är så fint som många säger. Jag bor vid Skanstull och här är det dystert med alla alkisar och förlorare. För att inte tala om Södra station.

Söder är kanske aningen för stort för att generalisera på det sättet, jag bor på Mariaberget som är hur fint som helst och jag skulle aldrig vilja bo någon annanstans. Däremot jobbar jag nere vid Skanstull, riktigt dystert ställe.
Citera
2010-05-31, 00:40
Medlem
Tzar_xs avatar
Har suttit och läst igenom ett antal sidor och har fått mig en liten uppfattning om hur det ser ut.

Det är nämligen så att jag och damen är klara med våra universitetsutbildningar i Linköping nu till årskiftet och vi båda har jobb på g i stockholm. Det vi har tänkt oss är en bodstadsrätt i nåt sjysst område. Då vi båda ska jobba ganska centralt så vill vi inte bosätta oss för långt ut.

Så vad har ni för förslag, hur skulle ni välja i vår situation? Vi kommer båda vara bra avlönade och vi har tänkt oss en bodstadsrätt. Nu har jag knappt varit i stockholm och vet således inte hur lång tid det tar att ta sig in till stan från de olika områdena, men mer än 45 min på pendeln/tunnelbanan är inte så intressant. Ett område med lite grönområden vore guld värt så att det inte bara är betong så långt ögat når. Sedan ska det givetvis inte vara något ghetto med afrikaner och dylikt springandes runt i varje hörn

Tacksam för hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in