2009-09-16, 18:55
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lånar tråden i samma syfte.

Var skall man förlägga ett gott julbord i götet?

Inga alternativa julbord såsom fisk/skaldjur, thia, eller ngt annat , utan ett traditionellt svenskt julbord.
Citera
2009-09-16, 20:57
Medlem
eskims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Inga alternativa julbord såsom fisk/skaldjur, thia, eller ngt annat , utan ett traditionellt svenskt julbord.

Utan tvekan Palace!
Käkade där för ett par år sen o maken till julbord har jag aldrig sett! De hade fan allt o lite som en människa kan kräva på ett julbord.

Kolla med de, eftersom det var ett par år sen jag käka där så är det bra om de specar vad de serverar så du inte går på en nit. Det kan ju ha hänt en del sen jag var där.
Citera
2009-09-17, 13:32
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:

Sjömagasinets julbord är riktigt traditionellt, på gränsen till tråkigt. Och rätt dyrt, inget fel på kvaliteten men för det höga priset hade jag förväntat mig mer.

Fiskekrogen har allt traditionellt plus en del fisk och skaldjur. Riktigt fräscht då jag åt där för några år sedan.

Tydligen skall Novotel ha det största utbudet, har aldrig varit där själv men de brukar vara omskrivna i tidningarna för just storleken på julbordet.

Undvik Trädgårns julshow, showen brukar vara bra men maten är under all kritik.
Senast redigerad av Riff-Ralf 2009-09-17 kl. 13:37.
Citera
2009-09-17, 13:33
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
För små portioner där...

Åfan? Brukar bli mätt men jag tar å andra sidan alltid minst två rätter och en vinare till det.
Citera
2009-09-17, 14:55
Medlem
Logopedens avatar
Mitt val hade stått mellan 28+, Basement och Thörnströms - i den ordningen.
Citera
2009-09-18, 19:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
Tack för alla tips.
Citera
2009-10-17, 16:53
Medlem
rayraviolis avatar
Nån som har ett tips på bra Göteborgskrog för en avslappnad lördagskväll? Allt är av intresse, men gärna ett ställe som sticker ut på ett bra vis. Inget stifft, hellre ett enkelt ställe med överraskande bra kök. Bra öl är ett plus men inget krav.
Citera
2009-11-01, 16:11
Medlem
Nu kom jag precis tillbaks från göteborg. 2 goda restauranger åt vi på som jag verkligen kan rekommendera. Brasserie Lipp, där åt vi i fredagskväll. Lite högljutt men det får man räkna med när det var afterwork i andra änden av restaurangenn. Fantastisk god mat, jag valde deras menyförslag som var toast skagen, entrecote och crème brûlé. Helt underbart. 465:- tycker jag också var ett humant pris. På lördagskvällen åt på LaGondola, alldeles fullt med folk och det brukar ju vara ett bra tecken. Och det var det också, en fin lasagne som var bakad i sin egen form och god kladdkaka till efterätt. Två mycket bra restauranger jag kan rekommendera.
Citera
2009-11-01, 18:11
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Nån som har ett tips på bra Göteborgskrog för en avslappnad lördagskväll? Allt är av intresse, men gärna ett ställe som sticker ut på ett bra vis. Inget stifft, hellre ett enkelt ställe med överraskande bra kök. Bra öl är ett plus men inget krav.

Här är epilogen: Det blev The Rover på Andra långgatan. Bra öl och riktigt maffiga burgare. Trevlig personal. Helt ok om man vill ha nåt enkelt.
Citera
2009-11-02, 11:36
Medlem
Citat:

Då ska du boka in "Jungman Jansson" vid Önnereds Brygga. Klart bästa julbordet i fråga om utbud, kvalitet och storlek.

Har du lite lägre krav på maten så välj Rest Ruckmans på Nya varvet, bra underhållning med Peter Apelgren & Co.
Citera
2012-05-13, 17:26
Medlem
Lyfter den här tråden. Jag ska till Göteborg i sommar, vi är tre personer som ska äta och vi vill äta på ett ställe som har både fisk och bra kötträtter. Det får gärna vara ett ställe som typ Dubliners. Vi ska på konsert så det vore kul om det var ett ställe som spelar musik och där det känns som att det är "någonting på gång". Det ska helst ligga rätt centralt och inte vara alltför dyrt, med alltför dyrt menar jag priser över 250 kr för en varmrätt.
Citera
2012-05-26, 08:25
Medlem
ddf66s avatar
Barrique
http://www.barrique.nu/barrique.asp

Centralt på parallellgata till Avenyn.
Menyer som komponeras tillsammans med viner.

Käket var klart över förväntan med tanke på priset när man jämför med de finaste krogarna i stan.
Halva priset jämfört med Sjömagasinet + att man slipper betala för taxi från centrala stan.
Liten lokal med ett fåtal sittplatser och mysigt.

Trevlig avslappnad personal utan den överspända presentationen av maten som vi upplevt på andra finkrogar i Göteborg.

Enda minuset var att det var aldeles för lite kolhydrater på tallriken, mer potatis tack.
(inget vi dock påtalade för personalen så vi kanske kunde fått mer)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in