2012-05-28, 03:12
Medlem
Flycktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
Barrique
http://www.barrique.nu/barrique.asp

Centralt på parallellgata till Avenyn.
Menyer som komponeras tillsammans med viner.

Käket var klart över förväntan med tanke på priset när man jämför med de finaste krogarna i stan.
Halva priset jämfört med Sjömagasinet + att man slipper betala för taxi från centrala stan.
Liten lokal med ett fåtal sittplatser och mysigt.

Trevlig avslappnad personal utan den överspända presentationen av maten som vi upplevt på andra finkrogar i Göteborg.

Enda minuset var att det var aldeles för lite kolhydrater på tallriken, mer potatis tack.
(inget vi dock påtalade för personalen så vi kanske kunde fått mer)

Tyckte maten var skitäcklig där, överpris var det också!
Citera
2012-05-28, 09:22
Medlem
Marlboromans avatar
http://www.restaurangkometen.se/?pageName=lunch

Dom var schyssta förr iaf.

Eller sjömagasinet som någon annan föreslog.
Citera
2012-06-07, 21:56
Medlem
Quadpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
http://www.restaurangkometen.se/?pageName=lunch

Dom var schyssta förr iaf.

Eller sjömagasinet som någon annan föreslog.

Kometen är en speciell men dock mycket bra Restaurang. Utsökt mat, bra portioner och härlig stämning. Ägs av Leif Mannerström sedan några år tillbaka. Mitt favoritställe i stan - utan att tveka.

En huvudrätt kostar mellan 2-300kr - dock värt varenda krona!
Citera
2012-06-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Var skall man förlägga ett gott julbord i götet?

Inga alternativa julbord såsom fisk/skaldjur, thia, eller ngt annat , utan ett traditionellt svenskt julbord.

Jag har varit på Palace och jag måste säga att det var typ det vidrigaste julbordet jag varit med om. Stökigt, bullrigt, kladdigt, ingen luft, äckliga uppläggningar, söliga kantiner... Aldrig mer. Påminde lite om julbordet i Sunes jul, fast i kubik. Jag kan rekommendera Gunnebo Slotts julbord, helt fantastiskt! Genuint svenskt, ekologiskt och nyskapande men ändå traditionellt. Jag gillade att nästan allt serverades i tapasform, mycket fräsch och snyggt. De serverar sitt julbord som jullunch också för ungefär halva priset, hett tips. Aldrig varit så mätt och nöjd med mat och service på ett julbord. Boka tidigt.
Citera
2012-10-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quadpower
Kometen är en speciell men dock mycket bra Restaurang. Utsökt mat, bra portioner och härlig stämning. Ägs av Leif Mannerström sedan några år tillbaka. Mitt favoritställe i stan - utan att tveka.

mmm kometen, jättemysigt och gott!
Citera
2012-10-31, 22:05
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
Rånar tråden! Ska bjuda på födelsedagsmiddag på måndag. En bra restaurang med schyst vegetariska alternativ där huvudrätter går på under 200 kr. Ska också bjuda på bio och tänkte göra en grej genom att gå på Danilo vid Bergakungen men det var dyrt och verkade inte ens speciellt. Alla tips uppskattas!
Citera
2012-11-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Guldstjärn
Rånar tråden! Ska bjuda på födelsedagsmiddag på måndag. En bra restaurang med schyst vegetariska alternativ där huvudrätter går på under 200 kr. Ska också bjuda på bio och tänkte göra en grej genom att gå på Danilo vid Bergakungen men det var dyrt och verkade inte ens speciellt. Alla tips uppskattas!

Ett tag sen jag var där men kan du tänka dig Linnegatan så är detta ett trevligt och prisvärt ställe.

Hemsida:
http://www.karlsonsgarage.se/

Recenssion GP:
http://www.gp.se/matdryck/krog/budge...ons-garage-bar
Citera
2012-11-02, 09:24
Medlem
Cliffords avatar
Vill man äta nära Bargakungen så finns det en del bra restauranger på Sten Sturegatan och Södra Vägen.

Danilos på Sten Sturegatan har bra pasta för under 200:- (kött och fisk är dyrare). Samma gäller för Pasta Plus på Södra Vägen.

Stage Door på berzeliigatan har pubkäk till bra priser men är kanske inte så mysigt för en familjemiddag.

Trattoria da Pasquale på Sten Sturegatan har pasta och jävligt fina pizzor, även där ligger kött och fiskrätter en bit över 200:-.

Skulle inte rekommendera Taras eller Vino Pasta på Södra Vägen. Har man lite högre budget så gillar jag skarpt Dinner 22, också på Södra Vägen.
Citera
2012-11-10, 18:59
Medlem
Finns en schysst restaurang på Olivedalsgatan, Linnéplatsen som heter Chilli. Grymt läcker mat och rolig meny. Dom kör något slags Asiatisk Fusion till relativt låga priser.
Citera
2012-11-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quadpower

Var ligger denna utsökta restaurang?
Citera
2012-11-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nessa123
Var ligger denna utsökta restaurang?

http://kartor.eniro.se/query?what=ma..._code=14444790
Citera
2013-03-04, 18:50
Medlem
Minns Mitt Namns avatar
Hej! Lånar den här tråden i stället för att starta en ny.

Jag och mina två föräldrar kommer att befinna oss i Göteborg i helgen. Vi skulle vilja ha tips på var man äter bäst och godast? Kött står överst på önskelistan, men de ska gärna ha ett bra fiskalternativ. Huvudrätterna får ligga på 200-400 kronor. Vi brukar bara äta huvudrätt ute, så inga snobbställen där man förutsetts äta fyrarätters tack. Men de får gärna ha någon liten dessertmeny också om mamma nu skulle bli sugen på något sött efter maten.

För tre veckor sedan lyckades vi efter många om och men få bord på Kometen, där de sades ha väldigt mycket att göra den helgen. Det levde inte alls upp till våra förväntningar. Mammas wallenbergare som var ihoppressad var inget vidare, och mina kåldolmar skulle min mormor kunna ha gjort lika bra tyvärr. Dessutom var potatismosen kall.

Har ni några tips på var vi kan äta i helgen? Dela med er av det bästa ni har!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in