Citat:
Ursprungligen postat av juppjupp18
Vi ska åka till Göteborg om ca en månad för att fira mina föräldrar. Vi som ska äta är våran familj beståendes av mig, mina föräldrar och min bror. Vill gärna hitta ett ställe som kan erbjuda något till alla, som inte bara serverar skaldjur och fisk. Det ska finnas något för dom som är lite kräsna med maten. Och verkligen ingen hypermodern restaurang. Någon som har några tips? Vart det ligger och vad det kostar spelar ingen roll.
Mvh Dennis
I och med att du säger att pris inte spelar någon roll börjar jag fundera på om du verkligen menar det. Letar du efter en dyr, fin, exklusiv restaurang, eller en genomsnittlig restaurang med helt ok mat?
Om det är lyx du är ute efter rekommenderar jag Thörnströms Kök
www.thornstromskok.se - förhållandevis billig fin restaurang med mycket god mat. Kanske inte något för den som är lite rädd för att pröva nya saker.
Annars funderar jag på om det är någon särskild sorts mat ni är ute efter - indiskt, japanskt, östeuropeiskt, rejäl köttbit, osv - det finns många bra restauranger i Göteborg, finns det inget mer att gå på kan det bli svårt att hitta den perfekta.
Bara för att ta ett exempel på en bra (men lite ovanlig) restaurang: Krakow på Karl Gustavsgatan, serverar polsk mat, som man garanterat blir mätt på. Mycket fett, inte så farligt dyrt.
För indisk mat rekommenderar jag Tre Indier på Skanstorget.