• 1
  • 2
2009-09-15, 01:25
Medlem
Vi ska åka till Göteborg om ca en månad för att fira mina föräldrar. Vi som ska äta är våran familj beståendes av mig, mina föräldrar och min bror. Vill gärna hitta ett ställe som kan erbjuda något till alla, som inte bara serverar skaldjur och fisk. Det ska finnas något för dom som är lite kräsna med maten. Och verkligen ingen hypermodern restaurang. Någon som har några tips? Vart det ligger och vad det kostar spelar ingen roll. Gärna mysigt inrett också.

Mvh Dennis
Senast redigerad av juppjupp18 2009-09-15 kl. 01:30.
Citera
2009-09-15, 01:34
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juppjupp18
Vi ska åka till Göteborg om ca en månad för att fira mina föräldrar. Vi som ska äta är våran familj beståendes av mig, mina föräldrar och min bror. Vill gärna hitta ett ställe som kan erbjuda något till alla, som inte bara serverar skaldjur och fisk. Det ska finnas något för dom som är lite kräsna med maten. Och verkligen ingen hypermodern restaurang. Någon som har några tips? Vart det ligger och vad det kostar spelar ingen roll.

Mvh Dennis

I och med att du säger att pris inte spelar någon roll börjar jag fundera på om du verkligen menar det. Letar du efter en dyr, fin, exklusiv restaurang, eller en genomsnittlig restaurang med helt ok mat?

Om det är lyx du är ute efter rekommenderar jag Thörnströms Kök www.thornstromskok.se - förhållandevis billig fin restaurang med mycket god mat. Kanske inte något för den som är lite rädd för att pröva nya saker.

Annars funderar jag på om det är någon särskild sorts mat ni är ute efter - indiskt, japanskt, östeuropeiskt, rejäl köttbit, osv - det finns många bra restauranger i Göteborg, finns det inget mer att gå på kan det bli svårt att hitta den perfekta.

Bara för att ta ett exempel på en bra (men lite ovanlig) restaurang: Krakow på Karl Gustavsgatan, serverar polsk mat, som man garanterat blir mätt på. Mycket fett, inte så farligt dyrt.

För indisk mat rekommenderar jag Tre Indier på Skanstorget.
Citera
2009-09-15, 01:55
Medlem
Vi ska äta en trevlig 3 rätter och det spelar ingen roll vad det kostar. Huvudsaken är att det smakar bra. Jag skrev det så att man inte behöver leta efter någon billig restaurang eller ha ett maxpris på vad det får kosta. Då tar man kanske bort någon restaurang som är bra men lite dyr.

Hellre rejäla köttbitar än indiskt. såg ett ställe som hette hereford beefstouw. Är det trevligt och mysigt ställe?
Citera
2009-09-15, 01:59
Medlem
Tasstasss avatar
Citat:
Vi ska äta en trevlig 3 rätter och det spelar ingen roll vad det kostar. Huvudsaken är att det smakar bra. Jag skrev det så att man inte behöver leta efter någon billig restaurang eller ha ett maxpris på vad det får kosta. Då tar man kanske bort någon restaurang som är bra men lite dyr.

Hellre rejäla köttbitar än indiskt. såg ett ställe som hette hereford beefstouw. Är det trevligt och mysigt ställe?

Precis det stället tänkte jag rekommendera men jag kom inte på namnet... Jag tycker det har varit jättegod mat när jag har ätit där!
Citera
2009-09-15, 02:04
Medlem
Är det mysigt där? Det ser verkligen inte ut som så på bilderna.
Citera
2009-09-15, 02:10
Medlem
Tasstasss avatar
Citat:

Det beror på vad man tycker är mysigt... Det är inte modernt utan rustikt inrett med träinredning, lite gammaldags.
Citera
2009-09-15, 02:12
Medlem
CashBlows avatar
Citat:

Det är en renodlad köttrestaurang, en sån där du väljer biff och storlek. Den är faktiskt ganska mysig men gå bara dit om du är intresserad av att äta biffar. Som Texas Longhorn men snäppet bättre.

Här har du en länk till restauranger: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=611

Skall tillägga att de med högsta betyg är väldigt dyra, vilket jag hoppas du förstår, även om du säger att priset inte har någon som helst betydelse.

Avsmakningsmenyer och vinpaket är det som gäller på lyxkrogarna. Det kommer din morsa att gilla.
Citera
2009-09-15, 02:19
Medlem
BobWilliss avatar
Årets köttkock återfinns på Råda Säteri: http://www.radasateri.se/
Med tanke på att du ville ha kött.
Citera
2009-09-15, 09:16
Medlem
elitzs avatar
Nytt ställe, vid namn Donken, bra service och prisvärt!
Citera
2009-09-15, 12:40
Medlem
Om priset inte spelar någon roll finns det bara ett ställe i göteborg, 28+

http://www.28plus.se/

Kan även rekommendera hos pelle och basement.

Självklart är sjömagasinet helt överbra, men om man går dit tycker jag man skall äta fisken, även fast de har kötträtter som är grymt goda med.
Citera
2009-09-16, 09:09
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Det finns en fantastisk Italienare på övre Husargatan, man får definitivt mer än vad man betalar för. Grym kvalitet och servisen är väl avvägd.

Il Gambero: http://www.ristoranteilgambero.nu/index.html
Citera
2009-09-16, 17:50
Medlem
eskims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riff-Ralf
Det finns en fantastisk Italienare på övre Husargatan, man får definitivt mer än vad man betalar för. Grym kvalitet och servisen är väl avvägd.

Il Gambero: http://www.ristoranteilgambero.nu/index.html

För små portioner där...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här