2009-06-13, 06:48
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Ni 80-talister är just sådana som trådskaparen beskriver att fördomar om er lyder.

Ni fick gå i en skola som är ganska värdelös jämfört med hur skolan var upplagd innan dess. Tack Göran Persson för det. Att förändra skolan är hans "livsverk" vilket han hann fila en hel del på under 80-talet då han var skolminister i Ingvar Carlssons regering. Nu har alla olika betyg och det går inte att jämföra ett med ett annat. Flera ämnen försvann som obligatoriska bl a historia så att ni går omkring med en bildning jämförbar med den amerikanska. Varje kommun blev ansvarig för "sina" skolor istället för som det var innan, när Skolöverstyrelsen hade hand om allting på ett nationellt plan och satte nationella mål som alla skolor skulle sträva efter. Nu är det olika mål i Åtvidabergs kommun jämfört med vad det är i Kiruna. Jättebra.

När sedan 90-talet satte igång så pensionerade sig de flesta av de lärare som hade en bra bildning att utgå från och sedan examinerats från lärarhögskolan ovanpå det. De som framtillsdess undervisat i skolorna i Sverige. Under slutet av 90-talet till 2000-talets början uppstod ett vacuum och Sverige formligen skrek efter lärare varvid vadsomhelst togs in. Sådana som på frågan om varför de ville bli lärare svarade : "Jag kom inte in på något annat".

Samtidigt som detta skedde började även en inställning att nu skulle skolan skötas med hjälp av Internet. Barnen skulle söka information på internet istället för i böckerna där allting redan stod, vilket fick till följd att ungar satt och "letade" på internet och kanske mailade och körde msn och annat istället för att läsa. Sverige blev det land i världen som överlägset mest använde Internet till skolundervisning. Rättstavningsprogram användes när något skulle skrivas istället för att man skrev för hand, vilket fick till följd att man inte lärde sig stava och minräknare användes på matematiklektioner vilket gjorde att man inte lärde sig räkna. Konstigt att Sverige som en gång låg bland toppnationerna när det gällde skolkunskaper nu ligger i bottenskikten och länder som Indien och Kina förutom övriga Europas länder ligger långt före. Grattis Sverige. När man sedan läser insändare, inlägg på Flashback osv går det för det mesta alltid att se vem som är född på 80-talet och inte, just genom att inläggsförfattaren inte kan stava.

Det finns ingeting att förvänta sig av 80-talskids förutom att de hade Internet som barnvakt.
Jag är 80-talist men tycker att jag stavar helt ogay. Jag hoppade visserligen av plugget i åttan och jag har aldrig lärt mig så mycket som då! Jag satt med 28K-modem och surfade Flashbback, porr och amerikanska forum. Historia är en favorit hos mig, så det kan jag rätt bra. Engelska lärde jag mig genom att se på Married With Children och porrsurfning.

"Fuck me in the ass, yes please!" Vad mer kan man begära?
Citera
2009-06-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ja, precis?
Hmm ironi är svårt på internet.
Citera
2009-06-13, 18:48
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xyzzy
Ursäkta om det här blir lite osammanhängande, jag ligger hemma med feber.

Jag känner inte till henne mer än att hon uppenbarligen vill höja svältlönen som "journalist" (haha) på Metro och per klick-betald bokstavssyndrom-bloggare genom att få några klick fr oss FB:are. Och det kan vi väl bjuda en människa med såna uppenbara mindervärdeskomplex på? Vi besparar dem besväret att så analt korslänka varann hit och dit för att höja arvodet.

Utan att ha orkat scrolla ner mer än två-tre inlägg så lyser lantis- och mindervärskomplexet fram genom att håna "Svenne-Banan" som får dricka folköl i helgen - själv är hon ju elit lixom och dricker eko-märkt palmhjärtevin framstampat och munjäst av någon obskyr stam i Polyneseien? Direktimporterat till Sverige med hjälp av vindkraft.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.10028522

Vart kommer alla såna här post-post-pubertala FI/PK-fjantar ifrån? Vart är medialandskapet på väg?
Frågorna hopar sig...

Hennes blog-kollega på Metro, Hanna Fridén, finns det verkligen inte en tråd om henne här? Hon är ju dubbelt så intressant och verkar dessutom begåvad till skillnad fr CW-skanket...
Citera
2009-06-13, 19:40
Medlem
ellertypliksoms avatar
CW som flertalet andra 80-talister i mediesfären rusar fram likt en utsvulten biaffra vid blotta syn på en brödbit. Brödbiten flashback med inbyggd spegel för självreflektion och en och annan naken näck narcissisus som gillar vad det ser i ån. Var ska ni sluta? missförstådda av alla generationer bakåt i tiden. Man blir så trött likt att se en uttjatad reklamspott för tvättmedel. Fyfan sprängstoff för framtida psykologer att ta hand om. Fast hopppas inte behandlaren äro av samma generation för då kan det ju sluta med vansinnesprojekt att bygga Kinesiska muren i lego.

Gå(eller ta ditt imaginära jetplan) och tvätta dig CW!
Senast redigerad av ellertypliksom 2009-06-13 kl. 19:54.
Citera
2009-06-14, 00:53
Medlem
Costa Ricas avatar
Rekord

29 inlägg om en kvinna i fertil ålder utan att frågan om hon tar den i 2:an har kommit upp, Rekord!

Efter att sett Tjenare Knugen (f.ö. bra film) skulle hon helst ta den i 3:an, så att jag garanterat slapp att höra henne under akten.
Citera
2009-06-14, 02:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xyzzy
Hennes blog-kollega på Metro, Hanna Fridén, finns det verkligen inte en tråd om henne här? Hon är ju dubbelt så intressant och verkar dessutom begåvad till skillnad fr CW-skanket...

Fridén är väl av samma skrot och korn. Lika svårt att få ihop en bra skvallertråd om henne. Det mesta som fanns att utröna framgick nog av "äcklet i mediasfären"-tråden om Fredrik Virtanen:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=783676

Fridén, Wallin eller Annika Marklund - strunt samma: hur synd det är om "modeller" som drar på sig anorexia, samtidigt som de ska framhärda i att "modeblogga" och försöka vara "modeller".

Wallin är smartare än Annika Marklund. Fridén likaså, dessutom betydligt snyggare (säger inte så mycket) än Marklund.

Men W och F ska ha en eloge för att de tvingade ut Virtanen i dagsljuset, som den snusk han är. Detta når en abstraktionsnivå (bortom det egna jaget och den närmaste familjen) som Marklund och hennes korrupta mor aldrig skulle kunna nå.

Starta gärna skvallertrådar om Hanna Fridén och Annika Marklund om ni kan, d.v.s. om det finns något att säga. Jag förhåller mig skeptisk.
Citera
2009-06-14, 03:01
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Fridén är väl av samma skrot och korn. Lika svårt att få ihop en bra skvallertråd om henne. Det mesta som fanns att utröna framgick nog av "äcklet i mediasfären"-tråden om Fredrik Virtanen:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=783676

Fridén, Wallin eller Annika Marklund - strunt samma: hur synd det är om "modeller" som drar på sig anorexia, samtidigt som de ska framhärda i att "modeblogga" och försöka vara "modeller".

Wallin är smartare än Annika Marklund. Fridén likaså, dessutom betydligt snyggare (säger inte så mycket) än Marklund.

Men W och F ska ha en eloge för att de tvingade ut Virtanen i dagsljuset, som den snusk han är. Detta når en abstraktionsnivå (bortom det egna jaget och den närmaste familjen) som Marklund och hennes korrupta mor aldrig skulle kunna nå.

Starta gärna skvallertrådar om Hanna Fridén och Annika Marklund om ni kan, d.v.s. om det finns något att säga. Jag förhåller mig skeptisk.

Ja, FV-människan är ett genuint äckel som vi alla vet.
Såg att jag vart citerad av CW-skanket; http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.10045760

Marklunds - ja vad ska man säga - värsta WT- packet som får skriva. Only in (S)weden.
Citera
2009-06-14, 12:33
Medlem
.-.-.s avatar
Har hon nån karl?
Ser ut som en typisk negerknullare, en mångkulturist?
Citera
2009-06-14, 12:34
Medlem
ambisckos avatar
Hon har polskt/norskt ursprung enligt wiki. Gissar att hon är kryptojudinna som så många andra som blir mediaprofiler redan i så unga år. Det gäller bara att ha rätt blod för att lyckas i judemedia.
Citera
2009-06-14, 14:25
Medlem
Blaha2k2s avatar
Hon är iaf jävligt het.

Cissi om du läser detta, du är jävligt het! Gör ett utvik också.
Citera
2009-06-14, 14:28
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Hon har polskt/norskt ursprung enligt wiki. Gissar att hon är kryptojudinna som så många andra som blir mediaprofiler redan i så unga år. Det gäller bara att ha rätt blod för att lyckas i judemedia.
Men va f-n ge upp nazispåret Muhammed...
Citera
2009-06-14, 19:34
Medlem
jrmint2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko

Jösses, judekonspirationen! Vart får ni brunskjortor allt ifrån. Stackars Cissi har väl knåpat ihop hela "lögnen" om konsentrationslägren också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in