2009-06-07, 23:50
Medlem
En klasskompis till mig var ihop med henne rätt länge under gymnasiet.
Vet att hon har nåt problem med sin syn som gör att hon inte kan ta körkort.
Citera
2009-06-07, 23:50
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Hon var väl en av de unga damer som skrev om "det stora äcklet i mediesfären", vilket visade sig vara Fredrik Virtanen:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=783676
Citera
2009-06-12, 13:12
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Halleluja, praise the cat! Wallin har äntligen fått en egen tråd på skitsnackforumet Flashback. Den har koncist döpts till: "Metrokolumnisten Cissi Wallin". Och självklart lusläser jag den, dagligen, hungrar efter vad som sägs i följetongen om mig, bara MIG.

http://www.metro.se/2009/06/12/99944...itsnackarna-p/
Citera
2009-06-12, 14:12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Det är knappt man orkar snacka skit om henne. Bruden är för menlös. Men okej då, för att vara artig: hon är en djävla skit!
Citera
2009-06-12, 14:22
Medlem
maxcolbys avatar
Hon var jävligt anspråkslös när vi gick på gymnasiet tillsammans i alla fall. Blommade ut som dendär mediabruden efter tjenare kungen tror jag. Va ihop me en kompis till henne och jag tyckte hon va trevlig... Pratade dock väldigt mycke på den tiden precis som hon gör nu. Man blev nästan snurrig ibland...
Citera
2009-06-12, 14:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zanga
Lantis? Hon kommer ju ifrån Uddevalla!

Ja, precis?
Citera
2009-06-12, 14:27
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
http://www.metro.se/2009/06/12/99944...itsnackarna-p/

Gulligt att hon blev så lycklig över tråden
Citera
2009-06-12, 15:59
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det är knappt man orkar snacka skit om henne. Bruden är för menlös. Men okej då, för att vara artig: hon är en djävla skit!

När hon skulle skriva om sin tråd på Flashback blev det rejält tydligt att det inte fanns så mycket att säga om henne. Hon skriver ganska dåligt och är i stort sett menlös. En ren tretton på dussinet-kolumnist. Jag orkar inte ens artighetssvära.
Citera
2009-06-12, 23:21
Medlem
jrmint2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
När hon skulle skriva om sin tråd på Flashback blev det rejält tydligt att det inte fanns så mycket att säga om henne. Hon skriver ganska dåligt och är i stort sett menlös. En ren tretton på dussinet-kolumnist. Jag orkar inte ens artighetssvära.

Hon har fångat vad som är fel med många på fb. Sura, bittra idioter som sitter och spyr galla över nått så harmlöst som en kolomnist.
Jag tycker det hon skriver är bra, inte i klass med Göran Greider men helt ok. En av mina favorit kolomnister var Linda Skugge, 95 procent av allt hon skrev höll jag inte med om för 5öre men det var det som gjordede så kul att läsa, man kunde sitta ochbli lite upprörd över konstiga åsikter men inte så pass att man var tvungen att skriva på nätet och fråga om hon tar den i 2:an.
Citera
2009-06-12, 23:30
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Är det inte någon som har något saftigt skvaller om denna äckliga människa?

Jag hatar verkligen metro som framställer denna tafatta "Kitty Jutbring"-kopia som någon form av språkrör för oss 80-talister.

Hur kan en bortskämd lantisunge med ADHD, urusel klädsmak och blåsta åsikter representera min generation? Bring on the hate people.
Ursäkta om det här blir lite osammanhängande, jag ligger hemma med feber.

Jag känner inte till henne mer än att hon uppenbarligen vill höja svältlönen som "journalist" (haha) på Metro och per klick-betald bokstavssyndrom-bloggare genom att få några klick fr oss FB:are. Och det kan vi väl bjuda en människa med såna uppenbara mindervärdeskomplex på? Vi besparar dem besväret att så analt korslänka varann hit och dit för att höja arvodet.

Utan att ha orkat scrolla ner mer än två-tre inlägg så lyser lantis- och mindervärskomplexet fram genom att håna "Svenne-Banan" som får dricka folköl i helgen - själv är hon ju elit lixom och dricker eko-märkt palmhjärtevin framstampat och munjäst av någon obskyr stam i Polyneseien? Direktimporterat till Sverige med hjälp av vindkraft.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.10028522

Vart kommer alla såna här post-post-pubertala FI/PK-fjantar ifrån? Vart är medialandskapet på väg?
Frågorna hopar sig...
Citera
2009-06-13, 05:50
Medlem
Hylands avatar
Hennes alster ger jag inte mycket för, men visst fan är hon diskbar? Hon skulle mer än gärna få komma hem till mig och diska och städa lite.
Citera
2009-06-13, 06:27
Bannlyst
Ni 80-talister är just sådana som trådskaparen beskriver att fördomar om er lyder.

Ni fick gå i en skola som är ganska värdelös jämfört med hur skolan var upplagd innan dess. Tack Göran Persson för det. Att förändra skolan är hans "livsverk" vilket han hann fila en hel del på under 80-talet då han var skolminister i Ingvar Carlssons regering. Nu har alla olika betyg och det går inte att jämföra ett med ett annat. Flera ämnen försvann som obligatoriska bl a historia så att ni går omkring med en bildning jämförbar med den amerikanska. Varje kommun blev ansvarig för "sina" skolor istället för som det var innan, när Skolöverstyrelsen hade hand om allting på ett nationellt plan och satte nationella mål som alla skolor skulle sträva efter. Nu är det olika mål i Åtvidabergs kommun jämfört med vad det är i Kiruna. Jättebra.

När sedan 90-talet satte igång så pensionerade sig de flesta av de lärare som hade en bra bildning att utgå från och sedan examinerats från lärarhögskolan ovanpå det. De som framtillsdess undervisat i skolorna i Sverige. Under slutet av 90-talet till 2000-talets början uppstod ett vacuum och Sverige formligen skrek efter lärare varvid vadsomhelst togs in. Sådana som på frågan om varför de ville bli lärare svarade : "Jag kom inte in på något annat".

Samtidigt som detta skedde började även en inställning att nu skulle skolan skötas med hjälp av Internet. Barnen skulle söka information på internet istället för i böckerna där allting redan stod, vilket fick till följd att ungar satt och "letade" på internet och kanske mailade och körde msn och annat istället för att läsa. Sverige blev det land i världen som överlägset mest använde Internet till skolundervisning. Rättstavningsprogram användes när något skulle skrivas istället för att man skrev för hand, vilket fick till följd att man inte lärde sig stava och minräknare användes på matematiklektioner vilket gjorde att man inte lärde sig räkna. Konstigt att Sverige som en gång låg bland toppnationerna när det gällde skolkunskaper nu ligger i bottenskikten och länder som Indien och Kina förutom övriga Europas länder ligger långt före. Grattis Sverige. När man sedan läser insändare, inlägg på Flashback osv går det för det mesta alltid att se vem som är född på 80-talet och inte, just genom att inläggsförfattaren inte kan stava.

Det finns ingeting att förvänta sig av 80-talskids förutom att de hade Internet som barnvakt.
Senast redigerad av Supermarine 2009-06-13 kl. 06:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in