2009-06-05, 08:08
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Japp, jag har skrivit en så kallad "ticket" om det som förslag till nästa version, det enda sättet nu antar jag är att byta proxy innan man kollar, någon som vet något bra proxychanger program? Det finns ju så jävla mycket bra plugins som man inte vill missa!

Löste det genom min VPN provider. Bara att välja en server i USA så funkade det.
Citera
2009-06-05, 13:26
Medlem
CronoSs avatar
Bra kommentator Plex.
Citera
2009-06-05, 15:50
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Japp, jag har skrivit en så kallad "ticket" om det som förslag till nästa version, det enda sättet nu antar jag är att byta proxy innan man kollar, någon som vet något bra proxychanger program? Det finns ju så jävla mycket bra plugins som man inte vill missa!

Offtopic:
Tor är väl det omtalade, du hittar det på; http://www.torproject.org/index.html.en

däremot hittar jag inga bra proxy adresser (gratis), eller om det var jag som inte kunde sätta Tor riktigt. lämna gärna en kommentar om du hittar något bra.
Citera
2009-06-06, 00:17
Medlem
Jag får inte fram handlingen

Jag har svårt för att få fram handlingen på filmen. Det går bara om jag höger klickar på filmen och väljer filminformation.

Jag vill att det ska se ut så som det gör på infolistan

Är det någon inställning som jag har missat?
Citera
2009-06-06, 23:18
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klago
Jag har svårt för att få fram handlingen på filmen. Det går bara om jag höger klickar på filmen och väljer filminformation.

Jag vill att det ska se ut så som det gör på infolistan

Är det någon inställning som jag har missat?

Hmm nej för mig fungerar det automatiskt, kan nog inte hjälpa dig mer men plex har ett väldigt bra användarforum du kan använda dig av
Citera
2009-06-07, 07:32
Medlem
oknarns avatar
Skönt program det där PLEX, men jag har problem för att hitta TV-serierna som jag har på min hårddisk, den hittar mina avsnitt av Californiacation, men inte mina House och Family Guy avsnitt. Måste man döpa dem på något speciellt sätt?
Såg på wikin på plex nåt om de där men fattade inget, läste iof inte så noga heller..

Kan rekommendera Academic Earth, hittas på Apps Store. Mängder av föreläsningar om olika intressanta ämnen.
Citera
2009-06-07, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oknarn
Skönt program det där PLEX, men jag har problem för att hitta TV-serierna som jag har på min hårddisk, den hittar mina avsnitt av Californiacation, men inte mina House och Family Guy avsnitt. Måste man döpa dem på något speciellt sätt?
Såg på wikin på plex nåt om de där men fattade inget, läste iof inte så noga heller..

Kan rekommendera Academic Earth, hittas på Apps Store. Mängder av föreläsningar om olika intressanta ämnen.
Använd dig av TheTVDB istället för IMDbTV. Fungerar mycket bättre.
Sen kan det ibland krångla om avsnitten heter t ex house.301.avi istället för house.s03e01.avi.. Men inte alltid, har inte riktigt greppat varför det är så..
Citera
2009-06-07, 14:36
Medlem
oknarns avatar
Löste problemet med TV serierna, jämförde hur jag gjort med Californication o gjorde likadant. En mapp med seriens namn sen bara slänga ner alla filer där. Tidigare så låg filerna i mappar som hette House season 1 osv. Gjorde bara en mapp med namnet House och en mapp med namnet Family Guy sen slängde jag över alla filer i de mapparna, oberoende av vilken säsong de var. Funkade =)
Citera
2009-06-07, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oknarn
Löste problemet med TV serierna, jämförde hur jag gjort med Californication o gjorde likadant. En mapp med seriens namn sen bara slänga ner alla filer där. Tidigare så låg filerna i mappar som hette House season 1 osv. Gjorde bara en mapp med namnet House och en mapp med namnet Family Guy sen slängde jag över alla filer i de mapparna, oberoende av vilken säsong de var. Funkade =)
Juste mapparna måste, om man vill ha dom uppmappade säsongsvis, heta S01 istället för Season 1..
Citera
2009-06-17, 11:46
Medlem
torrenttobbes avatar
Nya plugins!
http://elan.plexapp.com/2009/06/16/n...in-releases-3/
ska prova några nu och se vilka som behöver proxy
Citera
2009-07-09, 08:18
Medlem
SinXs avatar
Ingen som vet någon bra auto-renamer för Plex så man slipper krånga med mapp- och filnamn?
Citera
2009-07-09, 09:17
Medlem
Muscars avatar
Ja har problem med a buffra trailers/filmer. Den börjar spela, sen stannar den sen spelar sen stannar hela tiden, även om ja pausar o väntar ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in