2009-05-28, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stressfylld
Komigen för fan.. påstår du att Nkoreaner lever lika gott som Skoreaner?
Det hjälper inte att lägga 35% av landets BNP på militär när landet redan är under sanktioner. De som lever gott är de som har militärstatus, civilbefolkningen skits det snett i och det hade man sett mycket av, om man inte hade fängslats bara man går runt med en videokamera i Pyongyang
bnp säger inget för man behöver inte pengar för att få det bra Den Käre Ledaren har utvecklat ett eget system som behövs pengar lika mycket när det gäller välfärd för han löser det på andra sätt så folket får bra utan pengar och därför kan mer läggas på militären vem som helst får gå med filmkamera i Pyongyang och filma kolla på youtube så ser du själv
Citera
2009-05-28, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JucheKorea
bnp säger inget för man behöver inte pengar för att få det bra
Är du på riktig? Vad behövs för att man ska få det bra, AK-47or?

Citat:
Den Käre Ledaren har utvecklat ett eget system som behövs pengar lika mycket när det gäller välfärd för han löser det på andra sätt så folket får bra utan pengar och därför kan mer läggas på militären
Jasså, vad är det för revolutionerande system din käre ledare har utvecklat som gör att befolkningen kan leva utan pengar?
Verkar jävligt intressant, tänk hur Afrika blir om de får ta del av detta system. Ingen hunger!

Citat:
vem som helst får gå med filmkamera i Pyongyang och filma kolla på youtube så ser du själv
För att förtydliga det, så påstår du att man har total pressfrihet i Nordkorea. Rätt?
Citera
2009-05-28, 17:31
Bannlyst
Citat:
Är du på riktig? Vad behövs för att man ska få det bra, AK-47or?
hur ska jag kunna skriva här om jag inte är på riktig? ja ak-47 är bra

Citat:
Jasså, vad är det för revolutionerande system din käre ledare har utvecklat som gör att befolkningen kan leva utan pengar?
Verkar jävligt intressant, tänk hur Afrika blir om de får ta del av detta system. Ingen hunger!
jag vet inte det är hemligstämplat så inte usa ska kunna ta efter och göra lika dant

Citat:
För att förtydliga det, så påstår du att man har total pressfrihet i Nordkorea. Rätt?
nej total pressfrihet kan bara uppnås i ett anrkistiskt samhälle där alla är vilse det finns inget land som har total pressfrihet
Citera
2009-05-28, 17:32
Bannlyst
Citat:
hur ska jag kunna skriva här om jag inte är på riktig? ja ak-47 är bra
Citat:
nej total pressfrihet kan bara uppnås i ett anrkistiskt samhälle där alla är vilse det finns inget land som har total pressfrihet

Nu är jag övertygad, du är troll.
En dålig sådan.
Citera
2009-05-28, 17:35
Bannlyst
Citat:
Nu är jag övertygad, du är troll.
En dålig sådan.
nej jag är inget troll!! och om jag var det varför diskuterar du då med mig!!
Citera
2009-05-28, 17:44
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
En stilla undran: vi har haft ett par Nordkorea/Kuba-fantaster här i tråden nu. Om dessa länder nu är de Edens Lustgårdar ni beskriver och det är jättelätt att flytta dit och ta del av deras överflöd av allt, varför flyttar ni inte?

Nu är det kanske inte så många som drömmer om att flytta dit men som vill ha en nyanserad bild av hur det är i landet. Vi har ju lyckats födas i ett av världens rikaste länder och där dessutom arbetarklassen varit hyggligt duktiga på att slåss för sina rättigheter (nu monterar borgarna ner allt för klasskampen är så låg). Att flytta till ett fattigt land som har svårt att handla med omvärlden ger ju en del nackdelar i form av levnadsstandard.

Man kan ju diskutera varför inte alla som vill ha kapitalism flyttar till ghana eller nått istället.
Eller fundera på hur folket har det i andra länder som har motsvarande handelsblockader och utgångspunkter att gå från.
Citera
2009-05-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av number
Nej, då. De ljuger inte alls. Utlänningar får inte vistas i Nordkorea utan guider och måste ALLTID åtföljas av minst en sådan. End of story. De enda utlänningar som får vistas på egen hand är diplomater och andra utsända men det finns naturligtvis också områden som de inte heller får besöka och generellt behövs även tillstånd från inrikesministeriet om de ska resa längre än 30 km från Pyongyang.

Trams. Jag har själv varit där och VET att man kan röra sig fritt i landet. Känner också många andra som varit där och som delar min upplevelse.

Problemet är just denna tvärsäkra "End of story" retorik, som helt syftar till att pränta in en starkt ideologiskt vinklad uppfattning uppfattning om Nordkorea. Mer onyanserade och vinklade beskrivningar än om vad som tillåts DFRK går knappast att finna. Du kanske skulle sätta din i frågor innan du bestämer dig för hur det är!
Citera
2009-05-28, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Skitsnack. Om du åkte utanför Rinkeby någon gång så kunde du kanske fatta något också. INGEN! Får gå fritt utan guider i Nord-Korea, inte ens ambassadpersonal (på pappret visst, men de följs noga vid sidan om precis som i fd. Soviet).

Hade du slutat agera som en vilsen 5-åring och slutat gå på Aftonbladets överdrivna artiklar hade du inte skrivit det här inlägget. Uttala dig inte om saker du inte vet. Du har ingen aning om vad du snackar om.
Citera
2009-05-28, 19:21
Medlem
Rockmebabys avatar
Deras ledare föddes ju tydligen på ett heligt berg med dubbla regnbågar säger de ju.

Fast egentligen var han född i exil i Sibirien. Men vem i Nordkorea vet det.
Citera
2009-05-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Skitsnack. Om du åkte utanför Rinkeby någon gång så kunde du kanske fatta något också. INGEN! Får gå fritt utan guider i Nord-Korea, inte ens ambassadpersonal (på pappret visst, men de följs noga vid sidan om precis som i fd. Soviet).

Åter ett tramsinlägg. Se ovan. Just detta "INGEN", denna ideologiska sanning som tydligen måste skrivas in visar bara hur du snarare drivs av ideologisk förblindelse än sakuppgifter.

Man kan t.om. hyra bil i Nordkorea. Finns inga förbud för fotografering eller filmning och i städerna kan man röra sig helt fritt utan guider.
Citera
2009-05-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poeten-Ske
Juche: Är du ett troll eller är du bara religiöst indoktrinerad?

Om Nordkorea är så bra så förstår jag inte vad du gör i Sverige (möjligtvis sitter du i Nordkorea nu och försöker propagera för dem).

Man kan faktiskt vilja ha korrekta sakuppgifter om ett annat land utan att vilja flytta dit.

Men utifrån ditt sätt att argumentera antar jag att sanning inte är något du värderar högt.
Citera
2009-05-28, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sybok
Man kan faktiskt vilja ha korrekta sakuppgifter om ett annat land utan att vilja flytta dit.

Men utifrån ditt sätt att argumentera antar jag att sanning inte är något du värderar högt.

Det är så jävla roligt att se dessa hjärntvättade snorungar uttala sig om något som de uppenbarligen inte har en aning om. Inte nog med att de går på Aftonbladets skitsnack, utan de hävdar att det är precis så det ser ut. Nja, ni får nog ta och lämna flashback en stund för att se hur det ser ut i NordKorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in