Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clogz
Låter som Centurion- Defender of Rome. Bra spel.

Det var ingen tumme upp /tumme ned i Centurion. Däremot en "förhandling" innan slaget då man i vissa fall kunde få motståndaren att alliera sig utan strid.
Citera
2009-03-10, 11:45
Medlem
Söker Nintendo 8-bitarspel!!!

Behöver hjälp med att komma på ett spel. det är till Nintendo 8-bitar.
Man är nån sorts sko (tror) jag och man tränar på engelska ord och grammatik.
Det är det enda jag vet.
Finns det nån där ute som minns det??
Citera
2009-03-11, 11:18
Medlem
Kreeps avatar
Schyssta fighting-spel till SEGA MD?

Köpte mig ett Mega Drive ganska nyligen och har köpt på mig lite olika spel.
Spelen kompletterar varann rätt bra just nu men saknar ett fighting-spel.
Det enda spel i den genren som jag kom ihåg som bra var Mortal Kombat, och då helt Ultimate 3. Nån polare har nämnt Street Fighter 2 också, men vad finns det mer? Gå-och-slåss spel typ Double Dragon är också intressant.
Citera
2009-03-11, 17:35
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hb
Behöver hjälp med att komma på ett spel. det är till Nintendo 8-bitar.
Man är nån sorts sko (tror) jag och man tränar på engelska ord och grammatik.
Det är det enda jag vet.
Finns det nån där ute som minns det??

Det låter som Anticipation. Spelet påminner lite om Trivial Pursuit, man samlar tårtbitar.
Citera
2009-03-11, 18:39
Medlem
clogzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testpelle
Det var ingen tumme upp /tumme ned i Centurion. Däremot en "förhandling" innan slaget då man i vissa fall kunde få motståndaren att alliera sig utan strid.

Jo det var det, dock inte efter fältslagen. Efter gladiatorstriderna (i Rom) kunde man visa tumme upp/ner.
Citera
2009-03-11, 20:17
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreep
Köpte mig ett Mega Drive ganska nyligen och har köpt på mig lite olika spel.
Spelen kompletterar varann rätt bra just nu men saknar ett fighting-spel.
Det enda spel i den genren som jag kom ihåg som bra var Mortal Kombat, och då helt Ultimate 3. Nån polare har nämnt Street Fighter 2 också, men vad finns det mer? Gå-och-slåss spel typ Double Dragon är också intressant.
Golden Axe och Street of Rage serierna är ett måste.
Citera
2009-03-11, 22:21
Medlem
atatatatas avatar
Letar efter ett racing-spel till Snes som var i "3d" med sjukt fula färger, man kunde välja en monster truck minns jag.
Citera
2009-03-11, 23:25
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atatatata
Letar efter ett racing-spel till Snes som var i "3d" med sjukt fula färger, man kunde välja en monster truck minns jag.

Stunt Race FX kanske? ett av de få spelen som utnyttjade fx chippet eller vad det hette. Jag minns bara att det var stunt race fx och star fox som gjorde det.
Citera
2009-03-12, 15:15
Medlem
jastors avatar
Jag vill minnas att det kom ett tredje Track N Field till NES (så som jag minn det heter Barcelona) men när jag söker på Track N Field Barcelona så hänvisar alla till första Track N Field (det gamla arkadspelet som sedan kom till NES). Grejjen är att i det spelet jag menar så var sista grenen Marathon (som inte finns med i den Track N Field Barcelona / första Track N Field spelet som jag hittar) som var en riktig buttonmasher gren och förbannat jobbig eftersom det tog ett tag att spela igenom den grenen.

Nån som vet vad det Track N Field spelet heter (eftersom det uppenbarligen inte heter Barcelona)?
Citera
2009-03-12, 21:24
Medlem
Stenålderspel

Jag minns att jag när jag var liten spelade ett spel då man hade rollen som stenåldersmänniska.

Man kunde kommunicera med andra stenåldersmänniskor och jag tror att man antingen slogs med dom eller gjorde dom till vänner. Jag tror att det var ett slags rpg.

Spelet var till PC eller MAC, dock en gammal sådan, från 90-talet.

Har för mig att det fanns någon slags 3d firstperson-perspektiv när man sprang runt, men att man så fort man stötte på någonting hamnade i 2d.
Citera
2009-03-12, 22:38
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Jag vill minnas att det kom ett tredje Track N Field till NES (så som jag minn det heter Barcelona) men när jag söker på Track N Field Barcelona så hänvisar alla till första Track N Field (det gamla arkadspelet som sedan kom till NES). Grejjen är att i det spelet jag menar så var sista grenen Marathon (som inte finns med i den Track N Field Barcelona / första Track N Field spelet som jag hittar) som var en riktig buttonmasher gren och förbannat jobbig eftersom det tog ett tag att spela igenom den grenen.

Nån som vet vad det Track N Field spelet heter (eftersom det uppenbarligen inte heter Barcelona)?
Det skulle kunna vara Capcom's Gold Medal Challenge '92.
Citera
2009-03-13, 11:20
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor

Jag tror också på Capcom's Gold Medal Challenge '92. Dock är marathon ingen buttonmashergren i det spelet men du kanske blandar ihop det med sista löpgrenen före marathonmålgången nämligen 4x100m. Där kan vi snacka om påfrestning för fingrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in