Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-15, 21:34
  #1
Medlem
Keff^s avatar
Vad tycker ni om denna teori ? att CB leder till tyngre droger, är det CB som leder till det eller är det för att man kommer i kontakt med langare som sedan försöker sälja annat till dig? Eller är det CB som gör att du blir ko ko

* Du jag har fått in lite fin fint Tjack nu, Skaru ha lite?*

Om en legalisering skulle komma tror ni att folk skulle testa lika mkt skit ? Rcs och tyngre saker. Själv nöjer jag mig med cannabis och tycker inte denna teori stämmer.

Legalisering kommer ju aldrig komma så länge jag lever, men att få odla ca 2 plantor eller dylikt skulle vara en start. Sen om man införde att man fick odla så kanske man kan höja straffen för dem som säljer, så att man inte tycker det är värt att köpa/sälja. eller vad tycker ni?

Blir lite plottrigt detta, är bättre mouth to mouth
Citera
2009-02-15, 21:39
  #2
Medlem
adampoos avatar
Tror det handlar mest om att man tagit steget över tröskeln av svensk drogpropaganda.
Citera
2009-02-15, 21:44
  #3
Medlem
buntishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
Tror det handlar mest om att man tagit steget över tröskeln av svensk drogpropaganda.

Japp det och att man är redan i kontakt med folk som kränger annat, så nyfikenheten tar väl över och så har man testat både det ena och det andra..

Tror inte att själv drogen CB har något överhuvudtaget med att man vill testa tjack, e, svamp eller va fan som helst. Det är propagandan och tillgängligheten.
Citera
2009-02-15, 21:48
  #4
Medlem
Det finns ingen koppling mellan cannabis och "tyngre" droger. Cannabis får dig inte att vilja prova någon annan drog.

Det som kan få dig att prova annat är kontakten med "tyngre" droger när du ska inhandla ditt gräs eller det faktum att statens information är bullshit och därmed appliserar du det även på andra droger.

Gatewayteorin är bara en stor lögn.
Citera
2009-02-15, 22:18
  #5
Medlem
Askess avatar
Av egen erfarenhet tycker jag faktisk att teorin stämmer på ett vis, att gå ifrån att vara en 25-årig laglydig alkohol-drickare, och vara totalt, och då menar jag verkligen totalt, anti allt som hade med knark att göra, till att testa röka var för mig ett enormt stort steg, men jag kände ändå att jag ville testa EN gång...

När jag väl hade testat kände jag dock att det inte var någon big deal, det var kul, det kändes givande och eftersom jag i övrigt lever ett ordnat liv finns det heller ingen risk för att jag skulle röka ner mig. Sedan dess har jag rökt många gånger och jag kan se att min inställning till andra droger har ändrats markant, jag har en mycket mer liberal inställning till både brukarna och själva drogerna. Om en kompis dragit en lina så frågar man mest om han/hon hade kul. Hade det varit för några år sedan hade jag blivit riktigt förbannad på honom/henne, kanske inte ens umgåtts med personen på ett tag eftersom den börjat punda.

Jag röker väldigt sällan och även om jag inte testat någon annan narkotika än cb, och inte heller kommer göra det, så kan jag tydligt se att mitt beteende och inställning till tyngre droger förändrats helt, och jag är ändå vuxen. Hade jag testat cb när jag var 15 är jag övertygad om att jag testat tjack förr eller senare också.

Jag tror dock inte att det har med cb-ruset att göra utan mer att det är narkotikaklassat - när man väl passerat tröskeln så har man på något vis, i alla fall i mitt fall, accepterat att det är ok med droger. Hade det varit lagligt att röka och sålts under kontrollerade former hade förmodligen gateway-teorin fallit platt.
Citera
2009-02-15, 22:25
  #6
Medlem
adampoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askes
Av egen erfarenhet tycker jag faktisk att teorin stämmer på ett vis, att gå ifrån att vara en 25-årig laglydig alkohol-drickare, och vara totalt, och då menar jag verkligen totalt, anti allt som hade med knark att göra, till att testa röka var för mig ett enormt stort steg, men jag kände ändå att jag ville testa EN gång...

När jag väl hade testat kände jag dock att det inte var någon big deal, det var kul, det kändes givande och eftersom jag i övrigt lever ett ordnat liv finns det heller ingen risk för att jag skulle röka ner mig. Sedan dess har jag rökt många gånger och jag kan se att min inställning till andra droger har ändrats markant, jag har en mycket mer liberal inställning till både brukarna och själva drogerna. Om en kompis dragit en lina så frågar man mest om han/hon hade kul. Hade det varit för några år sedan hade jag blivit riktigt förbannad på honom/henne, kanske inte ens umgåtts med personen på ett tag eftersom den börjat punda.

Jag röker väldigt sällan och även om jag inte testat någon annan narkotika än cb, och inte heller kommer göra det, så kan jag tydligt se att mitt beteende och inställning till tyngre droger förändrats helt, och jag är ändå vuxen. Hade jag testat cb när jag var 15 är jag övertygad om att jag testat tjack förr eller senare också.

Jag tror dock inte att det har med cb-ruset att göra utan mer att det är narkotikaklassat - när man väl passerat tröskeln så har man på något vis, i alla fall i mitt fall, accepterat att det är ok med droger. Hade det varit lagligt att röka och sålts under kontrollerade former hade förmodligen gateway-teorin fallit platt.

Precis så jag menade med mitt tidigare inlägg men latheten stoppade mig från att utveckla mitt inlägg
Citera
2009-02-15, 22:36
  #7
Medlem
Unbalanceds avatar
Saken är den att Cannabis har en tendens att vara väldigt lättåtkomligt i Sverige - för gröngölingar, du behöver inte gräva vidare djupt ned i leden för att få en stabil kran.
Och när man provar cannabis eller någon annan drog för den delen så är man nyfiken på en berusning.
När du väl har fått smaka på cannabis så blir många sugna på att känna på annan sorts berusning och provar då på andra droger.

Det kunde lika lätt kunnat vara någon annan drog om det inte vore för att cannabis är så åtkomligt som det är.
Citera
2009-02-16, 08:44
  #8
Medlem
Keff^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askes
Jag röker väldigt sällan och även om jag inte testat någon annan narkotika än cb, och inte heller kommer göra det, så kan jag tydligt se att mitt beteende och inställning till tyngre droger förändrats helt, och jag är ändå vuxen. Hade jag testat cb när jag var 15 är jag övertygad om att jag testat tjack förr eller senare också.

Jag tror dock inte att det har med cb-ruset att göra utan mer att det är narkotikaklassat - när man väl passerat tröskeln så har man på något vis, i alla fall i mitt fall, accepterat att det är ok med droger. Hade det varit lagligt att röka och sålts under kontrollerade former hade förmodligen gateway-teorin fallit platt.

Det är sant!
Citera
2009-02-16, 08:47
  #9
Medlem
Keff^s avatar
haha, Folk verkar inte bry sig om odlings saken, kanske för att alla säljer
Citera
2009-02-16, 11:30
  #10
Medlem
majsbajss avatar
självdiciplin.
Citera
2016-11-22, 11:59
  #11
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smolk
Det finns ingen koppling mellan cannabis och "tyngre" droger. Cannabis får dig inte att vilja prova någon annan drog.

Det som kan få dig att prova annat är kontakten med "tyngre" droger när du ska inhandla ditt gräs eller det faktum att statens information är bullshit och därmed appliserar du det även på andra droger.

Gatewayteorin är bara en stor lögn.

Alltså alla mina kranar sysslar bara med hasch och marijuana. Skulle jag vilja ha annat= Jag måste leta andra kranar. Vilket jag inte vill jag gillar bara cannabis. Har aldrig blivit frågad om jag vill ha någonting annat.

Vissa som säljer CB säljer väl möjligtvis annat.
Citera
2016-11-22, 12:07
  #12
Medlem
Har rökt i några år men har aldrig testat något annat. Beställer till 99% av gångerna men har aldrig fått för mig att beställa hem något annat. En gång fick jag ett sample tjack men det spolades ner i toan. Tycker inte att cb är en gateway drog dock är jag mer liberal till andra droger men har inget intresse av att testa själv och kommer aldrig att göra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback