Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-22, 13:16
  #13
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Alltså alla mina kranar sysslar bara med hasch och marijuana. Skulle jag vilja ha annat= Jag måste leta andra kranar. Vilket jag inte vill jag gillar bara cannabis. Har aldrig blivit frågad om jag vill ha någonting annat.

Vissa som säljer CB säljer väl möjligtvis annat.

Jag tycker det känns mer som att alla handlar med röka och många med bara det. Med reservation för att jag väldigt sällan köper knark
Citera
2016-11-22, 15:33
  #14
Avstängd
JohnFKennedys avatar
Min personliga reflektion rörande Getaway-teorin är att den existerar framförallt pga kund-langare-interaktionen (Vissa langare erbjuder sina kunder tyngre droger). Annars är även det faktumet att cannabisrökning är tabubelagt vilket innebär att har man redan passerat den gränsen så är tröskeln plötsligt mycket lägre. Hade skolan gjort det man ska och informerat ungarna om hur det verkligen ligger till så tror jag att problemet med tyngre droger blir mindre påtagligt.
Citera
2016-11-22, 22:02
  #15
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFKennedy
Min personliga reflektion rörande Getaway-teorin är att den existerar framförallt pga kund-langare-interaktionen (Vissa langare erbjuder sina kunder tyngre droger). Annars är även det faktumet att cannabisrökning är tabubelagt vilket innebär att har man redan passerat den gränsen så är tröskeln plötsligt mycket lägre. Hade skolan gjort det man ska och informerat ungarna om hur det verkligen ligger till så tror jag att problemet med tyngre droger blir mindre påtagligt.

Många testar ju som underåriga vilket är dåligt, då har man inte vetskapen utan bara vill bli så hög som möjligt. Jag håller med faktiskt skolorna använder för det mesta skrämselpropaganda som inte ens är sann. För det mesta felaktiga nackdelar, som exempel att cannabis kan vara väldigt farligt. Vilket inte stämmer om man använder brukandet korrekt.

Jag testade hasch första gången när jag fyllde 18.
Citera
2016-11-23, 00:55
  #16
Medlem
HighwayDelights avatar
För undertecknads del, så är det complete bullshit..
Sedan jag träffade Mary, har jag inte varit ett dugg sugen på att prova något tyngre,
dels för att jag nöjer mig med rökat, och dessutom är jag för feg!
Citera
2016-11-23, 09:54
  #17
Medlem
rebekks avatar
Haha, "gateway", vilket trams

Som att säga att det börjar med kebabrulle som är gateway till pizza, och när det är pizza slutar det i fetma och död.

Simpelt propaganda bullshit som bara biter på de som inte har förstånd att tänka själva, således sorterar idioterna ut sig själva
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback