Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi bygger just nu en funktion som gör att man kan forward.a ett PM utan möjlighet att korrigera innehållet. Då är et endast för användaren att forward:a det PM man fått, och så är narkotikasäljaren historia på forumet.
admin
Tack då vet jag. Det är inte narkotikaförsäljning som är historia på forumet utan privata konversationer som är historia, iaf på sikt enligt dig.
Det enda sättet att konversera privat med en annan medlem utan att outa sig är alltså att skicka hushmailadresser till varandra eller liknande via pm, dock med tillagd risk att moderatorer kan få tillgång till bevis på vilken hushmailadress som jag utger mig att ha, det, tillsammans med min IP adress som de redan har tillgång till (om än inte alla av dem).
Jag hoppas att du tänker över detta en extra gång.
Därmed inte sagt att man kunde känna sig säker innan detta heller, men jag levde lite under den illusionen, det är därför jag blir så upprörd.
Jag önskar att det fanns en bättre lösning där PM kunde separeras från forumet så att man kunde ha större frihet där.
edit: om det var oklart hur jag menade så ska jag försöka klargöra.
Jag ser alltså en fara i, inte att personen jag skickar kan läsa och visa mitt meddelande för polisen, då t.ex. denna är inne i en olagligt diskussion med mig, utan i det att detta kan komma tredje part till del (mitt meddelande) som inte deltagit i konversationen och som därför inte har någon anledning att hålla det hemligt.
ex: jag skickar: "vi mördar X på torsdag, är det ok för dig Y?"
moderator får mitt meddelande av Y, utan att behöva visa sin egna del i konversationen.
Moderator ringer polis och ger dem mitt IP.
edit2: innan ni frågar så sköter jag alla mina mordkomplotter utanför FB
edit3: mitt exempel sög så du får gissa själv vad jag försöker säga med det här, jag är lite trött av mig vid den här tiden.