2014-04-15, 14:44
Medlem
Öppna en forumdel för enbart drogförsäljning då för många verkar ju intresserade.
Citera
2014-04-15, 15:10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertt24
Öppna en forumdel för enbart drogförsäljning då för många verkar ju intresserade.

Nu tänkte du inte särskillt långt va?
Citera
2014-05-14, 18:42
Medlem
Foo-Lins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är helt OK att informera användarna om webbshoppar som säljer narkotikaklassade droger. Denna information är av intresse för forumets användare, och tillför diskussionen något.

Det beror väl på avsändaren. Om en ny användare med 1 inlägg skriver; "Kolla in www.x-preparatbuktiken.com. Grymt bra!" så skulle det nog klassas som spam, men ifall en seriös användare som regelbundet postar i forumet uppmärksammar samma shop så är det OK. Vad som är spam är oftast en tolkningsfråga, men det brukar vara ganska enkelt att se vilka som är spammare och vilka som inte är det.

I korthet är till nytta för användarna att kunna uppmärksamma olika webbshoppar, och diskutera vilka som är seriösa och vilka som inte är det. Allt ifrån utbudet, kvaliteten på drogerna till leveranstider osv. Kommer en ny aktör in så är även detta av värde för diskussionen.

admin

en seriös droghandel?
Droger är väl olagliga, så hur kan det bli OK att skriva om var de finns att köpa?
Det finns inget lagligt ställe i sverige att köpa dem på, eller att för in dem i landet, likaså är det olagligt att använda dem.

Förklara gärna, så jagförstår vad ni menar med detta?
Citera
2014-05-14, 18:46
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foo-Lin
en seriös droghandel?
Droger är väl olagliga, så hur kan det bli OK att skriva om var de finns att köpa?
Det finns inget lagligt ställe i sverige att köpa dem på, eller att för in dem i landet, likaså är det olagligt att använda dem.

Förklara gärna, så jagförstår vad ni menar med detta?

Finns många delar av dethär forumet som diskuterar olagliga saker. Se bara pedofili/herbefili.
Fildelning. All möjlig skit.

Att diskutera var droger säljs, hur kvaliten är, hur seriös säljaren/hemsidan är, är inte att handla dem/använda dom eller att handla på forumet. Därmed bryter det varken lagar eller forumsregler.

(Vill man se seriöst på det så hjälper det människor att slippa oseriösa kriminella fösäljare som säljer direkt farliga grejer för överpriser. Kunskap är överlevnad. Bara för att va petig tillägger jag att alla droger inte alls är olagliga, det kommer nya hela tiden)
Citera
2014-05-14, 19:04
Medlem
Foo-Lins avatar
Jag förstår vad du menar.

Men jag som har barn, skulle inte vilja att mina barn kunde se var de finns att köpa saker,
hur seriösa och ofarliga eller bra de än kan vara.
Naturligtvis hittar alla allt till slut, vad de än vill ha tag på, så enkelt är det.
Citera
2014-05-14, 19:11
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar.

Men jag som har barn, skulle inte vilja att mina barn kunde se var de finns att köpa saker,
hur seriösa och ofarliga eller bra de än kan vara.
Naturligtvis hittar alla allt till slut, vad de än vill ha tag på, så enkelt är det.

Det är ju ditt, inte Flashbacks, ansvar att "hålla dem borta" från sånt. Flashback är från 18 år. Men hur ska FB hindra dina barn? Det är ju ditt jobb och ansvar tills de är 18.
Citera
2014-05-22, 14:03
Medlem
Foo-Lins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Det är ju ditt, inte Flashbacks, ansvar att "hålla dem borta" från sånt. Flashback är från 18 år. Men hur ska FB hindra dina barn? Det är ju ditt jobb och ansvar tills de är 18.

Absolut!
Mina barn är en bra bit äldre och varken dricker eller använder droger.
Alla vet att "barn" går in på nätet, var de vill och det är inte lätt för föräldrar att kolla.
Dessutom finns datorer på bibliotek i skolan osv...och alla mobiltelefoner. Man får ha dialoger med sina barn, inte en gång, utan många gånger.

Men.....ni GER faktiskt tips på hur man får tag på sdroger och det kan vara en inkörsport till ett livslångt missbruk.

Jag skriver "kan" eftersom alla inte blir missbrukare, varken av alkohol eller droger, men en hel del blir det.
Att ni skriver att det finns andra "olagliga saker" som pedofiler, betyder väl ändå inte att man kan göra något felaktigt bara för att andra gör det?
Jag har aldrig slagit mina barn, trots att andra gör det....hänger ni med på vad jag menar?

I min mening gör ni fel, vad polisen skulle säga vette tusan, men Anonyma Narkotikamissbrukare klappar nog knappast händerna av förtjusning.
Citera
2014-05-22, 20:23
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Absolut!
Mina barn är en bra bit äldre och varken dricker eller använder droger.
Alla vet att "barn" går in på nätet, var de vill och det är inte lätt för föräldrar att kolla.
Dessutom finns datorer på bibliotek i skolan osv...och alla mobiltelefoner. Man får ha dialoger med sina barn, inte en gång, utan många gånger.

Men.....ni GER faktiskt tips på hur man får tag på sdroger och det kan vara en inkörsport till ett livslångt missbruk.

Jag skriver "kan" eftersom alla inte blir missbrukare, varken av alkohol eller droger, men en hel del blir det.
Att ni skriver att det finns andra "olagliga saker" som pedofiler, betyder väl ändå inte att man kan göra något felaktigt bara för att andra gör det?
Jag har aldrig slagit mina barn, trots att andra gör det....hänger ni med på vad jag menar?

I min mening gör ni fel, vad polisen skulle säga vette tusan, men Anonyma Narkotikamissbrukare klappar nog knappast händerna av förtjusning.

Ta ditt ansvar som förälder och säg till dina barn att dom ska ge fan i droger och lär ut riskerna med brukande av droger! Bolla inte ansvaret till forumet och till oss användare som vill diskutera droger utan pekpinnar!

Klarar du inte en sådan simpel sak så har du misslyckas som människa och förälder.
Senast redigerad av thestalkerdude 2014-05-22 kl. 20:31.
Citera
2014-05-23, 00:37
Medlem
Foo-Lins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Ta ditt ansvar som förälder och säg till dina barn att dom ska ge fan i droger och lär ut riskerna med brukande av droger! Bolla inte ansvaret till forumet och till oss användare som vill diskutera droger utan pekpinnar!

Klarar du inte en sådan simpel sak så har du misslyckas som människa och förälder.

som sagt, mina barn är vuxna, 25 och 27 och använder inte alkohol, droger eller tobak.
Min roll som förälder är över, med pekpinnar till dem, de fick de när de växte upp.

Frågan blir naturligtvis tillbaka; cad gjorde dina föräldrar eftersom du vill ha med droger att göra?
Tala om att misslyckas som förälder när ens barn väljer att gå den vägen.

Jag har rätt att ställa frågan om vad som är "öaglig droghandel-information" och vad som inte är det, vad det här handlar om, och svaret var entydligt; att tala om var det fanns mer seriösa säljare, med "renare" produkter.

Ni gör vad ni vill med ert liv, ni får ta vad ni vill, hur mycket ni vill, det är inte min business, men jag har all rätt i världen att fråga om inlägget, då jag ärligt talat inte fattar vad en "seriös drogförsäljare" är.
Efterom du blir uppretad så trampade jag på en öm tå, men jag dömer ingen.
Citera
2014-05-23, 02:13
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Jag vill be om ursäkt om någon tagit illa vid sig av mina frågor. Ett helt uppriktigt Förlåt. etc
Jag förstår att detta har varit jobbigt för dig, men jag förstår inte hur flashback kommer in i bilden? Du skriver dessutom i en tråd där det fastställts att narkotikahandel är förbjuden.
Citera
2014-05-25, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu tänkte du inte särskillt långt va?

Förklara mig vad som skulle vara så fel i det ?? finns ju en forum del för pedofiler så varför inte drog försäljning ?
Senast redigerad av Robertt24 2014-05-25 kl. 10:12. Anledning: fel
Citera
2014-05-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertt24
Förklara mig vad som skulle vara så fel i det ?? finns ju en forum del för pedofiler så varför inte drog försäljning ?

Hur tänkte du nu? Man får disskutera droganvädning men inte sälja på samma sätt som man inte får sprida barnporr (1.05) men däremot disskutera pedofili.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in