Citat:
Ursprungligen postat av
Robertt24
Förklara mig vad som skulle vara så fel i det ?? finns ju en forum del för pedofiler så varför inte drog försäljning ?
Nu har två personer redan förklarat varför jag ansåg att du inte tänkte direkt långt.
Dels för att det här ett diskussionsforum och inte ett annonsplank, det är huvudorsaken och hade du läst reglerna så hade du även sett att det heller inte är tillåtet att sälja lagliga varor (enda undantaget är Recycle Your Stuff, där man kan ge bort legala varor).
Drogshoppar, droger och dess tillbehör är däremot tillåtet att diskutera, precis som t.ex pedofili som du nämner i det inlägg. Det betyder dock inte att det är tillåtet att länka till barnporr eller att sälja barnporr på samma sätt som det är helt ok att diskutera droger men inte sälja dem.
Nu kommer du säkert svara: "Men varför kan vi inte göra det tillåtet då?"
Det enkla svaret är än en gång att Flashback är ett diskussionsforum och inte ett annonsplank.
Sedan för du även se priset som Flashback skulle få betala om t.ex drogförsäljning skedde på Flashback.
Sedan vill jag även tillägga att det är inte yttrandefrihet att sälja/köpa droger, det är däremot yttrandefrihet att kunna diskutera vad som helst.