2008-12-02, 21:51
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Det kan fortfarande missförstånd dels genom att mottagaren glömmer att ta bort det eller att mottagaren god tror moderatorn.

Ja, men problemet att folk som du skickar PM till eventuellt kommer att (medvetet eller omedvetet) möjliggöra för andra att läsa dem har ju alltid funnits och kommer alltid att finnas, oberoende av vad vi har för regler.
Citera
2008-12-02, 21:52
Administrator
admins avatar
Citat:
Jag kan ju i sånt fall välja ut vilka jag inte gillar och få dessa bannlysta.

Korrekt. Det är en kalkylerad risk man tar om man försöker göra upp en narkotikaaffär via PM. Om någon av dem man kontaktar och försöker sälja narkotika till har något emot dig, eller är missnöjd med grejerna, så kan han/hon när som helst få användaren livstidsbannlyst från forumet.

Man hamnar i en olustig situation. "Skicka mig 3 gram till, annars skickar jag ditt PM till Admin".

Summa summarum. Det är inte speciellt smart att göra affärerna över Flashback.

admin
Citera
2008-12-02, 21:53
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Ja, men problemet att folk som du skickar PM till eventuellt kommer att (medvetet eller omedvetet) möjliggöra för andra att läsa dem har ju alltid funnits och kommer alltid att finnas, oberoende av vad vi har för regler.

Förvisso, men nu uppmanas man mer eller mindre att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Korrekt. Det är en kalkylerad risk man tar om man försöker göra upp en narkotikaaffär via PM. Om någon av dem man kontaktar och försöker sälja narkotika till har något emot dig, eller är missnöjd med grejerna, så kan han/hon när som helst få användaren livstidsbannlyst från forumet.

Man hamnar i en olustig situation. "Skicka mig 3 gram till, annars skickar jag ditt PM till Admin".

Summa summarum. Det är inte speciellt smart att göra affärerna över Flashback.

admin

Nej, det har väl inte varit särskilt smart att göra särskilt mycket över Flashback. Hur är det förresten om båda är med på det men det läses av moderator eller admin ändå (kanske för att man anmält t.ex. trakaserier av en 3e person). Blir båda som bedrivit narkotikaförsäljning då avstängda, eller någon alls?
Senast redigerad av Omar Santana 2008-12-02 kl. 21:59.
Citera
2008-12-02, 21:54
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Exakt vad gäller angående PM?
Ni kommer alltså att sitta och läsa allas PM-inbox helt fritt, annars skulle angiveri inte fungera.
Tidigare har jag fått uppfattningen att ni aldrig lägger er i PM, eftersom ni skitit att ta itu med t.ex. hot genom PM och liknande.
Om ni ska sitta och läsa allas PM så kommer ingen använda PM, och om det är så att ni inte kan läsa PM så är ju "lagen" lika tandlös som innan då angivare ändå inte kan bevisa vad de fått för PM.

Vi bygger just nu en funktion som gör att man kan forward.a ett PM utan möjlighet att korrigera innehållet. Då är et endast för användaren att forward:a det PM man fått, och så är narkotikasäljaren historia på forumet.

admin
Citera
2008-12-02, 21:56
Administrator
admins avatar
Citat:
Det låter som ni har råkat ut för påtryckningar och att valen är att låta användare använda PM till drogförsäljning eller ha kvar forumet?

Det finns inga påtryckningar, varken från brittisk eller svensk polis resp. åklagare. Inte heller från några lobbyorganisationer som är motståndare till narkotika.

Däremot är forumet en diskussionsplats, inte en annonsplats där man gör upp olagliga affärer via privata meddelanden.

Skaffa gärna kontaktar, byt information, men gör upp affärerna utanför forumet.

admin
Citera
2008-12-02, 21:57
Administrator
admins avatar
Citat:

Vi uppmanar användarna att låta bli att göra affärerna via Flashback.
Vi motsätter oss inte att ni gör affärer, bara att de görs på Flashback.

admin
Citera
2008-12-02, 22:00
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Flashback lyder under såväl svensk som brittisk lagstiftning.
Ingen av dessa tillåter privat handel med narkotika.

Jag har funderat lite på det där, borde det inte innebära att alla substanser som är narkotikaklassade enligt brittisk lag räknas på FB? jag menar de har ju en hårdare analoglag? Här får man väl vara helt öppen med oklassade substanser eller de som hamnat i kategorin hälsofarliga varor?

Eh, popochknark blev väl inte avstängd pga sitt inlägg i denna tråd hoppas jag?
Citera
2008-12-02, 22:01
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi uppmanar användarna att låta bli att göra affärerna via Flashback.
Vi motsätter oss inte att ni gör affärer, bara att de görs på Flashback.

admin

Du missuppfattar mig, jag menar att man uppmanas av moderator att lämna ut lösenord till sin användare om man har ett regelbrott emot sig.
Citera
2008-12-02, 22:03
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popochknark
Vidrigt.. vad som skrivs via pm ska ni skita i (Den här jävla uppdateringen e ju värre en FRA lagen) och de golbögar som anmäler andra för att de t.ex. har sådan ångest att de söker benzo. ni e veka, fega och äckliga. FB e inte vad det en gång var... Utan e numera rövslickare och moralister.. beror väl på att ni börjar bli gamla och sorgliga... naturligtvis förstår jag att konkret öppen narkotika handel ej får förekomma på forumet. Men i subtila termer eller pm.. herregud det om något skall väl ni skita i jävla stalinister..
Har själv ej bedrivit någon form av narkotika handel.. men att ni bannar kids som kränger eller vill köpa subtilt via pm e så vidrigt.. Det e en principfråga

Fritt forum?? Ha Ha dra åt helvete!!

Jävla feg patetisk dubbelmoral.. Skit i lagar och moraliska riktlinjer och låt folk tala.
Detta mina herrar e yttrandefrihet.

Och nu blir jag väl bannad för att jag kritiserar FB. säkert av någon fjant moderator som lekar polis och bannar eller varnar hit och dit godtyckligt.. Har inte bedrivit och kommer inte bedriva och jag rekommenderar ej heller någon att bedriva någon form av narkotikahandel.. min poäng är att yttrandefrihet e något ni uppenbarligen förstår innebörden av..

Men e det de regler som gäller så får ni väl rätta er efter detta kids..
Jag rek. således ingen att bryta mot era regler och jag kommer följa dem till punkt och pricka.. jag framför bara min åsikt.

Kontentan:

Ni e fega och äckliga fascister.

Det finns en lösning på problemet.
Dessutom är det väldigt billigt och enkelt.
Du startar ett forum där du bryter ut den del som Flashback förbjuder.
Dvs. du fokuserar enbart på narkotikaförsäljningen.
Jag lovar då att det är helt OK med en länk till ditt forum.

Alla vinner.

Vi kan fortsätta diskutera droger fritt som innan.
När någon behöver röka eller något tyngre så går man bara in på din webbplats och gör upp affären. När man är klara så går man tillbaka till Flashback.

Alla blir glada.

Se inte detta som en begränsning, utan som en möjlighet.
En sådan webbplats är enkel att starta, kostar inte mycket i drift och ingen gör det nu. Så vad väntar du på.

admin
Citera
2008-12-02, 22:03
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:

Folk har vidarebefodrat PM till varandra i alla tider. Det är därför det finns ett knapp för ändamålet. Att man kan vidarebefodra PM till en mod för att det bryter mot någon regel är som sagt inget nytt, och det är inget nytt att vi har det med i reglerna att man inte får göra vad man vill i PM (se t.ex regel 1.06 och 1.08).
Citera
2008-12-02, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popochknark
Vidrigt.. vad som skrivs via pm ska ni skita i (Den här jävla uppdateringen e ju värre en FRA lagen) och de golbögar som anmäler andra för att de t.ex. har sådan ångest att de söker benzo. ni e veka, fega och äckliga. FB e inte vad det en gång var... Utan e numera rövslickare och moralister.. beror väl på att ni börjar bli gamla och sorgliga... naturligtvis förstår jag att konkret öppen narkotika handel ej får förekomma på forumet. Men i subtila termer eller pm.. herregud det om något skall väl ni skita i jävla stalinister..
Har själv ej bedrivit någon form av narkotika handel.. men att ni bannar kids som kränger eller vill köpa subtilt via pm e så vidrigt.. Det e en principfråga

Fritt forum?? Ha Ha dra åt helvete!!

Jävla feg patetisk dubbelmoral.. Skit i lagar och moraliska riktlinjer och låt folk tala.
Detta mina herrar e yttrandefrihet.

Och nu blir jag väl bannad för att jag kritiserar FB. säkert av någon fjant moderator som lekar polis och bannar eller varnar hit och dit godtyckligt.. Har inte bedrivit och kommer inte bedriva och jag rekommenderar ej heller någon att bedriva någon form av narkotikahandel.. min poäng är att yttrandefrihet e något ni uppenbarligen förstår innebörden av..

Men e det de regler som gäller så får ni väl rätta er efter detta kids..
Jag rek. således ingen att bryta mot era regler och jag kommer följa dem till punkt och pricka.. jag framför bara min åsikt.

Kontentan:

Ni e fega och äckliga fascister.
User was banned for this post

Jag antar att man inte kan straffas retroaktivt för drogköp/-försäljning över PM eller IRC nu eller? Och hur ska ni i så fall veta säkert vilket datum ett meddelande (tänker främst på irc då) skickades, och att det är äkta?
Citera
2008-12-02, 22:09
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalassa
Jag har funderat lite på det där, borde det inte innebära att alla substanser som är narkotikaklassade enligt brittisk lag räknas på FB? jag menar de har ju en hårdare analoglag? Här får man väl vara helt öppen med oklassade substanser eller de som hamnat i kategorin hälsofarliga varor?

Man får diskutera oklassade droger på Flashback, och det är inget problem enligt brittisk lag heller. Ingen ändring där.

Citat:
Ursprungligen postat av Thalassa
Eh, popochknark blev väl inte avstängd pga sitt inlägg i denna tråd hoppas jag?

Jag måste mycket motvilligt erkänna att han är bannlyst.
Han är ett troll. Tyvärr!! När vissa användare spårar ut och skäller på Flashback så är det sista jag vill göra att bannlysa dem. Jag tycker t.o.m. att de är lite underhållande. Och kompletterar den mix av användare vi önskar.

Men troll åker ut, oavsett vilka de är när vi upptäcker dem.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in